7 Reacties

één jaar geleden

Misschien niet het antwoord wat je misschien wil horen, maar ik zou denken ze is nog niet klaar zonder speen… ik weet dat veel gelezen wordt over hoe slecht een speen is, maar naar mijn inziens wordt dat ook wel overdreven 🙈 vooral als een kind alleen voor de nacht een speen heeft. Wellicht is het zelfs mogelijk dat ze hem heeft met inslapen en dat je hem daarna weg haalt… succes in ieder geval! Je houdt het al lang vol! 😅

één jaar geleden

De speen terug geven is geen optie.. Het is misschien wel begonnen toen we stopten met de speen.. maar we denken allebei dat het haar nu niet meer de troost biedt die ze zoekt.. Ben bang voor de slaapregressie ☹️

één jaar geleden

Ons zoontje heeft sinds 2 weken slaapregressie en is ook van juni dus wellicht dat dit net samen valt. Ik zou zelf de speen terug geven en dan wel weggaan en laten huilen als het een huil is vanuit frustratie. De eerste nachten was het bij hem echt verlatingsangst en toen ben ik naast zijn bed blijven zitten totdat hij sliep. Daarna was hij gewoon boos dat hij moest gaan slapen en ging steeds krijsen. Nu we hier niet meer op reageren wordt het huilen steeds korter en vandaag voor het eerst niet meer gehuild bij het slapen. Als de slaapregressie voorbij is kun je op een later moment altijd nog een keer proberen de speen weg te laten. Of je pakt door maar dan is het wel een heftige tijd voor zowel jullie als jullie dochter. Het is best pittig voor die kleintjes alles tegelijk. Sterkte!

één jaar geleden

Reactie op OudWachtwoordKwijt

De speen terug geven is geen optie.. Het is misschien wel begonnen toen we ...
En het een nacht proberen? Sommige kindjes zijn misschien nog niet toe aan de speen afstaan op deze leeftijd. Ik maak me hier nooit zo druk om die speen. Ze valt ermee in slaap en spuugt hem na 10 min uit en slaapt voor de rest verder zonder speen 😅

één jaar geleden

Hier op het moment ook weer drama met slapen... zoontje is even oud. Wij hebben hem pas naar het grote bed gedaan. Ging de eerste 2 weken heel goed. Waren wel bang dat het daaraan zou liggen. 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️

één jaar geleden

En hoe gaat het nu? Nog drama of al wat beter?

één jaar geleden

Het gaat iets beter.. ze slaapt s avonds binnen 30 minuten.. maar ze is ook ziek.. dat scheelt natuurlijk ook..