40 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Pasjuh
hier slaapt ze ook geen klokje rond, begint wel in haar eigen bedje maar be ...
Ze weet wat ze wil. 😜 Hier hetzelfde. 😆 En ik kan hem geen ongelijk geven. Alleen in bed of lekker warm en veilig in het grote bed bij mama en papa. Ik vond dit als kind ook heerlijk om bij hun eens te mogen liggen.
2 jaar geleden
Ze slaapt hier soms wel de hele nacht in dr eigen bedje (met soms speentje teruggeven lees: 6 keer speentje terug geven) en soms is ze om 05 of 04:00 klaarwakker en dan neem ik haar in bed en dan gaat ze nog even doortukken. Ik heb maar 1 slaapkamer dus ze staat toch in de buurt haha. Heerlijk wakker worden met mn smiley naast me 😊❤️
2 jaar geleden
Mijn dochter is bijna 10 maanden en slaapt ook slecht snachts. Sinds een paar dagen laat ik snachts de verwarming aan (heel fijn met de huidige energieprijzen...) En ze slaapt sindsdien de klok rond!
Volgens mij is ze een koukleum. Ze heeft normaal een dikke slaapzak met mouwen en een deken, en nu dus ook nog eens de verwarming aan. Onder haar matras ligt ook nog een extra deken zodat er geen kou van onderuit kan komen... En nee, ze raakt niet oververhit ofzo, ze voelt gewoon normaal aan, niet heel of warm.
2 jaar geleden
Reactie op SuuzAnn
Hier ook echt een vreselijk slechte slaper. Doorslapen heeft hij nog geen n ...
Poeh he wat pittig voor jullie….. Lijkt me vreselijk zoals je het beschrijft….. Ik word wel 3-6 keer gewekt maar meestal is het even drinken en verder slapen dat van jou lijkt me echt heel heftig. Sterkte 🍀 💪🏻🌷
2 jaar geleden
Wij worden ook nog vaak wakker in de nacht, hij wordt zowiezo rond 12 uur en 4 uur wakker woord een voeding, en dan vaak tussendoor ook nog. Binnenkort gaat hij voor het eerst naar de opvang. Waar ik me het meeste zorgen over maak is dat ik hem nog steeds op de arm in slaap moet wiegen en hem dan pas neer kan leggen om te slapen. Dat gaan ze op de opvang natuurlijk echt niet doen... we vinden het moeilijk om dat te veranderen. Als ik hem iets wakker neerleg is hij gelijk helemaal wakker met kletsen en bewegen enzo. Hij gaar dan echt niet slapen, ook niet als we hem even de tijd geven om zelf in slaap te vallen. Iemand nog tips?
2 jaar geleden
Reactie op Lizzie84
Wij worden ook nog vaak wakker in de nacht, hij wordt zowiezo rond 12 uur e ...
Bespreek je zorgen met de leidsters. Ik had hetzelfde, maar hier slaapt hij op de opvang super goed. Waar we thuis ook moeten wiegen, leggen ze hem daar neer, aaien even over zijn rugje en meneer gaat slapen. Ik zou proberen je er niet te druk om te maken en even kijken hoe het gaat. Ze zullen er alles aan proberen om te zorgen dat je kindje slaapt 😊
2 jaar geleden
Mijn dochter sliep heel slecht, werd iedere half uur wakker!! Maanden lang. De tips die ik je kan geven is wat bij ons heeft gewerkt. En nu slaapt ze lekker door van 19:30 tot 08:00. Met nog een voeding tussen 22:00 en 01:00. Is maar net wanneer ze dorst heeft. En soms vraagt ze hier helemaal niet om.
- (sliep altijd in eigen bed) slaapt nu bij ons. Sinds dien ging het al beter,
- genoeg voedsel en voeding geven overdag
- een maatje grotere luier om doen. Dit hielp enorme.
- alle slaap associaties weghalen! Speen, witte ruis etc. Mijn dochtertje werd onrustig van witte ruis en bleef zeuren tot dat ding uit was. Duimt dus heb geluk met speen weg laten. (Leren om zelf de speen in de mond te doen).
