14 Reacties
2 jaar geleden
Rond de 1 jaar kan hun ritme een beetje verstoren vanwege een slaapregressie. Dit kan duren tussen de 2 tot 6 weken. Misschoen heeft je kindje hier last van?
2 jaar geleden
Kan ook juist oververmoeidheid zijn. Wellicht langer laten slapen? Hier in de ochtend 15/30 minuten max. 10 uur gaat hij eruit. 13:00 terug wn officieel mogen ze maar tot 15. Wat wij doen is laten slapen en vanaf het moment van wakker worden 4/4,5 uur aanhouden zodat ze snachts voldoende slaapdruk houden
2 jaar geleden
Reactie op sssssl
Ergens tussen de 2 en 3,5 uur 😅 eerst had ik max. 2,5u aangehouden, maar t ...
En hoeveel dutjes, hoelaat? Ik zou echt eens naar zijn slaapritme kijken. ‘s Nachts zolang wakker betekent dat er te weinig slaapdruk is. Bij oververmoeidheid zou zijn niet in slaap vallen in de avond of net heel vroeg wakker worden. Te weinig slaapdruk komt door te veel slaap overdag óf nog te laat op de dag een dutje doen. Hier houden we max 2,5 uur per dag aan. Ze is nu aan het overschakelen van 2-1 dutje. Dus of in de ochtend 20 minuutjes en in de middag 2 uur, of in de middag 2,5uur. We laten haar niet meer slapen na 14.30u, want dan is het in de nacht gegarandeerd feest.
2 jaar geleden
Hier ook al weken zo. Hij begint rond een uur of 2:00/3:00 met brabbelen, lachen, spelen etc. Kan hij makkelijk 1,5/2uur lang volhouden. Soms gaat hij dan jammeren of huilen maar meestal valt hij na een tijdje plezier te hebben gehad weer in slaap. Heb ook al verschillende dingen geprobeerd. Helaas word ik er wakker van en slaap ik pas zodra hij weer slaapt. Mijn man slaapt er lekker doorheen 🤷🏻♀️.
Geen tips, ik hoop dat het vanzelf over gaat als hij echt op 1 dutje zit per dag. Nu is het nog erg wisselend, soms 1 soms 2.
2 jaar geleden
Reactie op sssssl
Ja ik nader de zesde week. Had jouw kindje hier last van? Is 't dan opeens ...
12 maanden slaapregressie eigenlijk niet veel van gemerkt. Nu is onze kleine bijna 15 maanden en ze zeggen dus dat er rond deze periode ook een regressie op de loer ligt. En dat kan wel kloppen. Hij gaat nu lopen en zet al stapjes los. Hij heeft deze week een paar avonden/nachten veel liggen jammeren en veel wakker. Gelukkig viel ie altijd weer zelfstandig in slaap. Maar toch schrik je wakker als je je kindje hoort haha
2 jaar geleden
Wij hebben het tussen de 11 en 12 maanden gehad dat hij elke nacht 2 a 3 uur achter elkaar wakker was. Elke keer wisselende tijden, dus daar zat geen patroon in. Het maakte ook niet uit hoeveel hij overdag sliep. Na zijn 1e verjaardag was het ineens voorbij en sliep hij meestal door. Nu is het wisselend. Hij kan heel goed nachten achter elkaar doorslapen, maar als hij eenmaal wakker wordt, door wat voor reden dan ook (meestal door een hoestbui), is het wel gelijk voor minstens 2 uur. Hij kan niet even wakker zijn en gewoon weer lekker verder slapen helaas.
2 jaar geleden
Reactie op sssssl
Ja verder houden we 't 2-3-4 ritme aan. Eerst maakte k 'm ook na 20-30 minu ...
Dus bedtijd verschilt elke dag ?
Hier een vaste tijdstip voor bedtijd.
Of ze meer of minder slaapt tijdens haar dutje, later of eerder wakker wordt, altijd een vaste tijdstip voor bedtijd.
Geprobeerd om 1 dutje te laten doen in plaats van 2?
Of is het misschien te warm in bed, of juist te koud
2 jaar geleden
Reactie op linylia
Dus bedtijd verschilt elke dag ?
Hier een vaste tijdstip voor bedtijd.
Of ...
Vaste tijden hebben we ook geprobeerd, maar hielp ook niet, dus nu kijken we naar wakkertijden. 1 dutje ook geprobeerd inderdaad. Inmiddels bij neergelegd dat 't even zo is, waarschijnlijk 12 maanden slaapregressie 😂 over tijdje weer 1 dutje proberen