14 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben toevallig bezig met het boek "Lees!" En daar staat in dat baby's inderdaad nog niet het vermogen hebben en/of klaar zijn om zelf in slaap te kunnen vallen. Per 6 maanden kun je ze erin coachen. Ook kun je ze vanaf dan bepaalde slaap associatie afleren. Je kan bijvoorbeeld de laatste fles in een andere ruimte geven dan haar slaapkamer. Ook kun je een alternatief bieden, zoals een knuffeltje of een doekje die ze zelf kan grijpen. Zo hoef je niet telkens terug
4 jaar geleden
Hier ook een slaapassociatie maar dan aan de borst. Weigert een flesje en speentje. Zelf mijn pink weigert hij. Dus dit is zo makkelijk om hem in slaap te laten vallen. Alleen ben ik bang voor hetzelfde probleem. Ik wil later geen spijt hebben dat ik niets anders geprobeerd heb. Daarom wieg ik hem sinds 3 dagen in slaap. Ook mijn man. De eerste 5 min zijn vreselijk. Zo wild in mijn armen. Veel spartelen en huilen. Ik laat ook een lichtprojector afspelen. Maar dan plots is hij zo rustig en lacht hij 🥰 Daarna leg ik hem in bed met een warm lichtje nog aan en hij jengelt nog 10 min. Terwijl wrijf ik over zijn hoofdje met white noise op de achtergrond. Ook maak ik een ssshhtt geluid en bouw dit dan af. Tot hij nog wat wakker is en doe dan het licht uit. Dus dit probeer ik nu steeds. Wat wakkerder hem zelf in slaap te laten vallen. Hier ook sprong 4 dus wil het inbakeren ook weg laten.
Zag er zo tegenop omdat ik natuurlijk de gemakkelijkste en snelste weg wil kiezen maar ik ben onwijs blij dat het voorlopig zo lukt. Ik wil me ook niet te veel focussen op dat hij zelf in slaap moet vallen.
Mss heb je hier iets aan 😊
4 jaar geleden
Reactie op bébé5juni
Hier ook een slaapassociatie maar dan aan de borst. Weigert een flesje en s ...
Het is oefenen totdat ze wennen dat ze ook zelf in slaap kunnen vallen zonder associatie. Volgens het boek ‘slaap baby slaap’ kan je vanaf 4 maanden beginnen met slaaptrainingen. schrijfster: https://instagram.com/snugglesanddreams?utm_medium=copy_link
volgens boek ‘slaap!’ Kan het vanaf 6 maanden.
Beide boeken staan fijne tips, vooral ritme & regelmaat is voor de meeste baby’s echt fijn.
Ik hoor wel wat succes verhalen vanaf 4 maanden slaaptrainingen. Maar dat zal waarschijnlijk tijd en moeite kosten
Mijn dochter kan niet in slaap vallen na een fles, zelfs niet als ik haar flesje in bed geef. Ze lijkt te gefocust op het drinken, ik zou het gek vinden als ze dan haar ogen sluit🙉Ze valt pas in slaap in haar bed als ze mij niet meer ziet. Als ze mij kan zien, valt ze echt niet in slaap, ze kijkt dan heel alert naar mij. Maar wanneer ze alleen is, zie ik haar oogjes dicht gaan op de babyfoon. Maar dit is niet sinds kort, vanaf sprong 2 geoefend.
Het komt nog wel een keer, ik denk niet dat alle baby’s er meteen klaar voor zijn. 🤗 elk baby is anders
4 jaar geleden
Reactie op RL12345
Iemand ook ervaring dat het vanzelf over ging of echt met slaaptraining afg ...
Wij zijn met 13 weken al begonnen met slaap training. Ik weet dat het vroeg is, 3 maanden was hij toen. Maar in die periode wilde hij nergens in slaap vallen, niet meer in de wagen, niet in de auto en al helemaal niet in bed. Behalve met de avond fles , dan viel hij daarna in slaap en konden we hem slapend weg leggen. Ik wilde dat dus liever zelf ook niet, bang voor hetzelfde, de associatie. Overdag zijn we toen begonnen met de 1,3, 5 methode. Wakker in bed leggen, 1 minuut troosten (hand op hoofdje, hand op zijn buik) en na 1 minuut de kamer uit. Dan 1 minuut laten huilen, 3 en 5 . Daartussen dus steeds de kamer in en hem 1 minuut troosten. Ik vond voor mezelf dit een prettig gevoel, omdat ik hem uiteindelijk wel kon troosten en niet te lang liet huilen. Tot mijn verbazing ging dit goed, had dat echt niet verwacht. Misschien had hij het huilen even nodig. Uiteindelijk gaat dit nu zo goed, dat we ook de avond fles kunnen geven en hem wakker weg kunnen leggen. Het gaat nu steeds beter, hij jammert zichzelf in slaap, meestal binnen 1 minuut, hij is nu 18 weken.
4 jaar geleden
Reactie op RL12345
Iemand ook ervaring dat het vanzelf over ging of echt met slaaptraining afg ...
Nog even een aanvulling. Het was even een weekje zwaar. Maar na een paar dagen merkte wij dat hij het goed op pikte. En nu met verkoudheid, sprong 4 , in de nacht wakker worden (hij slaapt normaal bij ons ook al door vanaf 8 weken) ben ik blij dat we het gedaan hebben, want ik kan hem nu in de nacht in bed troosten of speentje geven en hij slaapt weer verder, dus geen fles meer voor nodig. Maar ja, elke baby is anders, dus doe vooral waar jullie je goed bij voelen en wat bij je kindje past.