25 Reacties

2 jaar geleden

- Vanmorgen ontbijt bij de Hema, (Griekse yoghurt met pancake, fruit, jus d orange, slokje muntthee) - Tussendoor paar druiven - Tussen de middag brood met boter en aarbeien jam. - Vanavond een kwart pizza quattro stagioni en aardbeien na. - Koffietijd nog wat maïs chips. 5x borstvoeding en onbeperkt water

2 jaar geleden

Ontbijt: bananenpannekoekjes🍌 - een ei - een banaan - wat bakpoeder - kaneel Banaantje prakken, en dan de rest erdoorheen mengen. Bakken in de pan met een klontje boter. Simpel, maar hier altijd erg geliefd!

2 jaar geleden

& laatst drakenpannekoekjes gemaakt. Nou dat was helemaal dik feest hier! Benodigdheden; - 2 eieren - 1 banaan - 100 ml melk - grote hand spinazie - 100 gr gemalen havermout - kaneel Alles in de blender, en dan kleine pannekoekjes maken. Mn zoontje smulder ervan!

2 jaar geleden

Diner: Zoete aardappel een kwartiertje koken. Dan raspen en in een bakje doen. Een ei breken en mengen met de geraspte aardappel. Even om en om bakken in een koekenpan.

2 jaar geleden

Reactie op Anita 2811

Diner: Zoete aardappel een kwartiertje koken. Dan raspen en in een bakje d ...
Dit ben ik nu aan het maken, ben benieuwd😀.

2 jaar geleden

Reactie op Anita 2811

Diner: Zoete aardappel een kwartiertje koken. Dan raspen en in een bakje d ...
Gisteren uitgeprobeerd. Het is een succes! Bedankt voor de tip:)

2 jaar geleden

Ik heb nog een lekkere: Kook macaroni zoals je normaal ook doet. Klop in een bakje een ei los en voeg de macaroni toe. Vanaf 1 jaar kun je mozzarella toevoegen. Op een bakplaat leg je bakpapier en schep je het mengsel erop. Je maakt een soort koekjes. 12 minuten op 180 graden bakken en klaar!

2 jaar geleden

Reactie op Anita 2811

Ik heb nog een lekkere: Kook macaroni zoals je normaal ook doet. Klop in ...
Hoeveel macaroni kook je ongeveer bij 1 ei? 🥚

2 jaar geleden

Hoeveel macaroni kook je ongeveer bij 1 ei? 🥚
Ik heb voor onszelf gewoon macaroni gekookt en paar lepels voor haar eruit gehaald.

2 jaar geleden

Suikervrije cake-smash taart. 3 laagjes met als koek een soort bananenbrood. En als tussenlaag en frosting griekse yoghurt. Met bovenop besjes en framboosjes.

2 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Suikervrije cake-smash taart. 3 laagjes met als koek een soort bananenbro ...
Ziet er heerlijk uit. Heb je nog iets aan die Griekse yoghurt gedaan?

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Ziet er heerlijk uit. Heb je nog iets aan die Griekse yoghurt gedaan?
Nee, ik heb het er gewoon tegenaan gesmeerd mbv een lepel. Het was wel een beetje een kliederboel 😅. Toen ik klaar was heb ik alles wat er afgevallen was vh bord gepoetst. Op internet las ik wel nog als tip dat je de yoghurt evt kan mengen met besjes. Alleen dit heb ik zelf niet gedaan.

2 jaar geleden

Heb vanmorgen gezonde pannekoekjes gemaakt. - Twee eieren 🥚 - Twee bananen 🍌 - Beetje kaneel Eieren klutsen, bananen prakken en door elkaar doen met een beetje kaneel en dan bakken in de olijfolie. Ik doe er ook weleens wat havermout doorheen.

2 jaar geleden

Reactie op Simoon5

& laatst drakenpannekoekjes gemaakt. Nou dat was helemaal dik feest hie ...
Deze zijn een hit!!! Dank je voor de tip’

2 jaar geleden

peen koken en puren, eitje, melk en bloem en bakken maar! -200 gram peen puree -1 ei -40 gram bloem - 50/75 ml melk (recept van insta bakkenmetbel🥰) Poffertjes/pannenkoeken met groente verstopt! ontbijt/lunch/avond eten

2 jaar geleden

https://www.eefkooktzo.nl/spaanse-aardappeltortilla-recept/ Dit recept is hier ook een hit! Aardappeltortilla met groente. Ik denk dat je het ook in muffin vorm kan maken.

2 jaar geleden

Ik volg! Vooral ook op zoek naar fingerfoods (meneer weigert meestal gevoerd te worden en snapt zelf gebruik van een vork of lepel nog niet) en zonder ei want dat wil ik ook niet iedere dag geven..

2 jaar geleden

Reactie op Carlien20

Ik volg! Vooral ook op zoek naar fingerfoods (meneer weigert meestal gevoer ...
Heel veel fruit, groente en vis/vlees zijn opzich wel aan te bieden als fingerfood. Ik vind zelf de app van solid starts heel fijn om te kijken hoe je iets het bestr kan aanbieden.

2 jaar geleden

Recept voor zelfgemaakte ijsjes: 20gr banaan, 20gr aardbeien, 60gr yoghurt (wij gebruikte geitenyoghurt). Deze havermout muffins staan ook nog op het lijsje om te maken (handig als ontbijt, voor onderweg en om in te vriezen): https://www.healthylittlefoodies.com/fruity-oat-breakfast-bites/

2 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Recept voor zelfgemaakte ijsjes: 20gr banaan, 20gr aardbeien, 60gr yoghurt ...
Die ijsjes moeten 120 gr banaan, 120 gr aardbei, 60gr yoghurt zijn. Zie dat er 20 staat ipv 120. Vast ook lekker, maar wel meer yoghurtsmaak 😅