21 Reacties

één jaar geleden

Die van ons heeft nog een speentje maar wij willen wel afbouwen, welke boekje heb je gebruikt ?

één jaar geleden

Reactie op Eef2791

Die van ons heeft nog een speentje maar wij willen wel afbouwen, welke boek ...
‘Anna gooit haar speentjes weg’ heet het boekje.

één jaar geleden

Hoe oud zijn jullie kindjes? Bij ons is de tweede op komst en wilde we de eerste ook zijn fiep gaan weg doen... maar even denken wat een goede timing is.

één jaar geleden

Reactie op Mirthe87

Hoe oud zijn jullie kindjes? Bij ons is de tweede op komst en wilde we de ...
Ons meisje is 2 jaar en 3 maand. Ik moet zeggen dat we het al een keer eerder hebben meegemaakt met haar zus, maar die was ruim 2 en half jaar!

één jaar geleden

Die van ons is er al vanaf sinds net na de eerste verjaardag. Ook van de een op de andere dag besloten. Ze gooide steeds haar speentje uit bed omdat ze niet wou slapen en begon dan te huilen. Was na zo vaak lopen er zo klaar mee dat ik tegen haar heb gezegd dat ze hem niet meer terug kreeg en meegenomen. Even gehuild maar is daarna gaan slapen. Ze heeft hem nooit meer terug gekregen

één jaar geleden

Toevallig vanochtend spenen weggegooid, ik had ze kapot geknipt. Dat ging super.. een mooie knuffel voor hem gekocht. Ligt nu sinds 12:30 op bed en zit huilt veel, en roept maar spenen..😢 ik heb niks meer achter de hand het is nu echt doorzetten denk ik

één jaar geleden

Reactie op lisavl

Toevallig vanochtend spenen weggegooid, ik had ze kapot geknipt. Dat ging s ...
Ohhhh jee. Hoe gaat het nu? Hier had ze het er moeilijk mee gisteravond, maar nacht doorgeslapen en vanmiddag en vanavond ook zonder zeuren gaan slapen (gelukkig). Haar zus had er ook wat meer moeite mee, dus dit valt mij mee! We hebben ook echt veel benadrukt dat we trots op haar zijn en ze mocht een cadeautje uitkiezen vandaag 🙊

één jaar geleden

Reactie op MOM-

Ohhhh jee. Hoe gaat het nu? Hier had ze het er moeilijk mee gisteravond, ma ...
Gistermiddag duurde het 20 minuten en gisteravond 30 min, wel doorgeslapen valt mij niet tegen eerlijk gezegd! Ik juich nog niet te vroeg.. hij zegt wel elke x spenen kapot (op een hele zielige manier)🥺

één jaar geleden

Reactie op lisavl

Gistermiddag duurde het 20 minuten en gisteravond 30 min, wel doorgeslapen ...
Nou, dat is al best knap toch 😃 de oudste heeft ook nog wel een week beetje jammerend speentje geroepen, maar dat gaat vast ook gauw over bij jullie. Hier wordt ze nu wel weer rond 6 u wakker ipv kwart voor 7, maar hopelijk verandert dat nog, haha.

één jaar geleden

Blijf volhouden, gaat goedkomen. Moeilijkste dagen gehad. Hebben wij ook zo cold turkey gedaan, wel extra afleiding geboden

één jaar geleden

Wij wachten er voorlopig nog mee, bij onze buurjongen stopte het middagdutje ook vanaf het moment dat hij geen speen meer had dus daar ben ik een beetje bang voor. Met de geboorte begonnen met dental speentjes en geen scheve tanden of vervormd gehemelte.

één jaar geleden

Bij ons gaat het super, nu sinds zaterdag zonder. Even kwartier huilen maar valt daarna in slaap! En slaapt door👍🏻

één jaar geleden

Hier waren we vlak voor haar tweede verjaardag van het speentje af. Ze gebruikte het alleen nog tijdens slapen. Ik was het speentje bij de opvang vergeten. Een nieuwe wilde ze ineens niet meer! De eerste nacht heeft ze bij ons in bed geleden en was ze wat huilerig/onwennig, maar daarna zonder problemen ervan af! Was zo trots, had eerlijk gezegd een heel drama verwacht 😅

één jaar geleden

Reactie op Pan-Pan

Die van ons is er al vanaf sinds net na de eerste verjaardag. Ook van de ee ...
Hier precies t zelfde maar dan met 7 maanden. Was een drama in een vakantiehuisje met slapen en toen dachten we tsja we hebben nu toch al drama dan geven we die speen gewoon niet meer terug 😝 ben er achteraf heel blij mee

één jaar geleden

Reactie op JetteA

Hier precies t zelfde maar dan met 7 maanden. Was een drama in een vakantie ...
Haha hier ook.. vanaf 8 maanden er vanaf. Hij wilde z'n nieuwe niet meer toen we moesten wisselen, toen maar weggelaten. Paar dagen beetje huilerig en iets moeilijker in slaap vallen maar het bespaart later echt groter drama. Hij werd sindsdien heel close met 1 knuffeltje. Is nog steeds echt zijn vaste knuffel. Heel schattig.

één jaar geleden

Reactie op Mirthe87

Hoe oud zijn jullie kindjes? Bij ons is de tweede op komst en wilde we de ...
2 jaar & 2 maanden.

10 maanden geleden

Hij was net 2 jaar geworden en heeft toen zelf de speen in de prullenbak gegooid. Daarna middagslaapje en niets gehuild.. wel vanaf toen zijn tutknuffeltje mee naar bed gegeven als vervanging. Ik had wel wat drama verwacht, maar heeft dus niks gehuild oid.

10 maanden geleden

Reactie op MOM-

‘Anna gooit haar speentjes weg’ heet het boekje.
Bedankt voor de boekentip. Wij gaan er volgende week ook vanaf. Heb genoeg moed verzameld denk ik ;-)

10 maanden geleden

Wij hebben het gedaan met het boekje Koosje heeft een tutje en haar speen verruild voor een ‘grote meisjes speen’. Een machyouyou mondstuk. Deze heeft ze 2 dagen in gehad en toen was het klaar 😅. Eigenlijk amper gehuild om haar speen, dus denk dat wij niet mogen klagen.

10 maanden geleden

Ik had hem al een tijdje voorbereid dat als zijn speentje kapot zou gaan we geen nieuwe meer hebben. Helaas werd die speen steeds smoezeliger maar kapot ging ie niet! Haha. Beetje geholpen, en toen was ie kapot. En geééen reserve speen in huis gehaald. Heel eerlijk: wij hebben 2-3 pittige weken achter de rug, maar zijn er nu echt doorheen! Mijn zoontje had met name moeite om in slaap te vallen zonder speen, of werd om 5 uur snachts weer wakker. Hij riep er niet om, maar slapen was toch weer even een uitdaging. Je moet er even doorheen! Nu slaap hij super goed en lief, zónder speen! Het juiste moment is er niet, dus gewoon doen! Veel succes!