30 Reacties

één jaar geleden

Oeh leuk! Ik wissel af met kenetisch zand, linzen, pompom balletjes, mos. Verder nog niks geprobeerd. Ik combineer het nu met speelgoed wat hij al heeft en wat, stenen, schelpen, houten schijfjes, diertjes, en spullen uit de keukenla. Ze zijn alleen niet zo mooi als die je hier boven laten zien. Ik laat de bak hooguit tweedagen hetzelfde en dan goei ik de vulling weer terug in van die grote zip zakken. Wij hebben zo’n Ikea flisat tafeltje voor de kleine daar vallen de bakken mooi in dus heeft hij geen hoge rand als hij op zit/sta hoogte wil spelen.

één jaar geleden

Ben me hier ook sinds kort in aan het verdiepen!ik ben met dit begonnen, gekleurde rijst (met azijn en foodkleurstof). Alleen moet ik er nog even een andere bak voor hebben. Mijn zoontje vind het geweldig, hij is er heel lang zoet mee! Op pinterest staan mega veel leuke ideeën

één jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Oeh leuk! Ik wissel af met kenetisch zand, linzen, pompom balletjes, mos. V ...
Bedankt voor de tips! Leuk denk ik inderdaad om ook buiten spulletjes te zoeken samen voor in de bak. En handig die zip zakken! Bevalt het flisat tafeltje? Ze heeft al wel een eigen speeltafel, maar misschien is dit wel handig voor deze activiteiten. Kun je hem ook buiten gebruiken gecombineerd met water? Of zou hij dan snel kapot gaan?

één jaar geleden

Reactie op Simoon5

Ben me hier ook sinds kort in aan het verdiepen!ik ben met dit begonnen, ge ...
Heel leuk! Ook dat je het zelf kleurt. Zo kun je alles naar wens maken. Mocht je nog een idee tegenkomen voor een bak dan lees ik graag mee ☺️

één jaar geleden

Deze wordt ook veel gebruikt met sensory play, ik denk dat ik deze ook ga halen!

één jaar geleden

Reactie op Simoon5

Deze wordt ook veel gebruikt met sensory play, ik denk dat ik deze ook ga h ...
Ja ik twijfel nu tussen zo’n bak of een tafel. Die kan ik dan van de zomer ook buiten zetten met water om mee te spelen. Maarja een bak los is wel weer goedkoper ☺️

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Ja ik twijfel nu tussen zo’n bak of een tafel. Die kan ik dan van de zomer ...
Ja zo'n tafel lijkt me ook handig hoor. Maar ik dacht ik begin gwn met dit en dan zien we wel😃

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Bedankt voor de tips! Leuk denk ik inderdaad om ook buiten spulletjes te zo ...
Het zijn van die grote zipzakken ook van de Ikea zodat ik niet alles ernaast gooi als ik het terug kiep😅 Ik zou het tafeltje niet buiten laten staan maar ik zou er wel een water tafeltje van maken met lekker weer. Hij kan denk ik best wel wat hebben maar is niet specifiek water bestendig. Ik zag ook een hack voorbij komen dat het lätt tafeltje van gebruikt wordt om die plastic bakken in te hangen dan moet je alleen een los latje in het midden vast maken. Dan heb je een tafeltje dat niet zoveel ruimte inneemt als de flisat.

één jaar geleden

Reactie op Simoon5

Ja zo'n tafel lijkt me ook handig hoor. Maar ik dacht ik begin gwn met dit ...
Hier gebruiken ze ook die bak inderdaad

één jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Het zijn van die grote zipzakken ook van de Ikea zodat ik niet alles ernaas ...
Oja! Ik ga denk toch ooj de flislat bestellen. Hoor je dan 2 losse bakken erbij te bestellen? Nee gebruik hem inderdaad dan binnen en van de zomer buiten met water en zand. En dan einde van de dag zet ik hem in de schuur of binnen op een van de kamers.

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Oja! Ik ga denk toch ooj de flislat bestellen. Hoor je dan 2 losse bakken e ...
Ze moeten idd los er bij besteld worden ze hebben verschillende kleurtjes 😊

één jaar geleden

Begin is gemaakt ☺️

één jaar geleden

Wat leuk, ik wil dit ook graag gaan doen met mn dochter. Waar ik bang voor ben is dat ze al die kleine dingetjes in haar mond gaat stoppen🙈 Het is toch best verwarrend, dat je normaal rijst miet eten en met zoiets juist niet?😅

één jaar geleden

Reactie op Antje123

Wat leuk, ik wil dit ook graag gaan doen met mn dochter. Waar ik bang voor ...
Ja daar was ik ook even bang voor, want ze is gek op maïs 🙈 maar ze snapt heel goed dat dit is om mee te spelen gelukkig ☺️

één jaar geleden

Ik wil ook zoiets maken met gewoon een plastic bak. Iemand ervaring als ik dit op de grond zet? Ligt de rijst dan door heel mijn huis?🤣🫣

één jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Oeh leuk! Ik wissel af met kenetisch zand, linzen, pompom balletjes, mos. V ...
Hi, waar haal je die zipzakken?

één jaar geleden

Reactie op Antje123

Hi, waar haal je die zipzakken?
Hi! Het zijn de istad zakken van de ikea die ik gebruik

één jaar geleden

Reactie op lisavl

Ik wil ook zoiets maken met gewoon een plastic bak. Iemand ervaring als ik ...
Bij ons staat ie op de grond/op een laag tafeltje. Uiteraard valt er wel eens wat naast. We herhaalden in het begin heel vaak dat alles in de bak blijft en dat gaat hier heel goed! Ze doet het in ieder geval niet bewust, ermee morsen. Als er wat naast valt, raapt ze het mooi weer op, goede oefening voor de fijne motoriek ;).

één jaar geleden

Door dit topic en alle positieve berichten ben ik ook om! Het leek me veel gedoe wat leuk zou zijn voor 5 min. Maar dat klopt niet. M'n zoontje is er helemaal wild van en is zo 20 minuten zoet met de bak. Ik heb een lage bak bij de Hema gehaald en heb erwten/mais/hooi als inhoud. Plus maatschepjes en bekertjes (onze eierbakjes). Verder wissel ik af met wat we vinden/tegenkomen (dingen uit de boom, avocadopit, etc.) En wat kleurige dingen zoals pompoms, veren of dieren (gekocht bij de boekwinkel)

één jaar geleden

Nog eentje