7 Reacties

één jaar geleden

Hier ook een zoontje met buisjes sinds hij 9 maand was. Wij spoelen zijn neus standaard elke ochtend en avond, als hij verkouden is soms 5 keer per dag. Als hij een loopoor heeft maken we zijn oortjes voorzichtig proper met zuurstofwater op wattenstaafjes, zodat het vocht zeker weg kan. Hier helpt dat wel om oorontstekingen te voorkomen, maar af en toe hebben we het ook nog zitten hoor.. we tellen af naar de zomer ☀️

één jaar geleden

Hetzelfde hier.. Helaas ook geen tips. Soms helpen alleen druppels en soms met kuur

één jaar geleden

Hier had ik het ook voor ondanks buisjes.. maar ik ben moeten langs gaan bij NKO voor die leeg te maken die buisjes en ze heeft zwaar dosis druppels gegeven en sinds dan eigenlijk geen last meer gehad

één jaar geleden

Hier ook bekend met oorontstekingen. Mogen de 25ste april voor de 12de keer naar het ziekenhuis voor buisjes. Een spiegel opbouwen met paracetamol, dat werkt bij ons (vaak)net zo goed als een antibiotica kuur.

één jaar geleden

Hier ook na buisjes en vele antibiotica kuren toch weer oorontstekingen... Begint toch wel op te breken zo... We hebben druppels en hopen dat die aanslaan. Maar waarschijnlijk gaat het weer een paar dagen goed en krijgt ze dan toch weer een ontsteking vrees ik..

één jaar geleden

Bij mijn oudste (nu 4 jaar) heeft het ongeveer 1 jaar geduurd om ‘af te komen’ van de oorontstekingen. Een aantal maanden na het plaatsen van de buisjes heeft hij met poses flinke looporen en ontstekingen gehad. Voordat hij buisjes kreeg, had hij nooit een loopoor. Volgens de kno arts was dit juist een goed teken. Alle viezigheid liep uit het oortje. Nu (afkloppen ☺️) gaat het goed. De buisjes zijn er na 1 jaar nog steeds niet uitgevallen. Na iedere antibiotica kuur zou je probiotica kunnen geven aan je kindje. Houd de moed erin!

één jaar geleden

Oh, ik zie nu pas dat dit een oud bericht is. Hopelijk gaat het nu goed allemaal. Wel nog even 1 tip van mij. Laat een kweek afnemen als de ontsteking lang duurt. De ontstekingen waarbij mijn zoontje een loopoor had, bleken resistent te zijn voor de standaard antibiotica. Hier kwamen we na mijn aandringen op kweek afnemen achter.