23 Reacties

2 maanden geleden

Ons kindje is op 23 juni jarig. Wij laten hem na de zomervakantie starten.

2 maanden geleden

Onze dochter is 20 juni jarig. Wij laten haar ook na de zomervakantie starten. De wenperiode is dan zo kort en dan zijn ze eenmaal gewend en is het vakantie...

2 maanden geleden

Hij is 25 juni jarig en start dan na de zomervakantie.

2 maanden geleden

Mijn zoontje is van 12 juni maar heb nog geen idee hoe of wat. Mijn neefje is van 6 juni en hij mocht voor zijn verjaardag al 5 dagen naar basisschool gaan vorig jaar na de meivakantie omdat hij de oudste was op de ps en zich erg verveelde onderhand. Al zijn vrienden waar hij vaak mee speelde gingen al naar groep 1. Als zoiets straks het geval is dan heb ik ook liever dat mijn zoontje eerder start dan dat ie zich gaat vervelen en het niet naar zijn zin heeft.

2 maanden geleden

26 juni jarig. Wij gaan het bij de intake met de kleuterleerkracht bespreken. Ligt er helemaal aan of de dan in het volgende schooljaar ook dezelfde juf/meester heeft. En in hoeverre ze er zelf al aan toe is. Misschien dan alleen de ochtenden ofzo. Maar het zou praktisch gezien wel prettig zijn als ze al volledig zou starten voor de vakantie, omdat ik zelf ook in het onderwijs werk en dan dus ook nog geen vakantie heb en geen opvang meer. 😬

2 maanden geleden

Onze dochter is 8 juni jarig. Ze zal de week ervoor al halve dagen gaan, en dan vanaf haar verjaardag nog 4 volle weken tot de zomervakantie. Wij laten haar wel starten omdat ze anders niet meer naar kdv en psz gaat, en 10 weken niks zou hebben. Dat vinden we te lang.

2 maanden geleden

21 juni jarig en willen haar wel voor de vakantie al wel laten starten, al is het alleen voor de ochtenden. Net als andere al aangeven dan wordt het wel een lange periode waarin ook geen opvang is

2 maanden geleden

Bedankt allemaal.. Het punt bij ons is.... ze bieden verlengde opvang aan.. Dus ze zou gewoon een paar weken langer kunnen blijven + de zomervakantie.. Maar geen idee of wij daar goed aan doen.. Ze is van begin juni...

2 maanden geleden

Ons zoontje is van 8 juni. Wij hebben alvast verlengde kinderopvang gevraagd tot halverwege de zomervakantieperiode. Ik wil liever ons kindje niet laten starten voor de zomervakantie in die laatste 4 weken. Want ook wij hebben geen 10 weken vakantie uren om te overbruggen zelf. En de bso in vakantieperiode vind ik nog te pittig voor ons zoontje in verband met eventuele uitjes enz. Daarvoor vind ik hem dan nog te jong. Ik moet dit nog wel kortsluiten met de basisschool, maar wij moeten nog rondleidingen doen.

2 maanden geleden

Reactie op LynnLev

Ons zoontje is van 8 juni. Wij hebben alvast verlengde kinderopvang gevraag ...
Ook ik weet niet of we hier goed aan doen, want onze kleine heeft het nu al over dat tie naar de basisschool gaat. Haha wel super schattig. Maar ik heb zelf hier een beter gevoel bij dan voor de zomervakantie starten en dan hele dagen al bso moeten in de zomervakantie. Maar dat is denk ik toch je eigen gevoel volgen bij iedereen.

2 maanden geleden

Ik ben zelf leerkracht en mijn dochter wordt 19 juni 4. Ze mogen vanaf 4 jaar niet meer naar de kinderopvang. Waar laat ja haar dan als je zelf werkt? Dus ik ga wel overleggen met de basisschool dat ze in ieder geval die dagen van de opvang alvast gaat wennen op de basisschool en dan daarna naar de BSO gaat. Ze heeft er recht op… en eigenlijk vind ik gewoon nog 3 weken gaan. Maar goed ben zelf juf en vind t alleen maar goed voor ze 🙈. Ik ben zelf niet dat ik het snel zielig vind.

2 maanden geleden

Reactie op Klara1234

Ik ben zelf leerkracht en mijn dochter wordt 19 juni 4. Ze mogen vanaf 4 j ...
Oh nee wij hebben haar echt pas na de zomer ingeschreven voor de BSO. Die eerste weken basisschool zijn zo intensief, dat zou ik niet doen. Wij hebben wat geregeld met werk vriend en opa/oma zodat ze na school nergens meer heen hoeft.

2 maanden geleden

Onze dochter is van 22 juni. Wij laten haar starten na de zomervakantie. Echter alleen wanneer er verlengde kinderopvang wordt goed gekeurd. Hier zakmes dan heen gaan tot de zomervakantie. En in de vakantie gaat ze dan naar de sport bso. Hier gaat haar grote broer ook heen en zij organiseren innende vakantie allerlei leuke activiteiten. Haar broer werd vorig jaar in de zomervakantie 4. Hij is toen naar de sportbso gegaan en afgelopen schooljaar gestart.

2 maanden geleden

Reactie op Klara1234

Ik ben zelf leerkracht en mijn dochter wordt 19 juni 4. Ze mogen vanaf 4 j ...
Je kunt je kunt vragen of ze wat langer op de opvang mag blijven. Oftewel verlengde kinderopvang. Hebben wij ook gevraagd. Maar wanneer dit niet kan zal onze dochter toch ook gewoon starten.

2 maanden geleden

Reactie op ibbeltje27

Je kunt je kunt vragen of ze wat langer op de opvang mag blijven. Oftewel v ...
Yes hier net zo. De opvang regelt ook de bso en wist daardoor precies wanneer hij ging starten met school. Was geen probleem dat hij paar weken langer blijft 😀

2 maanden geleden

Wij laten haar naar school gaan na de zomervakantie. Veel scholen laten kindjes ook niet meer starten de laatste maand. Zelf werk ik in het onderwijs (voorheen ook bij de kleuters) en ik raad dit ook altijd af. Kindjes stromen voor de vakantie in in een drukke periode van afsluiten en feestjes. Zelf zijn ze aan het wennen. Dan hebben ze 6 weken vakantie. Daarna begint het wennen weer opnieuw. Tipje: wij hebben al een hele tijd terug verlengde opvang aangevraagd voor onze dochter. Dus ze gaat na haar 4e verjaardag nog naar de opvang totdat ik vakantie heb. Doe dit wel zo snel mogelijk. Plekjes worden daar, zeker deze tijd, weer snel gevuld.

2 maanden geleden

Bij ons beslist de school dit. Kinderen die voor 30 mei 4 jaar worden mogen gedeeltelijk naar school, daarna niet. Dus onze dochter gaat na de zomervakantie!

2 maanden geleden

Onze zoon is 10 juni jarig. We laten hem wel wennen maar hij gaat pas na de vakantie echt naar school

2 maanden geleden

29 juni hier, hij zou in de laatste schoolweek starten. Chaotische week en amper les. Wij starten na de zomer

2 maanden geleden

Ze start na de zomervakantie. Ik heb kinderdagverblijf verlengt. Dan hebben we samen 2 weken vakantie en start ze op school. Dat leek mij het meest rustige.