10 Reacties

2 jaar geleden

Bij mij heeft dat 1 week geduurd toen werd het weer normaal. Mijn dochter had last van tanden krijgen en een sprong. Bewaar je rust en geduld, het komt vanzelf weer goed.

2 jaar geleden

Is het niet gewoon de warmte? Merk hier ook dat de kindjes onrustiger zijn. Of de volle maan die kan ook mee spelen.

2 jaar geleden

Hier ook al een week! 19u gewoon naar bed, maar eer dat hij slaapt is het 22u! Zodra die zn eigen bed raakt is het krijsen, als hij eruit is gaat hij gwoon spelen.. 22u valtie als een blok in slaap

2 jaar geleden

Reactie op Marielle93

Bij mij heeft dat 1 week geduurd toen werd het weer normaal. Mijn dochter ...
Wat heb je die week gedaan om haar in slaap te krijgen? Ik ben ondertussen de tel kwijt hoe vaak ik naar der toe met gegaan voor een knuffel te geven of een beetje drinken. Maar niets lijkt te helpen. Heb nu een langer muziekje aangezet om haar rustig te krijgen, maar nog steeds huilt ze elke 2 minuten een keer op. Vind het zo zielig.

2 jaar geleden

Hier thuis nu sinds een week ook. Ze krijgt volgens mij tanden, en misschien ook door het weer. Ze wilt niet dat ik haar kamer uit loop, ik blijf in gaar kamer tor ze in slaap valt. En over dag slaapt ze nu niet langer dan 45 min/ 1 uur.

2 jaar geleden

Een tijdje terug hebben wij ook zoiets gehad met onze zoon. Hij bleef 2 a 3uur krijsen en was echt niet in slaap te krijgen. Overdag had hij nergens last van en was hij hartstikke vrolijk. Geen koorts oid, uiteindelijk na 3 nachten toch maar naar de huisarts gegaan. Toen bleek hij een oorontsteking te hebben. Misschien eventjes laten kijken bij de huisarts? Hopelijk wordt het snel weer rustiger.

2 jaar geleden

Reactie op Saar-Jo

Wat heb je die week gedaan om haar in slaap te krijgen? Ik ben ondertussen ...
Mijn bed ritueel is heel kort. Luier verschonen, slaapzak aan, op bed leggen en dan een kus op der voor hoofd. Mensen zeiden dat ik dat moest aanpassen maar mijn gevoel zei van niet. Wat ik heb gedaan is wel steeds haar troosten en dan als ze weer rustig was weer terug leggen en zonder wat te zeggen weg lopen. Bij mij werkte dat goed. Ik wil mijn ritueel niet aanpassen dus ik bleef het volhouden en met 1 week was het over. Achteraf verklaarde alles. Dat ze tanden en een sprong was. Dus ik was blij dat ik bij mijn standpunt bleef en de rust en geduld ervoor nam om haar rustig te krijgen

2 jaar geleden

hier is het ook mis, terwijl altijd perfect gegaan, maar bij ons denk ik echt puur verlatingsangst

2 jaar geleden

Hier net zo, heb ook het idee dat verlatingsangst meespeelt, hij gilt gewoon! Pas als ik met hem in bed lig gaat hij lekker slapen… Ben m’n avonden wel kwijt maar ja een week is te overzien ☺️

2 jaar geleden

Wij hebben in de afgelopen tijd veel ‘incidenten’ gehad met slapen. We hadden ook een goede slaper (altijd al geweest) klokje rond 20-8. Rond 12 maanden begon hij uit te dagen, huilen als we weggingen, als je erbij bleef (of uit bed haalde) niks aan de hand. Toen lieten we hem huilen, telkens om de 5 min, teruggaan en duidelijk uitleggen dat het voor hem tijd was om te slapen, dat papa en mama beneden zijn. De eerste keer sliep hij na 25 min, de tweede keer na 5 en daarna heeft ie het weken niet meer gedaan. Dat was echt grenzen opzoeken en uitproberen. Nu zit hij in de regressie en laten we hem niet meer huilen, in de avond gaat het gelukkig meestal wel goed maar overdag blijven op advies van coach erbij tot ie slaapt. Doen we nu sinds woensdag en vanochtend konden we hem zelfs neerleggen en weglopen (voor het eerst in 2 weken weer). Ik was niet fan het laten huilen maar toen we dat deden heeft het wel echt gewerkt. Denk dat het ook verschilt aan wat er is. Coach zei in de avond kan je er ook bij blijven tot ze slapen, en als ze daaraan wennen dan moet je als het goed gaat steeds verder weg gaan zitten (overdag als na 30 min niet in slaap gevallen dan eruit en proberen in de wagen - niet direct in de wagen tillen om associatie te voorkomen maar kort iets doen ertussen). Ik hoop dat iemand ook wat aan deze tips heeft.