5 Reacties
2 jaar geleden
SVB is altijd kwartaal achteraf. Dit betekend dat 1e kwartaal wordt uitbetaald in april en 2e kwartaal in juli. Daarbij kijken ze naar de situatie op de eerste dag van het kwartaal. vandaar bij jullie pas de uitbetaling in Juli is. Op 1 januari woonde ze nog niet bij jullie
2 jaar geleden
Reactie op Ritualslj
SVB is altijd kwartaal achteraf. Dit betekend dat 1e kwartaal wordt uitbeta ...
Bedankt. Dan vervalt 1 april ook voor haar moeder neem ik dan aan ivm die niet meer voor haar zorgt
2 jaar geleden
Hoi! Volgens mij krijg je alleen kinderbijslag over de maanden jan/feb/ maart als het kind op 1 januari 2022 (de “peildatum”) al bij jullie woonde… je geeft aan dat het kind vanaf 26 januari bij jullie woont, dus voor die eerste maanden heb je dan helaas geen recht op kinderbijslag (maar de ouder waar zij op 1 Jan 2022 heeft wel recht op kinderbijslag over die maanden).
De nieuwe “peildatum” is op 1 april 2022, omdat ze dan wel bij jou woont krijg je in juli kinderbijslag betaald over april mei juni 2022 (ze betalen dus achteraf over die maanden).
Maakt dit het iets duidelijker?
Veel succes!
2 jaar geleden
Reactie op Trotsemamavantwee
Bedankt. Dan vervalt 1 april ook voor haar moeder neem ik dan aan ivm die n ...
Zoals ik het begrijp krijgt haar moeder het bedrag van het eerste kwartaal (jan-feb-mrt) uitbetaald op 1 april en krijgen jullie het tweede kwartaal (apr-mei-juni) uitbetaald op 1 juli.
Wat eerlijk zou zijn als haar moeder 2/3 van wat ze op 1 april krijgt aan jullie geeft aangezien ze geheel febr en mrt bij jullie woont.
Maar ja dat zou ze dan wel moeten willen, verplichten lijkt mij niet kunnen helaas hoe krom deze regel ook is!