49 Reacties

één jaar geleden

Ik volg. Mijn zoontje wordt 30-12 18 maanden en heeft dit ook qua dutjes en het druk zijn in bed.

één jaar geleden

Reactie op Humpie88

Ik volg. Mijn zoontje wordt 30-12 18 maanden en heeft dit ook qua dutjes en ...
Hij ligt nu ook alweer dik 30min in bed.. alles eruit gegooid, ligt te gillen (is niet overstuur) & te wrijven in zn ogen 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Jup hier ook. Mijn zoontje deed ook dutje van 3 kwatier overdag en dan savonds heel vaak onrustig wakker worden. Hij was laatst niet fit dus had ik hem beneden in de wagen laten slapen en toen sliep hij ineens 2 uur, sinds dien laat ik hem af en toe in de wagen slapen en doet hij goede dutjes. Dus misschien willen ze dichtbij je zijn oid?

één jaar geleden

Reactie op Simoon5

Jup hier ook. Mijn zoontje deed ook dutje van 3 kwatier overdag en dan savo ...
Hier doet hij écht geen dutje in de wagen helaas .. of in de auto 🙄 Dichtbij willen zijn is wel het geval, maar hij huilt niet in zn bedje! Het is echt spelen, brabbelen, door zn hele bed gaan etc.

één jaar geleden

Toen onze zoon overdag (en in de avond) niet wilde slapen zaten wij in de overgang van 2 naar 1 dutje, zou dat het kunnen zijn?

één jaar geleden

Hier ligt de slaapregressie ook op de loer. Ze wordt al 2 weken tussen 5:00 en 6:00 wakker. Ze doet al een poosje nog maar 1 dutje en dacht dat ze daar aan moest wennen, maar nu weet ik het niet meer 😅

één jaar geleden

Hoe komen we hieruit dames? 🙈🙈

één jaar geleden

Mijn zoontje is sinds 1 december 18 maanden, en zijn sinds 3 weken over op 1 dutje. En nu slaapt die overdag ook vaak maar 45 min of 1 uur. Voorheen 3 tot 3,5 uur over 2 slaapjes. Nu slaapt die soms in de ochtend ook iets langer tot 8u ipv van 7:15u. Soms ging die in de avond niet slapen vorige week maar als ik nog even terug kwam knuffelen en liedje zingen ging die wel slapen. In de nacht wakker worden doet die niet teminste hoor hem niet.

één jaar geleden

Reactie op estelerr_

Toen onze zoon overdag (en in de avond) niet wilde slapen zaten wij in de o ...
Hij doet al een paar maanden maar 1 dutje!

één jaar geleden

Reactie op Shirl91

Mijn zoontje is sinds 1 december 18 maanden, en zijn sinds 3 weken over op ...
Ons zoontje is 9dec 18mnd. Hier nu zeker al 2 a 3mnd over op 1 dutje. 2e dutje deed hij zelf niet meer, ineens sliep hij langer ook dus kon hij mooi rond lunchtijd naar bed! Dit ging dus al een tijd goed, maar lang slapen deed hij zelfs met 2 dutjes niet haha. Tijdje terug deed hij gewoon nog een uur dutje, soms zelfs 1.5u, maar nu mag ik blij zijn met 30min/45min 🙈

één jaar geleden

Hoe gaat het bij jullie? Hier al een maand onrust met als dieptepunt 3 keer een uur huilend wakker gisternacht (precies 18 maanden toen het begon).

één jaar geleden

Hier ook wat onrust gehad in de nachten, dat is ver voorbij moet ik zeggen maar het middag dutje is van 2 uur naar 30-45 minuten gegaan. En dit terwijl ze al maanden maar 1 dutje doet 🤷🏽‍♀️

één jaar geleden

Onze dochter 18.5 maanden, slaapt nu sinds oktober 1 slaapje van 1.5-2.5 uur. S'avonds vaak even druk voordat ze naar bed gaat. Dus laten haar dan altijd nog even rennen door de kamer. Meestal in bed nog 10 minuten aan het kletsen met haar knuffels. Verder meestal goede nachten laatste tijd wel eens kort wakker door een nachtmerrie/ kiezen die doorkomen. Probeer haar wel zo min mogelijk uit bed te tillen als ze er zelf niet om vraagt. Vaak is een speentje en even sussen met aaien voldoende. Hoe meer ik doe vaak hoe meer overstuur ze wordt. Slaapt s'morgens meestal tot half 8. Maar in het begin was dat 6.15 toen we net over waren op 1 slaapje.

één jaar geleden

Welke kenmerken zien jullie bij jullie kindjes tijdens deze slaapregressie? Hier eet ze nog steeds als een bouwvakker maar wordt daarentegen 's ochtends tussen 5:00/6:00 wakker 😑 ook doet ze er heel lang over om in slaap te vallen. Dit al zeker 3 weken

één jaar geleden

Reactie op Nvb86

Welke kenmerken zien jullie bij jullie kindjes tijdens deze slaapregressie? ...
Heel hard huilen als ik hem naar bed breng(voorheen legde ik hem neer en viel ie in slaap), meerdere malen per nacht wakker worden en niet meer in slaap vallen, vroeg wakker ook inderdaad en avondeten is eigenlijk ook dramatisch net als z'n stemming. Kortom, heftig 😅

één jaar geleden

Reactie op Nvb86

Welke kenmerken zien jullie bij jullie kindjes tijdens deze slaapregressie? ...
Dit is hier ook zo inderdaad

één jaar geleden

Hier de slaapjes overdag 2 a 2,5 uur maar dan de eerste 3 kwartier in bed waarna het ineens (al 4 weken!) krijsen is. Wil ze bij ons liggen en valt ze wel als een blok in slaap….🥴 altijd tijdens slaapregressies heeft ze dit. Én daarbij is ze ineens in plaats van 7u/7:30u sochtends ineens tussen 5-6u wakker. 🤯

één jaar geleden

Ik vind die regressies echt vreselijk. Omdat ik nooit weet hoe ermee om te gaan. Het lijkt wel alsof je sowieso niet goed kan doen. Ik wil haar geen uur in bed laten krijsen, want ben bang dat ze op de duur een afkeer krijgt van haar bedje. Maar wil haar ook niet uit bed halen, want dan leren we haar dat ze steeds haar zin krijgt als ze maar hard genoeg krijst. En andere manieren om haar te doen slapen, ben ik elke keer bang dat ze nadien niet meer zelf in slaap wil of kan vallen. Ik word er elke keer heel angstig van.

één jaar geleden

Reactie op EvelienM23

Ik vind die regressies echt vreselijk. Omdat ik nooit weet hoe ermee om te ...
Heeeeel herkenbaar! Vreselijk hè 😘

één jaar geleden

Reactie op Junobaby

Heel hard huilen als ik hem naar bed breng(voorheen legde ik hem neer en vi ...
Hier hetzelfde al paar dagen. Ze begint al te huilen als ze we nog maar in de buurt komen van haar bedje. Ik weet echt niet wat gedaan.