18 Reacties

4 jaar geleden

Ik moet mij ook weer bij de 27 weken laten prikken.

4 jaar geleden

Ik ben nu 26 weken en heb bij laatste controle vorige week niks over bloedprikken gehoord. Dacht dat er alleen bij negatieve rhesusfactor extra bloedonderzoek nodig is. 🤔

4 jaar geleden

Is alleen bij rhesus negatief nodig.

4 jaar geleden

Ik heb rhesus negatief en moet idd prikken

4 jaar geleden

Is alleen bij rhesus negatief, positief is er niks aan de hand. Bedoel je dat?😊

4 jaar geleden

Volgens mij prikken ze rond deze periode ook nog een keer je suiker (indien nodig) en je ijzer gehalte ivm kans op bloedarmoede. Hoeft dus niet enkel voor de rhesus te zijn

4 jaar geleden

Ik ben rhesus D positief maar rhesus C negatief, misschien is dat bij jou ook het geval? Ik moest daarom ook bloed prikken :).

4 jaar geleden

Reactie op G_F

Volgens mij prikken ze rond deze periode ook nog een keer je suiker (indien ...
Hmm ja ik ben idd rhesus D positief... ik weet alleen niet of ik ook rhesus C Negatief ben . Zag het niet in me onderzoek briefje..Ik ga het wel even navragen. Thanks

4 jaar geleden

Reactie op fer33

Hmm ja ik ben idd rhesus D positief... ik weet alleen niet of ik ook rhesu ...
Sorry deze reactie is voor @SDFM bedoeld.. ja prik voor suiker heb ik al gehad

4 jaar geleden

Reactie op SDFM

Ik ben rhesus D positief maar rhesus C negatief, misschien is dat bij jou o ...
Ja ben idd rhesus D positief.. ik ga t even navragan. Over rhesus C weet ik het niet
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Ik ben nu 26 weken en heb bij laatste controle vorige week niks over bloedp ...
Jah dat dacht ik ook

4 jaar geleden

Reactie op fer33

Ja ben idd rhesus D positief.. ik ga t even navragan. Over rhesus C weet ik ...
Ik kan het online inzien in mijn dossier van het ziekenhuis, bij de bloeduitslagen van week 12 ;)

4 jaar geleden

Wanneer je zelf positief bent kan het geen kwaad voor jou of je kindje als je kindje eventueel negatief zou zijn, dus dan hoef je niet geprikt te worden. Maar als je zelf negatief bent en je kindje positief kan dat wel problemen geven. Vandaar dat ze altijd prikken als je negatief bent en niet wanneer je zelf positief bent

4 jaar geleden

Ik heb net de uitslag ik moet dus een extra prik halen😅 zelf negatief en kindje positief💉

4 jaar geleden

Reactie op lalalola

Ik heb net de uitslag ik moet dus een extra prik halen😅 zelf negatief en k ...
Hier hetzelfde, ze vertelde even fijn dat het een gemene prik is 🥲 ben al zo’n held op sokken

4 jaar geleden

Ik moet met 28 weken prikken ben negatief. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook moeten doen

4 jaar geleden

Reactie op philoujo

Hier hetzelfde, ze vertelde even fijn dat het een gemene prik is 🥲 ben al ...
Ik heb hem 1 keer eerder gehad in de bil! Viel reuze mee! Komt goed 👍🏼

4 jaar geleden

Bij rhesus c negatief krijg je niks alleen een extra bloedtest. Mocht je toch anti stoffen maken dan word je begeleid en extra in de gaten gehouden. Ze kunnen niks doen. Bij rhesus d negatief krijg je ook een bloedtest en als je anti stoffen maakt dan krijg je een injectie.
Van Asten- banner web zwanger - prijzen spektakel