23 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Zomerster
De vorm van bibs word afgeraden omdat hier het gebit van kan vervormen, lij ...
Ik heb het gehoord/gelezen. Maak me daarom ook zorgen. De bredere kant van haar tandvlees lijkt ook wat dikker aan de binnenkant dan de andere kant.
Ik vraag me echt af wat hier aan de hand is..
2 jaar geleden
Reactie op linylia
Ik heb het gehoord/gelezen. Maak me daarom ook zorgen. De bredere kant van ...
Als je je echt zorgen maakt zou ik even contact opnemen met een arts, maar deze spenen staan er wel om bekend. Ik denk dat de makkelijkste oplossing voor nu afbouwen en stoppen is eigenlijk.
2 jaar geleden
Reactie op Zomerster
Als je je echt zorgen maakt zou ik even contact opnemen met een arts, maar ...
Klopt, ik probeerde vandaag af te bouwen. Ze slaapt normaal super, maar zonder speen is ze mega dramatisch en wilt ze geen oog dicht doen😔 maar als de arts zou zeggen dat het echt moet, dan moeten we maar door drama heen😳
2 jaar geleden
Ik snap dat jij je zorgen maakt, constante druk op de kaken kunnen zorgen voor het slinken van de kaken, dit gebeurt ook bij tandelozen met een kunstgebit, door de contante druk van de prothese slinken de kaken ook langzaam. Hier lijkt het erop dat haar kaakje daar idd is vervormt door het gebruik van de speen. De bips speen staat hier idd bekend om. Mijn advies zou ook zeker zijn om het gebruik van de speen zsm af te bouwen. Vanaf 8-11 maanden is de zuigbehoefte sowieso al minder. Het is al heel goed dat je de speen overdag al niet aanbiedt. Probeer anders een orthodontische speen en probeer hem zsm af te bouwen. Kan je ook een foto maken met de bovenlip iets meer opgetrokken? Ik zie op deze foto ook nog geen bollingen van haar voortandjes. Tpv de hoektandjes zie ik die wel. Komt het in jullie familie voor dat tanden in aanleg niet aanwezig zijn? Die kans is heel klein hoor. Maar nogmaals zsm afbouwen zeker voordat de tanden doorkomen anders zullen die ook scheef gaan staan.
2 jaar geleden
Sowieso geen zorgen maken hoor ik denk echt dat dit door het speengebruik komt. Wat mij dan wel opvalt is dat het niet symmetrisch is wat je wel zou verwachten bij een speen. Heb gezocht naar mogelijke afwijkingen door een te kort lipbandje maar daar past dit beeld ook niet bij. Zat te denken dat misschien de voortandjes in aanleg niet aanwezig zijn en daardoor het kaakbot hier sneller slinkt. Je kunt afwachten wat er gebeurt als je stopt met de speen maar als je je zorgen blijft maken zou ik via je tandarts een verwijzing naar de kaakchirurg vragen, zij kunnen het beste de diagnose vaststellen.
2 jaar geleden
Reactie op NinaLu
Ik snap dat jij je zorgen maakt, constante druk op de kaken kunnen zorgen v ...
Andere spenen geprobeerd, die wilt ze niet, ze wilt echt alleen bibs. Speen overdag heeft ze eigenlijk nooit gehad. Alleen dutjes en snachts.
Heb op dit moment geen andere foto.
In de familie komt het voor dat wij na 1 jaar pas onze tandjes kregen. Voor de rest hebben we in de familie juist mooie gebit. Mijn man&ik ook (zonder beugels)
Even de arts ook vragen 😥
Heb ook geen idee hoe ik dat moet afbouwen, aangezien ze krijst in bed zonder haar speen 😪 en ik kan heel moeilijk tegen zoveel verdriet bij haar + bang dat ze oververmoeid zou worden. Maar als het zou moeten dan moet het😳
2 jaar geleden
Reactie op RomyVonkx
Ik had de verhalen ook gehoord en ben dit gaan checken bij het cb. Zij gave ...
Misschien geen probleem dat het cb kent, maar wel een degelijk groot ding dat de tandartsen kennen. Die zien door deze spenen gebitjes vervormen, omdat bibs rond is en flink kan zwellen en mensen dan niet door hebben.
2 jaar geleden
Update 🤗
We zijn naar de tandarts geweest. Hij zei dat er geen zorgen zijn, en dat ze niet hoeft te stoppen met de speen als ze echt niet zonder kan. Hij liet foto’s zien van zijn dochter waarbij dat ook door de speen kwam, zij stopte toen ze 3 jaar was. Het was alweer na 3 maanden bijgetrokken naar een normaler gebit. Als je maar bij 2/3 jaar stopt, ook voordat de tanden wisselen.