Sinds het 7e sprongetje valt het me op dat onze dochter ineens 1) langer doorslaapt in de nacht en 2) overdag langer wakker is.
Meestal tussen de 2-3 uur wakker merk ik wel dat ze vermoeid raakt en als ze in haar oogjes wrijft, haar oortjes of echt begint te jammeren dan begin ik met het slaap ritueel. Die duurt ongeveer 15 min en als ik dan de kamer donker maak en de speen in doe dan legt ze gelijk haar hoofd op m’n schouder. Maar zodra ik haar in bed leg dan gaat ze ineens spelen. Ze wilt het liefst mijn hand voelen anders is het krijsen. Ze moest voorheen niks van knuffels hebben, alleen mijn hand was goed. Maar sinds dit sprongetje begint ze nu wel ook met de knuffel te spelen, als mijn hand maar in de buurt is 😅
Maar dit houdt vaak dan is dat ze dan alsnog tussen de 3,5-4,5 uur wakker is.
Ik zit te denken om haar dan wat langer wakker te houden, maar ik wil haar ook niet oververmoeid. En de hele tijd erbij liggen vindt ik ook niet prettig, tenzij ik zelf moe ben natuurlijk.
Ik ben benieuwd of jullie dit of andere dingen opmerken en hoe jullie het nu aanpakken.