13 Reacties

2 jaar geleden

Ja echt funny Hier ook eten mama papa Eva zegt hij het meest zo heet zijn zus, die roep ik vaak en dat doet hij nu ook 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Stephanie34

Ja echt funny Hier ook eten mama papa Eva zegt hij het meest zo heet zijn z ...
😄

2 jaar geleden

Hier babbelt ze er op los al is er nog niet veel zinnigs van te maken. Heel soms iets wat een beetje lijkt op papa of mama maar nog niet echt. En vaak bah en iets wat lijkt op hebben (hebbu)

2 jaar geleden

Hier is het papa een enkele keer, en hele dagen mama

2 jaar geleden

Hier ook de hele dag druk bezig. Komt inderdaad regelmatig pappa, mama, bah en heel af en toe oPA. Als ze vast ligt onder de kast ofzo dan roept ze ook heel hard mamama 🙈

2 jaar geleden

Onze kleine kan ook heel de dag door kletsen haha! Als je het woordje papa of mama zegt dan reageert ie er wel op. Al weet ie denk nog niet helemaal wat het betekend. Maar het lijkt erop alsof ie al wel associeert dat wij dat zijn. Geen idee of dat kan. Maar het is wel leuk hihi. Ook kan ie gillen als een gillende keukenmeid 😂 vooral als alles net iets te lang duurt voor hem. Dan heeft ie geen geduld. Dat geld ook voor een speeltje die hij dan persé wil hebben! Als ie iets in zijn kop heeft zitten dan zit het niet in zijn kont.. Dat heeft ie heel sterk van mij 🙈😂

2 jaar geleden

Reactie op Babygirljune

Hier ook de hele dag druk bezig. Komt inderdaad regelmatig pappa, mama, bah ...
Ja, Opa hoor ik hier ook! Ik heb het idee dat de “p” hem makkelijker afgaat dan de “m”. Dus veel “papa” hier, ook wel “opa” en af en toe “mama”. Nu stuur ik wel mijn man vaker op hem af, in de nacht ofzo, hij zegt tenslotte “papa” 🙈

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Onze kleine kan ook heel de dag door kletsen haha! Als je het woordje papa ...
Ik denk idd dat de associatie nu wel begint te komen. Want ik zie ook wel dat hij andere associaties maakt. Maar dat hij een link legt met wat hij zegt, dat denk ik nog niet. Maar wie weet 😊. Ik vind het zo gezellig; in de ochtend luister ik vaak nog een kwartiertje naar zijn geklets door de babyfoon 😄

2 jaar geleden

Mijn zoontje zegt wel de halve dag papapapa maar denk niet dat ie papa bedoelt 😂 denk ook dat het wel erg vroeg is om al die woordjes al te kunnen zeggen. Het zijn alleen maar klanken nog

2 jaar geleden

Hier zegt ze al veel mama, heb ook het idee dat ze het echt wel snapt. Merk dat ze met de eenkennigheid echt naar mij trekt en als iemand anders haar vast heeft of ze zit in de stoel en wil naar mij gaan de armpjes uit en is het 'mama'. Verder alleen nog het woordje bah, waarin ze mij napraat als ze iets vies in haar mond stopt 🤣

2 jaar geleden

Reactie op L202021

Mijn zoontje zegt wel de halve dag papapapa maar denk niet dat ie papa bedo ...
Ik denk inderdaad dat een kindje van de leeftijd als de onze nog niet de inhoud/boodschap begrijpt van wat ze zeggen. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Maar los “papa” of “mama” wordt echt al wel gezegd. Maar bijvoorbeeld ook in een context die niet logisch lijkt; zoals op het kdv. Kindjes van deze leeftijd kunnen al wel associaties maken. Als ik mijn zoontje vraag naar zijn konijn, dan kijkt hij naar zijn knuffel. Heel zoet. Dit doe ik voor hem in een vaste herkenbare situatie. Het is een grote, leuke ontdekkingstocht zo met die kleintjes ❤️

2 jaar geleden

Hier wordt nog niet veel gezegd, we hebben niet zo'n pratertje (wie weet komt dat nog). Hij maakt wel geluidjes en wijst naar dingen. De lampen vindt hij altijd heel interessant en dan zegt hij: aa > hij lijkt dan wel vaak 'aan' te bedoelen. Maar dat is ook alles😄 ach, komt vanzelf!

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Hier wordt nog niet veel gezegd, we hebben niet zo'n pratertje (wie weet ko ...
Wat goed zeg! Mijn zoontje wijst nog nergens naar, haha. Zo doet ieder kindje het op eigen tempo en eigen volgorde, prachtig! ❤️