8 Reacties

2 jaar geleden

Lopen kan ik helaas zelf niet volhouden.

2 jaar geleden

Waarom is het erg als hij op dat moment iets drinkt? Drinkt hij op andere momenten wel genoeg dat hij geen dorst kan hebben?

2 jaar geleden

Reactie op Zomerster

Waarom is het erg als hij op dat moment iets drinkt? Drinkt hij op andere m ...
Ja hij drinkt echt veel op een dag. Het consultatiebureau zegt ook dat hij bijvoorbeeld in de nacht geen melk meer nodig heeft. Terwijl hij nog iedere 2 uur drinkt. Hij drinkt: - rond 6 uur in de ochtend borstvoeding - rond 9 uur krijgt hij 150 ml water of lichte thee - Rond 12 uur krijgt hij halfvolle melk bijna 200 ml drinkt hij dan op. - In de middag tussendoor nog een keer 150 ml water ongeveer. - Bij het avondeten krijgt hij 100 ml water. - En dan rond 20:30 nog een fles van 200 cc kunstvoeding - 23:30 borstvoeding - rond 2 uur nog een keer borstvoeding - rond 4 uur borstvoeding En dan wilt hij eigenlijk tussendoor ook nog drinken om in slaap te kunnen vallen. Terwijl hij wel echt voldoende vocht binnen krijgt. Ik zou graag een andere manier vinden om hem in slaap te krijgen. Vooral omdat hij nu ook in de nachten om steeds meer drinken vraagt en het gaan slapen duurt ook steeds langer..

2 jaar geleden

Reactie op Mom12345

Ja hij drinkt echt veel op een dag. Het consultatiebureau zegt ook dat hij ...
Ohhh ja dit is zeker (ruim) voldoende! Heb je al eens geprobeerd om de bv af te bouwen per voeding snachts? Dit kan je doen door steeds iets korter te voeden. Lukt het je eventuele partner wel om hem in slaap te krijgen zonder drinken?

2 jaar geleden

Misschien heeft hij honger? Het kan zijn dat hij meer wil eten/drinken dan de bv, kv en water dat hij nu krijgt. Water vult natuurlijk maar voor heel even en haalt geen “echte”honger gevoel weg. Als hij savonds nog behoefte heeft om te drinken zou ik gewoon melk(/kv) geven. Beter te veel eten dan te weinig

2 jaar geleden

Reactie op Zomerster

Ohhh ja dit is zeker (ruim) voldoende! Heb je al eens geprobeerd om de bv ...
Ja dat wel, alleen ik heb zoveel last van mijn lichaam dat ik het fijner en makkelijker vind om snachts borstvoeding te geven. Omdat ik ook alle nachten op mij neem. Nee eigenlijk ook niet. Hij valt bij ons allebei alleen in slaap als we met hem wandelen of een fles geven. Ik heb ook het idee dat hij echt zuigbehoefte heeft. Ik hoop dat ik alleen iets anders kan vinden dan drinken of lopen om hem toch in slaap te krijgen. Hij heeft mij nu eigenlijk steeds nodig om in slaap te vallen..

2 jaar geleden

Reactie op JessicaArs

Misschien heeft hij honger? Het kan zijn dat hij meer wil eten/drinken dan ...
Ja ik geef hem ook echt veel, inderdaad liever te veel dan te weinig. Ik merk alleen dat het mij opbreekt dat hij mij constant nodig heeft om in slaap te vallen en dit duurt dan ook lang. Hij kan niet zelfstandig in slaap vallen. En dit betekent voor mij ook in de nachten dat ik er meerdere keren uit moet. Zou zo graag iets vinden waardoor hij zelf makkelijker in slaap kan vallen en door kan slapen zonder dat ik dus of moet voeden of moet wandelen. Ik heb nogal veel last van mijn rug dus dit breekt echt op

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook mij nodig om in slaap te vallen. Het is een super actief kindje, ze verwerken snachts ook alles wat ze meemaken. Om deze reden laat ik het voor nu zoals het is in de nachten. Mijn zoontje komt gemiddeld 2-4x in de nacht. Het breekt inderdaad wel op. Maar ik heb hoop dat het ineens over is. Mijn Lactatiekundige gaf wel als advies om zelfstandig inslapen te leren, dit kan hem namelijk ook rustiger maken, ook snachts. Ze adviseerde te beginnen met de eerste dutje in de ochtend om zelfstandig te slapen. Ze zijn dan nog niet zo lang wakker en hebben dan nog weinig prikkels gehad en/of opgebouwd. Als dat lukt dan 2e dutje leren zelfstandig te slapen in eigen bedje.. en zo werk je toe naar de nacht. Zij was van mening dat juist in de nacht veel voedingen geven juist kan zorgen voor een onrustige nacht en het veel wakker worden. De mijne dronk overdag juist niet veel, dus ik probeer hem nu meer te laten drinken.