Hallo mama's,
De titel zegt het al...ons zoontje is 4 Juni 1 jaar geworden en eten is een ramp.
Ten eerste krijgt hij neocate flesvoedong voor koemelkallergie. nu moeten we daarmee stoppen omdat hij 1 is geworden en soyamelk was het advies van de kinderarts. Nu vertikt hij het dus om dit te drinken. Ik meng het nu met beetjes door zijn laatste beetjes neocate voeding en dan pikt hij het wel, maar in n beker zo puur dan drinkt hij het niet.
Dan fruit...hij eet alleen zo uit de hand banaan, verder alleen potjes. Ik biedt vanalles aan, druiven, frambozen, watermeloen, peer...maar ALLES haakt hij al af bij de structuur in de mond. Hij spuugt t gewoon uit.
Zelfde geldt voor avondeten..past etc gaat prima maar zodra we met nieuwe dingen komen weigert hij het te eten. Één groot drama....ik weet niet wat ik moet doen.
We geven hem een eigen bordje met bestek en eet in principe dus wat wij ook eten althans dat proberen we.
Als baby heb ik hem altijd gevarieerde zelfgemaakte groentehapjes gemaakt. Ik snap er niks van dat hij nu zo slecht eet. Lijkt ook de structuur te zijn van bepaald eten wat een afkeer geeft.
Ik voel me er in ieders geval een beetje een slechte mama door...😪 bang dat ik hem nu al verpest heb.
Nouja wilde het even van me afschrijven denk ik...nog meer mama's die dit ervaren? Of tips?