10 Reacties
2 jaar geleden
Miconazol maakt de huid ook dunner. Wat ik doe (al 3x gehad) is miconazol bij de eerste en de laatste luier van de dag smeren en alle andere keren medela tepelklovenzalf smeren. Op die manier krijgt de huid ook de kans te herstellen 😊 en echt heel regelmatig verschonen
2 jaar geleden
Hier laatst exact het zelfde gehadt. 2x per dag smeren en de rest dikke laag bepanthen. Na 2 dagen zichtbaar minder en na een kleine week helemaal weg.
2 jaar geleden
Mijn zoon heeft vaker luieruitslag door een schimmel. Ook miconazol gebruik ik dan 1x voor het slapen gaan snachts en indien het een erge uitslag is ook 1x voor zijn middagdutje zodat het langer erop zit.
Meestal als ik de uitslag zie beginnen smeer ik daktozin creme, dit is een dikke zinkzalf met een kleine dosering miconazolnitraat, soms is dit al voldoende en hoef ik geen miconazol te smeren. Of bijv 1x voor de nacht miconazol en verder daktozin, dit is iets vriendelijker voor zijn huid.
Verder zeggen ze dat kokosolie ook schimmeldodend is (ik weet niet of het echt zo is), misschien verzacht dit voor hem als je het tussendoor zou smeren?
En misschien een ander luiermerk gebruiken? Pampers harmonie is bijv heel vriendelijk voor de huid. Of etos puur&zacht.
Hopelijk is het snel beter 🥰
2 jaar geleden
En de huisarts zei ook tegen ons dat we 5-7 dagen moeten doorsmeren als de schimmel zichtbaar weg is, omdat het anders snel terugkomt.
2 jaar geleden
Reactie op Appelbloesem
En de huisarts zei ook tegen ons dat we 5-7 dagen moeten doorsmeren als de ...
Klopt ook. Wij hebben een week doorgesmeerd nadat het weg was en dit is weg gebleven
2 jaar geleden
Thanks voor al jullie waardevolle tips! Ik ga ze opvolgen. En ‘fijn’ om te weten dat het even tijd nodig heeft. Het zal (hopelijk) komende week wat wegtrekken. Ik ga tussendoor bepanthen smeren en ander luier merkje proberen. En inderdaad doorsmeren, de HA zei ons dat we 2 weken moeten smeren, ookal is het eerder weg.
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft het ook gehad toen hij ong 7 maanden oud was, inderdaad 2x daags micanozol crème gesmeerd. Tussendoor bij elke luier verschoning droog deppen met hydrofiele doek en kregen van de huisarts toen de tip om vaseline op de plek te smeren, omdat vaseline ervoor zorgt dat de urine etc niet meteen in de huid irriteert door het vettige ervan. Heeft bij hem een paar dagen geduurd en inderdaad echt nog een paar dagen doorsmeren als het weg is
2 jaar geleden
Reactie op Suus1988
Mijn zoontje heeft het ook gehad toen hij ong 7 maanden oud was, inderdaad ...
Thanks! Vaseline ook een goed idee tussendoor!