15 Reacties

5 jaar geleden

Hi! Ik voel me in het 2e ook echt slechter dan in het 1e. Heel veel last van mijn lijf, pijn, moeilijk kunnen bewegen, vermoeidheid. Dat had ik in het 1e niet, toen was ik vooral misselijk in de ochtend en heel pijnlijke borsten maar verder nergens last van. Nu lijk ik wel een bejaarde... Je bent dus zeker niet de enige! Sterkte!

5 jaar geleden

Hier ook! Vooral veel meer hoofdpijn.

5 jaar geleden

Misselijkheid en veel hoofdpijn kan een symptoom zijn van stijgende bloeddruk. Bel even je vk om te laten controleren, zeker als het erger wordt

5 jaar geleden

Ik had in de eerste behoorlijk last, in de 2e heb ik af en toe goede dagen, maar ook veel die ongeveer net zo erg zijn als in t eerste, iedere zwangerschap is anders, de een heeft een lastigere tijd als de ander. Fijn om met elkaar erover te praten, en denk maar zo: nog even en dan komt de enorme beloning 🥰

5 jaar geleden

Ik heb dit ook af en toe en dan knallende hoofdpijn. Ik ga meestal in bad en slaap het uit.

5 jaar geleden

Hee meis ik heb dit ook gehad rond de 16/17e week. Daarvoor nergens last van. Het schijnt dat je hormoonspiegel nu op zijn hoogst is. Ik had zulke erge hoofdpijn waardoor ik moest overgeven. En ik voelde mij enorm futloos. Na week 18 werd het minder. Ik mocht op advies van de vk om de 6 uur 2 paracetamols slikken om een spiegel op te bouwen voor een week lang. Dit heeft bij mij goed geholpen. Raadpleeg anders je vk even

5 jaar geleden

Ik heb dit inderdaad ook. 1e trimester fluitend doorheen gegaan en sinds ik de 2e heb aangetikt veel meer kwaaltjes. Voor de hoofdpijn en/ of migraine achtige pijn neem ik de welbekende paracetamol. Die slepen mij er doorheen.

5 jaar geleden

Reactie op ChaChaTango

Ik heb dit inderdaad ook. 1e trimester fluitend doorheen gegaan en sinds ik ...
Dit inderdaad. Die hoofdpijn is echt killing en ook vermoeiend. Was zo blij dat de misselijkheid verdwenen was en nu komt dit. Ik vind het pittig nu.

5 jaar geleden

Ik voel me nu ook veel slechter dan tijdens het eerste trimester... mijn rechterheup is naar voren gekanteld waardoor ik continu pijn heb in mijn onderrug en dit beperkt mijn bewegingsvrijheid. Omdat het vaak hevige pijn is. Ik kom nu ook bij de fysio want voor tijdelijke verlichting zorgt als ik net ben geweest. Mijn mijn heup schiet telkens weer net zo hard terug. Verder heb ik ook ijzer te kort waardoor ik erg moe ben. Dit is ook overigens mijn tweede zwangerschap, waarvan mijn dochter met een jaar is. Dus dat veroorzaakt bij mij schijnbaar ook sneller voor fysieke klachten.

5 jaar geleden

Reactie op kimbeerly1992

Hee meis ik heb dit ook gehad rond de 16/17e week. Daarvoor nergens last va ...
Dat klinkt al heel logisch! Ja qua hoofdpijn is het bij mij nog goed te doen hoor, alleen af en toe een keer 2 pcm nodig gehad. Maar gewoon dat futloos en beetje katerig voelen is echt iets van de laatste tijd. Ik wacht af of het hopelijk na deze week wegtrekt (heb het overigens ook niet iedere dag) en anders zal ik idd de vk even raadplegen. Thanks!!

5 jaar geleden

Reactie op Bianca4ing

Ik voel me nu ook veel slechter dan tijdens het eerste trimester... mijn re ...
Wat vervelend! Hopelijk kan de fysio het oplossen.. heel veel beterschap!

5 jaar geleden

Misselijkheid en veel hoofdpijn kan een symptoom zijn van stijgende bloeddr ...
Ja dit;)

5 jaar geleden

Ik vind dat mij’ tweede trimester ook niet vlot verloopt. Was heel ziek in het eerste maar dat voor een 3 weken dan was het voorbij. En nu in het tweede continu hoofdpijn super vermoeid dat ik niet uit mijn zetel geraak geen energie verschrikkelijk 🙄 heb men bloed laten trekken klein beetje ijzer te kort nieks zorgwekkend. Men gynaecoloog zegt dat ik gewoon door die periode moet gaan. Zolang er niets mis is met mijn meisje ben ik blij 😍😍

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Was even ziek (hoofdpijn+misselijk) vlak voor ik erachter kwam dat ik zwanger was. En nu in week 16 ook weer hoofdpijn+misselijk. Ik gokte dat het misschien voor mijn lichaam even wennen is toen hCG eerst toenam en nu juist afnam. Een soort afkickverschijnselen XD

5 jaar geleden

Hoi, ik kreeg rond de 16 weken ook (weer, want in de eerste weken ook) veel en erge hoofdpijn. Zo erg dat ik me er ook niet lekker van voelde en het liefste in een donkere kamer wilde liggen. Ik ben nu 19 + 3, en merk dat ik de afgelopen week minder hoofdpijn heb dan daarvoor! Ik hoop voor je dat het voor jou ook weer even tijdelijk is en de hoofdpijn en de misselijkheid snel weer wegtrekken.