43 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Frumpsie
Helaas slaapt de mijne tijdens het wandelen nooit, als kleine baby ook al n ...
Ah oké, dat klinkt zwaar! Het is maar een ideetje maar zou je man de ochtendshift kunnen doen ofzo zodat jij wat langer kan slapen? Dan valt de vroege avondshift misschien minder zwaar?
Je bent voltijds mama als ik het goed begrijp? Misschien overwegen om zelf halftijds ofzo te gaan werken en de baby naar de opvang sturen dan? Hangt natuurlijk af van waarom je het psychisch moeilijk hebt maar voltijds mama zijn is soms mentaal zwaarder dan werken+mama zijn denk ik :-). Ik werk zelf 4/5 en vind dat een super goed evenwicht tussen tijd voor mezelf als persoon op het werk en tijd doorbrengen met de baby (ik doe ook zo goed als alles alleen wat de baby betreft ter info maar dat is oké zo)
Of nog beter: baby paar dagen naar de opvang doen en zelf gewoon relaxen, als dat financieel kan :-) zo heb ik ook een vriendin.
2 jaar geleden
Reactie op Lot1234
Ah oké, dat klinkt zwaar! Het is maar een ideetje maar zou je man de ochten ...
Dank je voor je tips, heel fijn dat je mee wilt denken! Mijn man gaat idd proberen wat vaker de ochtend te doen, zodat ik niet meteen aan hoef te staan. Dat past in zijn werkritme ook.
Ik werk nog 2 dagen in de week, dat is alleen in het basisonderwijs, dus ik heb nog steeds geen volwassen gesprekken😂 alhoewel ik het met de kinderen heel leuk vind hoor! Mijn werk gaat alleen door m'n omstandigheden nu ook niet zo geweldig, dus laad ik daar ook niet op. We willen gaan kijken of ons zoontje in de week nog een half dagje ergens heen kan, zodat ik even helemaal niks heb. De opvang daarvoor regelen is nog wel een ding, maar dat zou denk ik wel echt helpen!