31 Reacties
2 jaar geleden
Ochtenddut tussen half 10 en 10 naar bed en dan 45a60 min.
Middagdut tussen half 1 en 1 naar bed en dan meestal anderhalf a 2u.
Rond half 7 7u weer naar bed tot volgende ochtend 6u ongeveer
2 jaar geleden
Hier gaat die in de ochtend van 09.30 tot 10.00( maken hem wakker) ga dit inkorten naar 15min na onze vakantie eind juni. Dan naar bed tussen 12.00 en 12.30 en slaapt dan 2 a 2.5 uur. En dan savonds tussen 18.30 en 18.45 naar bed. Vroege ochtend verschilt per dag maar wel tussen 6 en 7 wakker.
2 jaar geleden
Reactie op Kelsey32
En als je het ochtend dutje steeds korter maakt tot 15a30 min. Misschien is ...
Ook al geprobeerd een aantal dagen, maar middagslaap werd helaas niet langer.. dus we laten hem nu maar gewoon slapen, dat hij in ieder geval iets van slaap pakt en dan om 18:30 naar bed ipv 19:00/19:15. Hoop dat het snel weer beter gaat en anders is het wachten tot hij 1 x per dag gaat slapen🤣
2 jaar geleden
11.5 maand;
6.30/7u wakker
- 1e dutje: 9.15-10u
- 2e dutje: 13-15u
Slaapt 's avonds ergens tussen 19u en 19.30u weer.
Verloop van de ochtend kan ervoor zorgen dat de boel max een halfuur vooruit schuift.
Maak hem nu na zn 1e dutje wakker na 45. Was voorheen een uur, maar ging 's middags steeds korter slapen. Wanneer dat weer gaat gebeuren dan kort ik de 1e in naar 30 min en zo verder tot de 1e uiteindelijk vervalt.
2 jaar geleden
Klinkt heel fijn die slaapjes van een uur en langer...
Ons zoontje van net 1 jaar slaapt van 20 tot 7 en dan in de ochtend tussen 10 en 11 een half uur en in de middag tussen 3 en 4 een half uur. Daar moet ik het mee doen. Altijd zo geweest dat hij niet langer dan een half uur slaapt, helaas
2 jaar geleden
Rond 7 uur wakker.
Van 9.00 tot 10.30 uur slapen.
Van 13.30 tot 15.30 uur slapen.
Meestal tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed.
Houden een beetje het 2-3-4 schema aan.
Als ze wat later wakker wordt 's ochtends verschuiven de tijden dus wat.
2 jaar geleden
Reactie op Anita 2811
Rond 7 uur wakker.
Van 9.00 tot 10.30 uur slapen.
Van 13.30 tot 15.30 uur ...
Hier net hetzelfde, wij houden ook het 2-3-4 ritme (past voorlopig altijd goed bij wat zij nodig heeft). Enkel volgen ze dit op de crèche niet zo nauw waardoor het soms wat in de war komt. Heb al elke maand een mooi schema gemaakt, geprint en meegegeven maar lijkt niet veel effect te hebben.
2 jaar geleden
Reactie op Pingumom
Hier net hetzelfde, wij houden ook het 2-3-4 ritme (past voorlopig altijd g ...
Ah, lastig is dat!
Bij de gastouder gaat het ook niet zo precies.
Maar daar gaat ze maar 2 keer per week naar toe. Dus weten het altijd weer aardig in het ritme te krijgen daarna.
2 jaar geleden
Meestal rond 06:00 wakker.
Dan rond 09:00 naar bed voor 1ste dutje tot ongeveer 10:00/10:10 ( op het KDV kan dit soms anders zijn)
Om 13:15/13:30 naar bed toe voor middagdutje tot ongeveer 14:45/15:00
En savonds rond 18:30 naar bed voor de nacht
2 jaar geleden
Reactie op Pingumom
Hier net hetzelfde, wij houden ook het 2-3-4 ritme (past voorlopig altijd g ...
Ik heb vanochtend toevallig aangegeven op het KDV dat onze kleine rond 9 uur een dutje zou moeten doen. Ook aangezien hij vaak al rond 6 uur wakker is. Vaak gaan ze pas een fruitje eten rond half 10. En onze kleine deed dit normaal gesproken ook. Waardoor hij pas rond 10 uur sliep. Dat is vrij laat. Maar ook is ie dan te laat wakker waardoor hij smiddags lastiger in slaap komt..
Nu heb ik dus aangegeven dat ie rond 10 uur / kwart over 10 uit bed gehaald zou kunnen worden. Want dan zit er genoeg tijd tussen voor de middagdut.. Hopelijk doen ze dit ook haha!
Anders loopt het middagdutje weer in de soep
2 jaar geleden
Reactie op Anita 2811
Ah, lastig is dat!
Bij de gastouder gaat het ook niet zo precies.
Maar daa ...
Gelukkig is het maar 2 keer! Dat valt goed mee, dan kan ze haar ritme goed behouden. Hier 4 dagen dus dat is echt veel. Helaas gaat het niet anders met het werk 🤷🏻♀️ Konden we maar altijd bij onze baby's zijn hé!
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Ik heb vanochtend toevallig aangegeven op het KDV dat onze kleine rond 9 uu ...
Ja, inderdaad snap ik. Gek hoe 1 detail in hun dag toch heel hun schema overkop kan halen hé! 🙈 Ik probeer het te blijven herhalen, onder het motto 'de aanhouder wint' 😀 Ik hoop voor je dat ze het goed opvolgen!
2 jaar geleden
Reactie op Pingumom
Gelukkig is het maar 2 keer! Dat valt goed mee, dan kan ze haar ritme goed ...
Nou inderdaad!!
Anderzijds worden ze er ook flexibel door, denk ik dan maar...