5 Reacties
2 jaar geleden
Ons zoontje vind overgooien met een bal heel leuk, lekker rond kruipen door de woonkamer, oefenen met staan en lopen. Ik vind het soms ook lastig om nieuwe activiteiten te verzinnen, 🙈. Maar als ik jou was zou ik ook lekker gaan wandelen. Als je bij anderen uit de buurt blijft, is dit geen risico.
Wat ons zoontje ook leuk vind is spelen met items uit ons 'dagelijks leven'. Dus bijvoorbeeld keukengerei. Lekker laten trommelen op pannen bijv
2 jaar geleden
Zoek eens op internet naar sensorisch spel / sensory play, je kunt dan ook gericht zoeken op baby leeftijd (bijv. tastesafe). Je doet dan een 'basis' in een bak en geeft daarbij dan wat bakjes/lepeltjes e.d. Je kindje kan dan scheppen, voelen, kliederen.. ik heb al eens zelf moonsand gemaakt van olie en meel, en een keer een bak met geraspte kokos. M'n kindje vermaakt zich hier zo goed mee! En als er iets in het mondje komt is het niet zo erg. Natuurlijk wel onder toezicht. En daarna in badje, dan is het zo weer schoon.
2 jaar geleden
- Alles wat geen speelgoed is vind mijn zoontje leuk😌 voornamelijk keukendingen..
- Verder is het misschien leuk om hand/voetafdrukje te maken in zoutdeeg, super makkelijk zelf te maken.
- over rollen met een bal
- samen een foto album bekijken
Maar je kan ook lekker gaan wandelen toch🤭?
2 jaar geleden
Hier vind hij het geweldig om met deksels te spelen, of folders/kranten uit elkaar te scheuren en mee te wapperen 😂🤷🏻♀️ wij zijn trouwens in quarantaine in januari gewoon gaan wandelen. Overdag tijdens werk/schooltijd kom je minder mensen tegen en als je plekken zoekt waar je amper mensen tegen komt, ben je toch even buiten 😊
2 jaar geleden
Ja, wandelen of speeltuin doe ik zeker ook als er niemand is, maar de laatste dagen is het hier mazt druilerig weer