14 Reacties

één jaar geleden

We geven haar als sinds 14 maanden geen flesjes meer. Ze eet wel gewoon kaas, slagroom, vla of we maken een babychino. :)

één jaar geleden

Elke avond een melkfles. Uit haar fles en ook opgewarmd. Ga dat ook niet veranderen tot dat ze paar keer achter elkaar aangeeft dat ze niet hoeft.

één jaar geleden

Ja nog elke avond en ochtend 😌 hij vindt dat super lekker en zolang dat hem het wilt blijf ik dat doen 😁

één jaar geleden

Hier ook nog lekker een flesje savonds. Sowieso is er koks mis met warme melk. Vrienden van ons geven hun kinderen van 7 en 9 nog elke avond voor 't slapen gaan een bekertje warme melk. Dan zit 't er meer in dat je op een gegeven moment over gaat vd fles op een beker 🤷‍♀️

één jaar geleden

Onze zoon van bijna 2 kreeg tot 2 maanden terug nog een fles met wat warme melk. Hiermee gestopt nadat hij een paar dagen ziek was geweest. Tijdens de dagen dat hij ziek was wilde hij de fles niet, dus dit zo gelaten. Overdag bieden we hem bij ontbijt en lunch een beker melk aan.

één jaar geleden

Hier alleen als ze overdag weinig heeft gegeten/gedronken. En dan 120ml ofzo. Wel belangrijk om erna de tanden te poetsen ivm cariës.

één jaar geleden

Hier al best lang niet, tenzij hij weinig heeft gegeten. Dan doe ik er ook wat granen erbij.

één jaar geleden

Hier ook gewoon nog een flesje melk soms gaat hij op soms een paar slokjes. Hij heeft het zelf wel aan als hij er geen behoefde meer aan heeft denk ik. Zo ging het bij al zijn voedingen 🤗

één jaar geleden

Wij zijn rond 14 maanden overgestapt naar een beker melk bij het avondeten ipv een flesje na het eten. Eerst altijd warm en sinds kort vraagt ze steeds om koude melk. Onze richtlijn is: kun je het zelf, dan moet je het ook zelf doen. Dus toen ze uit een beker kon drinken, kreeg ze geen babyfles meer.

één jaar geleden

Ons zoontje krijgt in de avond een flesje thee met een klein beetje melk en in de ochtend een flesje met gewone melk, in de middag geven we wel een beker bij de lunch. Willen dit ook gaan geven in de ochtend maar weten dat dit een hoop drama gaat geven en hebben net een newborn dus wachten nog even het juiste moment af 😅

één jaar geleden

Hier krijgt onze zoon nog elke avond een flesje melk. Ook in de middag voor het dutje, hij is er dol op! En wij vinden het niet zo erg, lekker samen in de stoel.

één jaar geleden

hier wilt ons kindje van bijna 2 nog zeker de fles drinken voor het slapen gaan.. met z’n dutje overdag en s avonds voor het slapen gaan krijgt hij nog 2x 150 ml koe melk

één jaar geleden

Heb tot bijna 18 mnd bv gegeven bij het slapen gaan. Werd in de laatste paar wkn al minder, maar was vooral klaar met de bv. Nooit iets vervangends gegeven. Nooit om gevraagd ook. Flessen zijn er hier al veel langer van af. Die gebruiken we denk ik al sinds 14/15 mnd niet meer. Drinkt al vanaf een maand of 8 uit een open beker, dus vind het niet nodig. Als je dochter haar fles steeds vaker laat staan zou ik hem afbouwen/stoppen. Drinkt ze hem wel.... tsja... waarom niet?! Maar het is niet iets wat ze nog nodig heeft. Tenzij ze verder helemaal 0 zuivel binnen krijgt op de dag natuurlijk

één jaar geleden

Ons zoontje vind een flesje savonds nog heel lekker. Hij geniet gewoon van het lekker bij ons of op de bank liggen. Drinkt daarnaast prima uit bekers. Tussen de middag krijgt hij een bekertje melk, savonds een flesje voor het tandenpoetsen. Wij doen een mix van koemelk met ongezoete sojamelk vanwege de voordelen van beiden, en dat teveel juist niet goed is.