21 Reacties

2 jaar geleden

Ik zit ook met dezelfde vraag. M’n dochtertje haar ‘schaapie’ ligt wel in haar bedje maar weet nog niet wat het is om ermee te slapen. Hij ligt er nu om te leren kennen. Ze begrijpt het ook meer als ik zeg ‘schaapie ligt naast je’

2 jaar geleden

Hier al vanaf dag 1 met een knuffel🙈. Eerst wel ver boven zijn hoofd. En steeds een beetje dichterbij gelegd en nu heeft die er 3 en daar speelt die mee als die gaat slapen en zodra die slaapt liggen ze verspreid door zijn bedje en leg ik ze na mijn laatste rondje spenen terug leggen boven zijn hoofd zodat die ze kan pakken als hij daar behoefte aan heeft.🙃

2 jaar geleden

Hier vanaf het begin eigelijk, 2 konijntjes heeft ze erin liggen. Ze gebruikt ze ook om in slaap te komen soms, dan sabbelt ze erop

2 jaar geleden

Sinds 5,5 maand heeft hij een knuffeldoekje van Happyhorse. Hij sabbelt hierop en troost zich hiermee en als hij snachts wakker wordt, dan pakt hij deze weer en valt weer in slaap

2 jaar geleden

Reactie op Ciesss

Sinds 5,5 maand heeft hij een knuffeldoekje van Happyhorse. Hij sabbelt hie ...
Hier net zo. Sabbelt aan de oortjes. (Hier geen speen meer sinds hij 3 maanden is). Bij ons ligt zijn happy horse knuffel sinds zijn geboorte bij hem in bed. Op de opvang heeft hij dezelfde.

2 jaar geleden

Zit met dezelfde vraag. Hij heeft wel een knuffeldoekje als hij naar de opvang gaat omdat hij thuis wordt gewiegd en op het kdv ze dat niet doen. De leidster gaf aan dat het knuffeltje hem troost biedt. Nu wij het wiegen aan het afbouwen zijn vraag ik mij af of een knuffel in bed fijn zou zijn, hij heeft namelijk ook geen speen… Aan de andere kant ook wel prettig dat hij niet per se iets nodig heeft om in slaap te vallen (nu dus alleen nog papa en mama) dus ben beetje aan het twijfelen.

2 jaar geleden

Ons zoontje is bijna 8 maand, en slaapt al bijna vanaf het begin met een speen doek knuffel van Little Dutch. Deed het eerst zodat z’n speen niet iedere keer uitviel, en nu kan meneer niet zonder slapen 😆.

2 jaar geleden

Ze heeft geen favoriete knuffel ofzo. Maar er ligt 1 knuffel in bed, een white noise beer, die ze steeds vaker pakt als ze gaat slapen .

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft een octopus van Jellycat om mee te slapen. Alle tentakels zijn ondertussen lekker krokant van het sabbelen. Hij speelt of sabbelt er vaak eventjes op en dan gaat hij slapen. Ik vind het zelf heel schattig dat kindjes een favoriet knuffeltje hebben. Ik heb de mijne ook nog van toen ik klein was 🥰

2 jaar geleden

Reactie op juni__2021

Hier net zo. Sabbelt aan de oortjes. (Hier geen speen meer sinds hij 3 maan ...
Ja hier precies hetzelfde. Ze eet dat doekje bijna op 🤣 gelukkig hebben we er meerdere gekregen als kraamkado dus kan ze gelukkig vaak genoeg wassen haha. We zijn trouwens denk ik ergens rond 4-5 maanden begonnen met het knuffeldoekje. Toen had m’n dochter ook nog een speen. Daarna rond 5 maanden speen weggenomen, en dat ging mede zo goed dankzij het knuffeldoekje, omdat ze daar echt troost in kan vinden

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 9 maanden en er liggen sinds een maandje oid 2 knuffeltjes in z’n bed maar hij doet er helemaal niks mee!

2 jaar geleden

Mijn dochter wilde een paar weken terug echt nergens anders slapen dan thuis, ook niet meer bij de gastouder dus. Ze had een best grote aap die ze altijd erg leuk vind, ze lacht er altijd heel lief naar. Ik had die meegegeven en de gastouder had die bij haar in bed gelegd. Ze heeft toen erg goed geslapen. Thuis wil ze hem nu ook in bed en ze sleept de aap ook de hele dag met der mee. Ze pakt het handje van de aap en gaat zo slapen

2 jaar geleden

Reactie op Mollymol

Mijn dochter wilde een paar weken terug echt nergens anders slapen dan thui ...
Oh wat lief! Heb je wellicht de merknaam van de aap, of een linkje? 😇🙏

2 jaar geleden

Ik heb hem gekregen maar hij is van de blokker

2 jaar geleden

Hier ook sinds 5,5 maand een vaste knuffel. Is een VIB konijn (knuffeldoekje achtig, ging eigenlijk wat vanzelf). Vond het toen ook nog spannend maar hij was toen sterk genoeg in zijn hele lijfje om weg te kunnen rollen e.d. mocht het nodig zijn en het is maar een dun knuffeltje. Hij knuffelt er lekker mee bij het in slaap vallen, en ook als hij wakker wordt en z'n konijntje voelt dan jnuffelt en speelt hij er 2 minuten mee tot hij er weer mee in slaapt valt. Hij ligt er heel vaak mee te spoonen. Ontzettend schattig om te zien! Hij krijgt er ook zoveel troost van dat hij z'n speen al een maand niet boeiend meer vindt. Scheelt ons weer afleren :D

2 jaar geleden

Deze kleine meid slaapt al vanaf 2 maanden met haar knuffel. Hebben we gedaan zodat ze iets heeft bij de opvang wat ze herkent. We hebben het 2 maandjes weg gehaald omdat ze er mee ging spelen en niet ging slapen. Maar nu valt ze weer in slaap met de knuffels en gaat het goed! Het is een lapje met een kopje erop. Heel makkelijk. En we hebben er 3 van. Dus op verschillende plekken ligt het ✨

2 jaar geleden

Ons meisje van 8 maanden slaapt met een white noise beer (moonie) en een knuffeldoekje schaap. Pas de laatste twee maand heeft ze er interesse in en heb echt de indruk dat het haar helpt bij het slapen. Soms is ze overstuur en dan moet ze haar knuffels nog maar zien en beseft ze: oh, ik mag me overgeven aan de slaap. En als ze s nachts wakker wordt, begint ze erop te sabbelen. Soms legt ze het over haar gezichtje. Vond ik eerst ook wat eng, maar ondertussen weet ik dat ze vaak haar hoofd draait en er wel onderuit komt en goed kan ademen. Soms speelt ze er idd mee, maar heb toch de indruk dat het vooral een positieve slaapassociatie is geworden.

2 jaar geleden

Hier al vanaf het begin. Deze heeft eerst 9 maand bij mij in bed gelegen en bij de geboorte heeft ons zoontje hem gekregen

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt al heel lang met de happy horse knuffel. Is het eerste wat hij grijpt als hij in bed ligt. Vaak speelt en knuffelt hij er even mee maar valt altijd gewoon zelf in slaap. Als ik op de babyfoon zie dat hij hem helemaal op z’n gezicht heeft haal ik hem ook weg, vind het soms ook spannend.

2 jaar geleden

Onze kleine slaapt al bijna vanaf zijn geboorte met zo'n tuttelpopje. Die legt ie als ie moe is over z'n ogen heen zodat het donkerder is 😂 echt schattig haha. Ook ligt er een knuffel van Happy Horse in zijn bedje en die pakt ie soms ook nog wel eens. Maar niet heel vaak