14 Reacties
2 jaar geleden
Sluit me aan bij je partner maar begrijp je gevoel wel! Echter de meeste warmte verliest je kindje juist via haar hoofdje en die is ja vrij dus dat komt echt wel goed. En juist een koudere kamer lijkt mij beter dan andersom, is sowieso gezonder om in koudere lucht te slapen. En anders wordt ze echt wel wakker hoor als ze het te warm krijgt en dan kan je bv het dekentje weglaten of nog een zetpil geven. Sterkte voor jou en je kleine meid 💖 Hopelijk gaat het snel weer beter
2 jaar geleden
Reactie op Baby#123
Oh hoezo niet dan? Werkt toch juist koortsverlagend?
Koorts heeft een functie voor het herstel vandaar dat niet iedereen een zetpil geeft om dit te onderdrukken. Zelf geef ik dat wel voor de nacht omdat ik een goede nachtrust belangrijker vindt en dan herstelt een kleine ook bij goede slaap 😊
2 jaar geleden
Ik zou haar gewoon laten liggen, en dan het lakentje eventueel weg halen.
Ook wij geven altijd een zetpil bij koorts ( puur omdat het bij ons wel degelijk effect heeft).
Ik kleed haar met koorts overdag warmer zodat ze het kan uitzweten. Wordt vooral niet aanbevolen door de moeder maffia :) maar heeft wel effect
Desnoods snachts een keertje extra checken en voelen 🙂
2 jaar geleden
Reactie op CDMM
Ik zou haar gewoon laten liggen, en dan het lakentje eventueel weg halen.
...
Ik heb haar intussen in een dunnere slaapzak gelegd en check het vannacht inderdaad even.
Slim om haar overdag wat warmer aan te kleden om het uit te zweten. Voor een volgende keer.
Dank jullie!!
2 jaar geleden
Ik had de vorige keer bij mijn zoontje alleen romper met lange mouwen en een slaapzak zonder mouwen gedaan, omdat zijn kamer al warm was. Wel overdag dan.
Hier heeft warmer aankleden om uit te zweten iig niet geholpen, zijn koorts liep op naar 39.9! Dat doe ik dus nooit meer.
2 jaar geleden
Ik ben voorstander van een zetpil en ietsjes kouder kleden, zodat de temperatuur makkelijker omlaag kan.
Toen mijn kindje net geboren was liep hij een ontsteking met koorts op en bovenstaande advies hebben wij steeds gekregen van de kinderarts/huisarts/verloskundige en kraamzorg.
Daar houden wij ons nogsteeds aan.
2 jaar geleden
Dunnere slaapzak absoluut! Bij ons zoontje schiet de temperatuur ondanks zetpil regelmatig toch omhoog en drukt het niet enorm.
En persoonlijk doe ik niet de kamer warmer. Dan liever dunnere slaapzak en dunnere deken erover
Vorige week had hij hoge koorts (39+ met uitschieter naar 40) en de eerste nacht dachten we ook ja kan wel met dikkere puckababy maar dat was toch geen goed idee na 3 uur was hij gloeiend warm.
Zou ook regelmatig blijven voelen!
2 jaar geleden
Wij doen hier bij koorts altijd een dunne slaapzak (zomerslaapzak) en dunnere/losse kleding aan. Een dekentje ernaast voor de momenten dat de koorts wat is gezakt.
Het is een beetje puzzelen. Vooral vaak voelen, onze zoon was een tijdje terug goed ziek met hoge koorts. Na de zetpil zakte het wel iets maar dan schoot het weer omhoog na een paar uur, dan haalden we weer het dekentje eraf.
Succes en hoop dat de kleine snel opknapt!