20 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft er ook snel last van. Wij gebruiken water en washandje of doekjes met 99% water om schoon te maken. Daarnaast zalf van bijvoorbeeld bepanthen (baby zalf), vsm kids voor gevoelig huid of dr Leenarts voor rode billetjes. Sudocreme sluit af, en deze zalven verzachten. Vaak binnen een paar wisselingen van luiers is het al een heel stuk minder tot weg.

één jaar geleden

Wij gebruiken de babybillen zalf van dr Leenarts. Werkt hier erg goed maar zo extreem als bij jouw zoontje is het hier ook nooit geweest..

één jaar geleden

Onze dochter heeft ook snel rode billen. Wij gebruiken waterdoekjes en smeren de billen crème van dr. Leenarts. Daarnaast doen we een beetje maïzena in haar luier dat houdt het langer droog. Werkt hier goed. We hebben ook een bakje maïzena meegeven voor op de opvang dus daar doen ze dat ook in haar luier.

één jaar geleden

Wij gebruiken bij rode billen ook bepanthen, echt heel fijn spul...sudocreme eigenlijk nooit gebruikt.

één jaar geleden

Wij gebruiken meestal gewoon kokosolie. Sudocreme en bepathen is gebaseerd op petrolium. Er zijn kindjes die hier niet goed tegenkunnen. https://vrijnatuurlijk.nl/billencreme/ https://vrijnatuurlijk.nl/test-billencreme/

één jaar geleden

Wij hadden hier ook op en af last van extreem rode billen. Ik heb een kweek gevraagd bij de arts en er bleek een bacterie te zitten … nu dus gericht behandeld. Een hele opluchting ! Wellicht handig om te laten checken 😁

één jaar geleden

Wat hier helpt is na het gebruiken van billendoekjes de billen droogdeppen met een hydrofiel doek. Ik gebruik daarna weleda billenbalsem. Toen hij klein was en het heel erg was heb ik (heil)wol gebruikt. Dit werkte fantastisch, het zorgt er voor dat het droog blijft en de uitslag niet tegen elkaar gaat smetten. Hopelijk heb je er iets aan

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit vooral als hij gepoept en geplast heeft. Hij kan niet zo goed tegen de bacteriën die vrij komen wanneer zijn poep met plas vermengt worrdt in de luier. Hij zijn de billen dan ook vaak tot bloedens toe kapot geweest. Wij gebruiken bij kapotte billen dan vsm calendulan. Dit helpt hier wel heel goed.

één jaar geleden

Onze kleine is hier ook heel erg gevoelig voor.. 1 poepluier die hij net wat te lang aan heeft en meteen weer knalrood. In het weekend lukt het altijd goed om zijn luier op tijd te verschonen. Op de opvang duurt het natuurlijk vaak langer voordat ze daar op anticiperen vanwege nog meer kindjes. Wat vaak resulteert in een vicieuze cirkel.... Allerlei zalfjes geprobeerd enz... Het enige dat helpt bij ons is de luier goed in de gaten houden en op tijd verschonen

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit vooral als hij gepoept en geplast heeft. Hij kan n ...
Oh hier had ik nog niet van gehoord! Ga ik ook eens proberen. Ons zoontje kan denk ik ook heel slecht tegen die bacteriën die vrij komen na het plassen en poepen. Tot bloedens toe vaak zijn zijn billetjes.. Zo sneu :(

één jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Oh hier had ik nog niet van gehoord! Ga ik ook eens proberen. Ons zoontje k ...
Sneu is dat he! Vooral als je dan zijn billen moet schoonmaken bij een poepluier. Dan is het echt brullen en moesten hem vaak met zen 2en vasthouden om het maar schoon te kunnen maken😢 Gelukkig is het nu een heel stuk minder!

één jaar geleden

Sneu is dat he! Vooral als je dan zijn billen moet schoonmaken bij een poep ...
Ja dat is echt het ergste van alles :( Dat ie dan zoveel pijn heeft.. Maar je moet er dan doorheen want het moet schoon pfff

één jaar geleden

Hier ook zo zijn als weet rode billen heeft. We hebben een soort van escalatie ladder van middeltjes. Altijd sudocreme. Bij beetje erger Zinkzalf en als het heel erg is Inotyol. En dan doen we haar ook niet in badje en doen we extra vaak haar luier verschonen. (Soms zelfs dat we haar voordat wij gaan slapen nog eens verschonen) Meestal is het dan snel weg.

één jaar geleden

Dr leen arts billen crème. Geen baby doekjes gebruiken maar natte half warm washandjes en eco luiers van natty. In de crème zit een hoger gehalte zink en geen alcohol die bijvoorbeeld wel in sudo zit en dus prikt bij rode billen. De zink neutraliseerd de poep en plas. De echo luiers gebruikte wij alleen bij de rode billen in deze luiers zit bijvoorbeeld geen parfum of ander gekkigheid. Als de rode billen over waren gaan we weer terug naar pampers of Kruidvat. Crème smeer ik elke dag ter preventie van.

één jaar geleden

Baby doekjes zit vaak ook vol alcohol dus zeker niet gebruiken bij rode billen.

één jaar geleden

Wij gebruiken sindskort waterdoekjes van de Lidl. Onze kleine had altijd last van rode billen. Nu we waterdoekjes gebruiken is het echt zo goed als weg. Ik denk dat er ontzettend veel troep in lotiondoekjes zit van zwitsal en dergelijke... Want nu gebruiken we dus doekjes op waterbasis en het is bijna als sneeuw voor de zon verdwenen

één jaar geleden

Proshield! Prijzige tube, maar ik zweer erbij 🙏🏼 Ik ben zelf werkzaam in de zorg en hier gebruiken wij het ook bij incontinentie letsel. Het is een hele dikke vette zalf, maar na een dag smeren zien wij hier al verbetering.

één jaar geleden

Zinkolie van dr Swaab werkt perfect. Smeert ook fijn uit. Sudocreme is stug

één jaar geleden

Zoals hier boven staat natte doekjes waar enkel water in zit zoals waterwipes of van Naïf. Voor open billetjes werkt Inotyol het best vind ik. Een dikke, vette crème, maar al na 1 keer gebruiken zie je een groot verschil.