5 Reacties

één jaar geleden

Hi, het kan zijn dat hij nachtmerries krijgt, Soms lijken ze wakker, maar dan kunnen ze ook nog gewoon slapen. Dat heeft mijn dochtertje af en toe ook. Wat ik dan doe is even bij haar liggen en een klein nachtlampje aanzetten als die dan tegen die tijd uit is. Hopelijk heb je er iets aan😘

één jaar geleden

Nacht angsten (night terror). Ons meisje heeft daar ook last van. Kan soms wel een halfuur tot een uur duren voor ze rustig is.

één jaar geleden

Onze kleine heeft ook periodes dat ie avonden/nachten om bijvoorbeeld het uur ineens begint te jengelen/huilen. Laatst ging ik even kijken bij hem. Ik deed de deur open en hij werd meteen rustig. Dus de deur maar weer dichtgedaan. Toen hebben we hem niet meer gehoord. Ik denk dat het heel goed dromen of eventueel nachtmerries kunnen zijn. Vaak is het wel zo wanneer onze kleine hier last van heeft dat het lijkt alsof ie door een ontwikkeling gaat (slaapregressie o.i.d.)

één jaar geleden

Als hij plots hysterisch schreeuwt en hij is ontroostbaar, slaat mss zelfs je handen weg als je het probeerd, en je kan geen contact met hem krijgen dan zijn het nachtangsten. Mijn zoontje heeft er ook erg last veel last van. Het is een soort van slaapwandelen. De kleine weet er de volgende dag niks meer van. Het is erger voor de ouders dan voor de kleine. Wat ik altijd doe, ik ga wel na mijn zoontje toe en dan vraag ik: "Wie ben ik?" als hij "Mama" zegt, dan weet ik dat hij een nachtmerrie heeft gehad ipv een nachtangst en dan troost ik hem meteen. Troosten tijdens een nachtangst heeft geen nut, dan word het vaak alleen maar erger

één jaar geleden

Als het nachtangsten zijn, raad ik zeker aan de osteopaat te bezoeken. Ons zoontje had ook erg last van nachtangsten een tijdje terug, maar na 2x bij haar te zijn geweest, waren die als sneeuw voor de zon verdwenen. Na de eerste keer al, maar ik ga graag 1x extra, je weet maar nooit.. En zelfs wat betreft het lopen (wat toen ook niet heel vloeiend ging, vooral vallen en opstaan): letterlijk toen hij op de grond werd gezet na haar behandeling, liep hij (zonder vallen e.d.) naar de deur van de praktijk en de parkeerplaats naar de auto. Osteopaat. Echt. Aanrader.