49 Reacties

één jaar geleden

Reactie op EvelienM23

Hier hetzelfde al paar dagen. Ze begint al te huilen als ze we nog maar in ...
Pfoeh ja hier dus ook. Ik weet ook echt niet wat ik moet doen. Afgelopen nacht was ie ook 3 keer wakker en uiteindelijk zaten we om 05:30 beneden.

één jaar geleden

Reactie op EvelienM23

Hier hetzelfde al paar dagen. Ze begint al te huilen als ze we nog maar in ...
We hebben haar nu al 2 avonden in slaap gewiegd. Maar ben elke keer bang dat we dan voor lange tijd aan die methode vasthangen. Het kwam altijd wel goed, maar zo dramatisch als nu heeft ze nog niet vaak gedaan.

één jaar geleden

Reactie op EvelienM23

Hier hetzelfde al paar dagen. Ze begint al te huilen als ze we nog maar in ...
Hier ook hetzelfde (18,5 maand). Ze ligt nu ookal 1,5 uur in bed, wakker. Vaak gaat ze ook wel direct slapen en dan word ze om 00:00 of 01:00 wakker en blijft ze 2/3 uur lang wakker en gaat ze daarna pas weer slapen. Ben dus niet de enige 🥲

één jaar geleden

Hier ook weer raak, vanmiddag niet geslapen. En nu eindelijk in slaap naar een uur huilen...

één jaar geleden

Reactie op Junobaby

Heel hard huilen als ik hem naar bed breng(voorheen legde ik hem neer en vi ...
Heeel herkenbaar!

één jaar geleden

Fijn om te lezen, alles klinkt heel herkenbaar! Een klejne troost te weten dat je 's nachts dus niet als enige wakker bent met de kleine, maar de halve juni '21 club uit zijn slaap is! Haha! Volhouden jongens! Het.... is... een....fase... (zeggen ze)

één jaar geleden

Bij ons heeft het 2 weken geduurd. Het is nu over! Zo fijn. Hou vol!

één jaar geleden

Reactie op SavannahSade

Hier ook hetzelfde (18,5 maand). Ze ligt nu ookal 1,5 uur in bed, wakker. ...
Ze is inmiddels uit bed. Want het werd nu wel zielig plusss ze ging dr speen uit bed gooien en dat is huilen natuurlijk 😅

één jaar geleden

Reactie op Nanda8

Ons zoontje is 9dec 18mnd. Hier nu zeker al 2 a 3mnd over op 1 dutje. 2e du ...
Oh balen dat is erg kort. Gaat het al beter ? Hier in de avond nu krijsen met naar bed gaan niet iedere avond eerst had ik hem keer eruit gehaald en half uurtje beneden weer naar bed en zonder problemen. Maar nu die het vanavond ging herhalen eerst gekeken of er iets was maar hij schreeuwde huilde dramde zo erg. Neergezet en liep die na het traphekje en toen stopte die met huilen totdat ik hem terug in bed legde. Nou ik kon er even niet tegen en naar beneden gegaan, hoorde hem weer keihard gillen huilen, teruggaan ,duidelijk gezegd dat die moest gaan slapen, liep de trap af en was meteen stil en ging slapen, dus was echt extreem dram gedrag. Overdag gaat slapen wisselend soms pakt die inmiddels 2 of 3 uur en soms na 1 uur wakker maar wel huilend en nog moe slaapt die wel verder op je borst dat is dan toch wel schattig als ze dat eeneens weer doen.

één jaar geleden

Ons zoontje is van 30 juni, en zit sinds de kerst hierin. Het is draaaaaama, en zo vermoeiend. De dutjes zijn drama, want na een hoop tranen, slaapt ie maar 20 min….. hij is alleen maar chagrijnig 😒

