5 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben vorige week zo'n Kallax kast van ikea gekocht, daar willen we per vakje wat speelgoed voor hem zetten. Hij kan het dan zelf pakken en er is niet teveel speelgoed in 1 keer, wat overweldigend kan zijn. Ik ben dan van plan om het speelgoed te gaan rouleren, dus een gedeelte in bakken opbergen in de kast en om de zoveel dagen dingen wisselen. Dit is een heel klein stukje van het Montessori gedachtegoed, wat mij erg aanspreekt.
Als je op Pinterest of Instagram op Montessori playroom of shelf oid zoekt, krijg je veel inspiratie. Maar vaak wel van die super perfecte plaatjes, met allemaal prachtig houten speelgoed (duuuur), maar je kan die ideeën natuurlijk ook gewoon toepassen met je eigen speelgoed.
Als je het speelgoed meer uit het zicht wilt hebben, is Ikea trofast misschien iets! Ook heel bekend om speelgoed in op te bergen. Je kan dan bijv blokken, duplo e.d. in bakken doen en groter speelgoed wat meer uitstallen.
Misschien heb je er wat aan😊
2 jaar geleden
Reactie op Frumpsie
Wij hebben vorige week zo'n Kallax kast van ikea gekocht, daar willen we pe ...
Ik heb even gekeken, het lijkt of ik de kasten op de kinderopvang zie🙈 heel mooi speelgoed maar inderdaad super duur
Wij hebben al een 4 vaks kallax kast maar de bruder vrachtwagens van mijn oudste zijn er te groot voor 😅
Dus nog beetje opzoek naar manieren om de dat formaat speelgoed overzichtelijk op ruimen.
2 jaar geleden
Reactie op Chann07
Ik heb even gekeken, het lijkt of ik de kasten op de kinderopvang zie🙈 hee ...
Haha ja, tis wel schools, maar misschien trekt dat me wel aan omdat ik juf ben, wie weet😂
Volgens mij hebben ze bij Ikea ook van die kastjes met 1 grote lade, misschien past daar groter speelgoed in? Ik weet niet precies hoe dat meubel heet, maar ben het wel eens tegengekomen toen ik inspiratie zocht voor de speelhoek!
2 jaar geleden
Reactie op Frumpsie
Haha ja, tis wel schools, maar misschien trekt dat me wel aan omdat ik juf ...
De småstad bedoel je denk ik, van de Ikea.
Ik heb deze op mn inspiratie bord staan voor onze speelkamer. Leek mij ook ideaal voor het grotere speelgoed.