5 Reacties

3 maanden geleden

Misschien moet hij nog wat energie kwijt? Dus misschien na het eten nog even flink zijn energie kwijt raken door een flinke wandeling/speeltuin/stoeien en daarna kalm aandoen en uiteindelijk klaarmaken voor bed (je routine) en dan slapen?

3 maanden geleden

Reactie op KimH89

Misschien moet hij nog wat energie kwijt? Dus misschien na het eten nog eve ...
Ja ook dat zit vaak volgens mij wel goed. We proberen altijd als het weer het toe laat naar buiten te gaan & gaan vaak na het eten ook nog wel een rondje lopen/op zijn fietsje etc..

3 maanden geleden

Doet hij nog een middagdutje?

3 maanden geleden

Oef, tot 12 uur! Dat lijkt me pittig! Bij ons is het ook een beetje zo qua gedrag en lang wakker (tot 22u dan bijv) en hier lijkt het wel gerelateerd te zijn aan het middagdutje. Soms rust ze s middags, soms slaapt ze, we hebben ook korte slaapjes geprobeerd. Het lijkt ook een beetje uitproberen te zijn, grenzen verkennen. En hopen dat t een fase is. Andere gedachte: is er misschien iets waar hij bang voor is? Ik merk dat mijn dochtertje makkelijker slaapt als ze zich echt veilig voelt, ik vertel bijvoorbeeld dat ik altijd straks even bij dr kom voor een aai over de bol als ik ga slapen. En dat ik altijd naar dr toe kom als er wat is. En een ‘zacht lampje’ aan. Heb t idee dat dat haar rust geeft. Nuja, sterkte! Ik hoop dat jullie iets vinden wat werkt!

3 maanden geleden

Bij ons was dit een hele lange periode zo, maar dit kwam door het middagdutje (en ook de periode dat hij m weigerde maar eigenlijk nog niet aan kon dus super laat in slaap viel). Bedtijd lag standaard ergens tussen 22:00-01:00 🥹 soms 2 uur bezig een peuter in bed/kamer te houden was echt heel pittig. Soms dus ook gewoon aan toe gegeven en weer mee naar beneden genomen omdat het anders niet meer te houden was (wij kregen niets gedaan en kindje overstuur). Zelf vind ik 19:00-19:30 een hele vroege bedtijd, maar goed onze oudste had altijd al minder slaapbehoefte en ik weet natuurlijk niet hoe laat jullie in de ochtend op moeten/opstaan. Misschien proberen iets later op bed te leggen, wellicht dat hij dan minder in protest modus gaat omdat hij dan wat vermoeider is? En idd wat energie kwijt raken voor het slapen hielp hier ook goed.