6 Reacties
2 jaar geleden
Ons dochterje is 14 / 15 maanden oud nu en is helemaal van de speen af.
We hadden al ruim 3 maand ofzo alleen de speen tijdens alle slaapjes. Dus de slaapjes overdag en de nacht. Overdag kreeg ze hem al niet meer als ze overstuur was ofzo. Had ze ook niet zo'n behoefte aan eerlijk gezegd 😅 tot hier ging het voor ons eigenlijk vanzelf. Alleen de speen weglaten met slaapjes moest wel even met wat extra pit 😂
Mijn dochterje had een week last van niet willen slapen ook niet met speen en knuffel ze gooide alles uit bed.
Toen had ik zo iets van 'als je dan toch die speen door de hele kamer gooit dan maar niet' ik heb de speen gewoon weggelaten tijdens haar eerste Ochtendslaapje en wat rustiger ons slaaproutine gedaan. Samen gordijntjes dicht en muziekje aan en rustig in bed. ze heeft 30 minuten liggen huilen en krijsen en daarna gaf ze het op. Heeft ze haar knuffel gepakt en is gaan liggen.
Mijn man was zo trots dat die meteen ook de nacht wou doen zonder speen. Ging precies hetzelfde. We hebben haar gewoon laten liggen tot ze het opgaf. Nu huilt ze nog max 10 minuten en dan is het klaar.
Ze slaapt een stuk dieper en wordt helemaal niet meer wachten in de nacht 🎉
Zijn super trots op ons kleine meisje en grote zus 💕
2 jaar geleden
Reactie op Pan-Pan
Ons dochterje is 14 / 15 maanden oud nu en is helemaal van de speen af.
We ...
Wat knap dat jullie dat zo hebben gedaan! Sliep ze daarvoor ook ligt door de speen?
2 jaar geleden
Reactie op santhimetaxa
Wat knap dat jullie dat zo hebben gedaan! Sliep ze daarvoor ook ligt door d ...
Dankje. Ben super trots op haar. 😊 Ze sliep voorheen standaard met de speen anders viel ze niet in slaap en was het huilen. Als ze eenmaal diep sliep viel de speen er wel uit maar werd ze snachts toch vaak wakker en stopte ze hem er weer in of ze begon te huilen dat wij de speen er weer in moeten doen.
Nu hoeft dat niet meer want er is geen speen meer☺️
2 jaar geleden
Reactie op santhimetaxa
Wat knap dat jullie dat zo hebben gedaan! Sliep ze daarvoor ook ligt door d ...
Het is niet altijd makkelijk en ze gaan zeker een tijdje huilen, maar het is het helemaal waard. Zeker op jonge leeftijd. Des te eerder je stopt des te makkelijker het is. Des te ouder ze zijn des te meer het een gewoonte is voor comfort
2 jaar geleden
Hier vanaf 13 maanden geen speen meer. Ze had hem alleen met de slaapjes. Eerst het 1e slaapje zonder speen daarna het 2e slaapje ook zonder speen, de laatste speen van de avond/nacht was het moeilijkst 4 dagen huilen en snachts 1 nachtje wat piepen, nu slaapt ze heerlijk zonder speen. Zo blij en fijn dat ze hem niet meer heeft
2 jaar geleden
Onze dochter is 14 maanden. Had de speen ook altijd tijdens slapen. Gister gestopt. Bij het middagslaapje moest ze 10 minuten huilen en viel ze in slaap. ‘S avonds wel anderhalf uur overstuur.. gaf bijna toe maar toch doorgezet en ze viel uiteindelijk in slaap en sliep heel de nacht door. Vanmiddag half uurtje huilen/draaien. Benieuwd hoe het vanavond gaat. Ben blij als ze er vanaf is haha 🙈 Ik denk een paar dagen doorzetten 💪 is best lastig