6 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochter heeft 3 dromenvangers maar geen 1 werkt 🫣 Vaak is het een periode waarin ze ontwikkelen en veel verwerken. Geloof zelf ook niet zo in stenen, proberen overdag rustmomenten in te bouwen waardoor ze minder prikkels te verwerken heeft. Verder afwachten het komt vanzelf weer goed als de thuissituatie maar stabiel is ☺️
2 jaar geleden
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn zoontje had ook een lange tijd last van dromen en zou dan waker worden en praten en.. ik vond dat echt heel gek en wat eng. Soms kon ie wel een heel uur brabbelen in de nacht.
Dat is gelukkig voorbij en hier leek het echt dat hij in de nacht alles verwerkte. En ik merkte ook dat hiu vervolgens toch wel enkele belangrijke stappen had gezet: echt meer begrijpen, zijn eerste "echte" woordjes (dus geen mama of papa),..
Hopelijk is het bij jou ook gewoon een fase!
2 jaar geleden
Klinkt alsof ze idd moet verwerken.. ik heb geen tastbare antwoordwn. Maar.. Wat bij ons, denken we, helpt bij de verwerking van de dag, is om voor het slapen gaan de dag even door te nemen. Iets van: vanmorgen werd je wakker, en toen was papa daar.(..) en daarna kwam oma en ging je oefenen met lopen, je liep van de deur naar de keuken en weer helemaal terug. En daarna gingen we op de fiets naar de speeltuin en heb je in de zandbak gespeeld. Weet je nog?’
Ik heb t idee dat daarmee een stukje verwerken gebeurd is waardoor ze beter slaapt. Al wisselt dat ook echt per nacht 😅
Of wat misschien helpt -ooit gelezen- (als ze oud genoeg is om te snappen) is niet een ding in de kamer, maar om voor het slapen gaan een denkbeeldige bubbel te visualiseren en te zeggen dat in de bubbel alleen maar fijne dingen zijn. Of alle dingen die ze eng vindt weg te blazen naar buiten ofzo.
2 jaar geleden
Wij hebben een rozekwarts, bergkristal en amethis op zn kamertje..ze liggen in een driehoek formatie onder zn bedje. Dit zou negatieve energie weg moeten halen. Ik sta er wel voor open, baat het niet dan schaadt het niet🤗 is ons motto...we hebben heeeel veel gedoe gehad hier met slapen en nog veel andere dingen. We hebben dus vanalles geprobeerd haha