29 Reacties
5 jaar geleden
Ik weet alleen dat je dit dus absoluut niet mag doen en mijn verloskundige zegt ook absoluut niet doen en zo ook mijn moeder tante en oma
5 jaar geleden
Reactie op MikeDeMan
Super vers is niet van de visboer. Supervers is als het uit het water komt ...
Zeker niet alle vis van de visboer is bevroren geweest!
5 jaar geleden
Mijn verloskundige zei absoluut geen rauwe vis of rauw vlees. En wat anderen al zeggen, de visboer is helaas echt niet verser dan de supermarkt.
5 jaar geleden
Diepvries vis schijnt 'verser' te zijn dan vis van de visboer. Maar ik zou het niet durven 😐
5 jaar geleden
Ik heb dit ook begrepen hoor. In Japan stoppen de vrouwen ook niet met sushi eten. Sterker nog in veel landen wordt het juist aangeraden omdat de voordelen van verse rauwe vis groter zijn dan de nadelen. Wel moet je uit kijken voor roofvis zoals Tonijn en paling vanwege kwik. Maar als jij zalm, garnalen e.d. eet moet dat kennelijk prima kunnen. Kwam ook onlangs dit artikel tegen: https://www.google.com/amp/s/www.vice.com/amp/nl/article/gvmemm/zwangere-vrouwen-kunnen-zich-gewoon-aan-sushi-overgeven
5 jaar geleden
Zwangerhap dat is een app als je twijfelt kun je daar intikken wat je wilt eten en staat aangegeven of je het wel of niet mag en waarom
5 jaar geleden
Mijn verloskundige zei, alleen rauwe vis die voor je neus uit de zee wordt gevangen kan je eten!
5 jaar geleden
Ik ben ik 2017 zwanger ook geweest verloskundige zei je kan wel haring eten tot ziekenhuis het sterk afrade. Ik zal het niet doen na 9 maand kan alles weer

5 jaar geleden
Ik raad je aan om de app zwangerhap te downloaden! Als je twijfelt kan je het makkelijk opzoeken en staat er duidelijk of het mag of niet.
5 jaar geleden
Ik zou het risico ook niet nemen, een gebakken visje is ook lekker! Qua sushi kan je ook voor krab of gefrituurde garnaal gaan als ze het apart bereiden, mocht je daar zin in hebben 😃
5 jaar geleden
Ik zou het absoluut niet doen. Ik vind dit een heel raar advies, want een verloskundige kan niet zien hoe een visboer met zijn producten omgaat. Producten als zalm bijv. worden niet elke dag vers aangeleverd bij een visboer, dus het kan ook van de dag ervoor of die dag daarvoor zijn. Nog steeds perfect om te eten, maar voor ons wel schadelijk.
5 jaar geleden
Reactie op frenkel1988
Mijn verloskundige zei absoluut geen rauwe vis of rauw vlees. En wat andere ...
Jee, waar haal je deze wijsheid vandaan? Vis van een goede visboer is zeker vele malen verser dan uit een supermarkt.