één jaar geleden

Was even vergeten dat dit mijn topic was 🫠 Dutjes wisselen nog steeds per dag, maar dat was altijd al. Vandaag toevallig 2u geslapen, rond kerst nog max 30min .. Dat wakker worden 's nachts is denk ik een standaard iets wat ons nu pas opvalt, want het is bijna elke nacht zo. Gelukkig geen gillen meer (dat is helemaal voorbij, nu is het slaan 🤪), alleen nog spelen en 'wakker' liggen. Hier halen wij hem echt alleen uit bed als hij overstuur huilt. Wat amper gebeurd. Verder gaan we er nooit naar toe. Ook niet als hij alles uit zijn bed gooit, dan slaap je maar zonder. 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Poeh hier is het sinds een paar dagen ook echt een drama! Vooral 's avonds tot een uur of 12 is het een ramp. Hij huilt en huilt en huilt. En echt flink hard ook. We gaan er nu om de 5 minuten heen om hem te troosten en te laten weten dat we er zijn. Maar het helpt geen zier. Slaapje overdag is wisselend, soms kort soms normaal, maar maakt voor de avond niks uit. Wat hij dan wel weer doet is 's ochtends uitslapen om in te halen. Ik twijfel telkens zo wat te doen.. niet laten uitslapen, gewoon maar uit bed halen 's avonds en laten spelen? Zoals nu gaan we ook geen weken volhouden, maar is wel het meest consequent denk ik. Al breken we op een gegeven moment vaak toch en herhalen we het slaapritueel inclusief boekje lezen of hij mag heel even filmpje kijken. Maar dat is na zo'n 2 uur strijd. Heeft het zin om zo door te gaan met deze methode of kunnen we dat beter weer doen nadat de slaapregressie is afgelopen? Ben bang als we gaan toegeven en hem eruit halen voor langere tijd, dat we dan nog langer met slaapproblemen zitten.

één jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Poeh hier is het sinds een paar dagen ook echt een drama! Vooral 's avonds ...
Onze zoon slaapt deze week ook elke dag pas tussen 22:30-00:00 🤯 In de middag wilt hij niet slapen, of na heel lang proberen/opnieuw proberen pas laat in de middag. Sinds gisteren maken we hem uiterlijk 14:30-15:00 wakker. Hopelijk slaapt hij in de avond dan eerder. Na zijn avondflesje wilt hij echt niet slapen, klaarwakker en in bed veel schreeuwen en huilen. Meestal stoppen we ermee na 1 uur en gaat hij weer mee de woonkamer in om het later weer te proberen…… We hebben soortgelijke periode gehad met de overgang naar 1 dutje. Het is toen wel goed gekomen, maar het is niet ideaal dat hij tot zo laat op blijft.

één jaar geleden

Hier ook echt drama! Waar hij heerlijk doorsliep wordt hij nu vaak wakker in de nacht/avond. Ook zelfstandig in slaap vallen is echt voorbij. Wat nu voor ons helpt is om bij hem te blijven zitten tot hij slaapt. Dit helpt alleen in de nacht niet helaas. Dus nu al ruim een week tussen papa en mama in. Ook middagdutje is niet meer 1 lang dutje, maar vaak na 40/50 min al wakker en dan weer hulp nodig met in slaap vallen. Over 6 weken uitgerekend voor ons tweede kindje dus ik hoop dat het snel voorbij is 😅

één jaar geleden

Reactie op Junobaby

Heel hard huilen als ik hem naar bed breng(voorheen legde ik hem neer en vi ...
Oh hier echt precies hetzelfde. Naar bed brengen was echt nooit een probleem. Nu krijsen als ik de kamer uit ga🫣 De middag dut is ook laatste paar dagen onwijs kort. Uurtje ongeveer 😅

één jaar geleden

Reactie op Lisvos

Oh hier echt precies hetzelfde. Naar bed brengen was echt nooit een problee ...
Ik ben al blij als hij een uur haalt 🤣 vinden wij 'netjes'. Grappig hoe dat ook bij ieder kind verschilt! Hoelang sliep hij eerst dan?

één jaar geleden

Reactie op Nanda8

Ik ben al blij als hij een uur haalt 🤣 vinden wij 'netjes'. Grappig hoe da ...
2/2.5 uur 🫣

één jaar geleden

Er gloort hoop aan de horizon! Hier na een maand veel wakker, niet naar bed willen, niet meer in slaap te krijgen snachts en vroege ochtenden slaapt ie sinds twee nachten weer door. Hallelujah!!

één jaar geleden

Reactie op Junobaby

Er gloort hoop aan de horizon! Hier na een maand veel wakker, niet naar bed ...
Yeahhh, daar hoop ik ook nog steeds op 🙈

één jaar geleden

Reactie op Junobaby

Er gloort hoop aan de horizon! Hier na een maand veel wakker, niet naar bed ...
Ik durf zo'n dingen nooit hardop zeggen 🤭