38 Reacties

2 jaar geleden

Is helemaal normaal dat je dochter nog niet praat. Ze maken nu heel veel klanken en een paar simpele woorden als papa mama bal. Rond de 2 jaar kunnen ze pas zinnen van 2-3 woorden zeggen.

2 jaar geleden

Pffff die van mij zegt Helemaal niks! Alleen brabbelen en brabbelen😂 ook 15 maanden… ik weet echt niet wat jij brabbelt maar het is sjoeheoshdidhaoawojc dadadada ofzo iets

2 jaar geleden

Reactie op BabyNdpregs

Pffff die van mij zegt Helemaal niks! Alleen brabbelen en brabbelen😂 ook 1 ...
Onze kleine precies hetzelfde haha! Maar het worden al wel hele zinnetjes. Maar wel onverstaanbare zinnetjes hahaha! Het enige woordje wat ie nu veel zegt is Mama en Bumba lol

2 jaar geleden

Hier ook 15maanden. En hij zegt echt bewust papa, drie & die, ja, amp (lamp), kaar (klaar), bah, boe, boew (blue, blues clues), vroom, dahdah (dagdag & zwaait) mh-ma (oma, wijst haar dan ook echt aan) en soms opa.

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Hier ook 15maanden. En hij zegt echt bewust papa, drie & die, ja, amp ( ...
Precies zo is de woordenschat van mn dochter ook die even oud is. Hier is het dan wel geen blues clues maar BUMBA! en PEPPA!

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 15 maanden brabbelt er ook op los, maar echte woorden Nope.. wel die, ja, dada, tata.. ik dacht vanmiddag mama te horen en hij heeft 2 maanden terug papa gezegd maar dat stopte ineens weer..

2 jaar geleden

Mijn dochtertje zegt nu soms ik wil een koekje ik ben mooi, op , uit bah, papa, mama, moppie en tante en baby🤣maar soms voor weken zegt ze ook ineens niets behalve brabbelen denk dat de ontwikkeling gewoon wat langer duur of het zo'n energie kost dat het soms wat langer duurt

2 jaar geleden

Onze zoon zegt zo'n 25 a 30 woorden duidelijk verstaanbaar en herkenbaar voor iedereen. Maar ik zie hem daarentegen voorlopig nog niet lopen. Ze zijn allemaal ergens anders snel in. Zoals je zegt.... het komt zoals het komt.

2 jaar geleden

Mijn zoontje brabbelt wel maar echte woorden niet. Bij de 14 maanden prik gaf de arts aan dat ze hem graag wil zien als hij 1,5jaar is vanwege de "spraakontwikkeling".

2 jaar geleden

Reactie op Hanie

Mijn zoontje brabbelt wel maar echte woorden niet. Bij de 14 maanden prik g ...
Oh bijzonder. Wij hoeven pas te komen als ze bijna 3 is.

2 jaar geleden

Onze dochter nu 16 maanden, maar zegt nu papa, (soms) mama, Ties (deze), en dat is het wel zo’n beetje 😂 Daarentegen loopt ze als een trein dus spraak komt nog wel. We lezen haar wel veel voor, kijken boekjes samen en proberen wel altijd te reageren op haar woordjes zodat we het motiveren, maar het komt vanzelf wel :)

2 jaar geleden

Hier sinds deze week een nieuw woordje: asjebief. Zo schattig

2 jaar geleden

Wat kunnen sommige kindjes al veel zeggen! Hier zegt ze nog bijna niks, behalve de hele dag door papa! En buik, bal, boom of andere woorden beginnend met een b is allemaal buh of bah 😄

2 jaar geleden

Onze zoon van 15 maanden zegt al een tijdje mama, papa en bah. Sinds kort ook apa, ama (opa en oma), die en Bumba. Verder brabbelt hij veel verschillende soorten klanken. Motorische ontwikkeling verloopt wel trager.

2 jaar geleden

Hier al wel wat woorden en dierengeluidjes, maar onze dochter is dan weer niet zo snel qua grove motoriek. Ze zijn vaak óf met het één óf met het ander bezig...

2 jaar geleden

Hier ook 15 maanden. Zegt nu Hai, ja, die en als ik geluk heb mama. Hij loopt overigens ook nog niet en kan pas net uit zichzelf staan. Fysio en kdv denken dat hij de dingen pas gaat doen als hij zelf overtuigd is dat hij het echt kan. Het is nogal een kat uit de boom kijker en erg relaxed in alles

2 jaar geleden

Dochter bijna 16 maanden en zegt: - appel - kikker - mama - papa - ja ja ja - nee - hai - miauw Motorisch ook goed. Blokken stapelen, kralenboog, poppetjes van v tech vrolijke vriendjes op uitsteeksel zetten, drukken op knopjes voor geluid, klitteband speelgoed lostrekken, bing flapjesboek lezen etc.

2 jaar geleden

Reactie op misscmae

Dochter bijna 16 maanden en zegt: - appel - kikker - mama - papa - ja ja ja ...
Oh ja en ze begrijpt alles wat ik zeg. Als ik zeg ‘waar is de lamp’ gaat ze wijzen. Of haren kammen, lippenstift, rouge gaat ze dat nadoen 🤣