- voldoende aandacht geven overdag. Het liefst voor ze de nacht in gaan.
- lekker wakker houden tot ze gaat zeuren om te slapen. ( soms is ze 2 uur wakker soms 4,5 uur). Heel zelden zelfs 6 uur 😱. Anders komt ze niet in diepe slaap.
- onder vermoeidheid kan zorgen voor onrustige nachten.
- elke dag minimaal half uur buitenlucht
- elke dag een nieuwe prikkel ( anders slaapt ze niet).
Misschien kom je iets tegen in deze lijst wat bij jullie ook kan helpen.
Succes!! Want het is heel slopend.❤️
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
🙋🏼♀️ hier nog zo een 🙈 kleine ligt vaker wel als niet in ons bed, meest ...
Hoe oud is je kindje ??? Kan die wel zelf in slaap vallen dit lijkt me niet echt een gezonde manier voor jou niet maar ook niet voor hem/haar ....
2 jaar geleden
Mijn dochter sliep altijd prima in der bed en werd 1 soms 2x wakker maar sinds dit weekend is ze bijna de hele nacht wakker huilt veel. Ik ben kapot, en 2 dagen voor dit alles sliep ze 2 nachten door?! Ik kn jullie vertellen ook daar wilde mijn lijf niks van weten
Ik hoop dat ze snel de oude is.
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Oh en nu sinds 2,5e maand is het geen krijsen meer gelukkig, maar is hij ge ...
Hoe gaat het nu bij jullie?
Hier hebben we een aantal weken 1 of 2 goede nachten per week gehad (4/5/6 uur slaap achter elkaar). De laatste tijd is ze weer iedere 2/1,5 uur wakker 🙄 Als ze na een paar keer wegleggen onrustig blijft, leggen we haar bij ons in bed.
2 jaar geleden
Reactie op Sasvo
Hoe gaat het nu bij jullie?
Hier hebben we een aantal weken 1 of 2 goede ...
Mwa heel erg wisselend! Hier ook een aantal weken met een paar goeie nachten per week, 3 a 4 uurtjes slaap, maar met regelmaat nog steeds elke 2 uur wakker.. toevallig heb ik gister of eergisteren hier een topic geopend over de 12 maanden slaap regressie waar we denk ik al in zitten.. de
Slaapjes overdag zijn ietsjes beter, maar nog steeds niet perfect. S avonds en s nachts heel wisselend. Gaat tussen 18:00 en 19:00 naar bed, zo’n 2x per week gemiddeld slaapt hij dan blokjes van 3 uur, maar de afgelopen week is het elk half uur wel feest.
Hij ligt in een co sleeper tegen mijn bed aan, en het heeft geen verschil met in m’n bed leggen. Gelukkig is het geen huilen meer! Hij is dan gewoon wakker, viert feest, kruipt het hele bed door, trekt zich aan alles op, en zijn spraak ontwikkeld als een snel trein, dus hij noemt dan alle woordjes op die hij kent. Dat duurt dan 15-30 minuten en dan slaapt hij weer een half uurtje tot een uurtje en dan begint het feest opnieuw 😢
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Mwa heel erg wisselend! Hier ook een aantal weken met een paar goeie nachte ...
Heb je al eens overwogen hem van de co sleeper naar ene ledikant en/of eigen kamer te verplaatsen? Onze zoon heeft tot 9 mnd in een ledikant in onze kamer geslapen. Ik wilde er eigenlijk niet aan, maar is toen naar zijn eigen kamer verhuisd. Ik merk dat hij sindsdien veeel rustiger slaapt.
2 jaar geleden
Reactie op Thérèse
Heb je al eens overwogen hem van de co sleeper naar ene ledikant en/of eige ...
Ledikant op onze kamer wel geprobeerd maar geen succes. Dan is de co sleeper beter! Maar eigen kamer zal hij pas gaan wanneer hij zelf verbaal kan aangeven daar te willen slapen😇 (AP opvoeding)