6 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben nu 5 weken geleden bevallen, ik ben begonnen met sporten ben het rustig aan het opbouwen. Als je lichaam het aankan dan kan het wel, als je lichaam aangeeft dat te moe is nog zou ik het nog afwachten. Ik ben nu sinds 3 dagen begonnen en het gaat gewoon goed.

4 jaar geleden

Ik zou (touwtje) springen helemaal onderaan m'n lijstje zetten, en beginnen met een heeeeleboel bekkenbodemspieren oefeningen, zodat je niet op je 50e aan de Tena lady hoeft omdat je bekkenbodem niet meer goed funcioneert. Planken kan dan weer wel :), misschien dat opbouwen?

4 jaar geleden

Reactie op BeekieAnna

Ik zou (touwtje) springen helemaal onderaan m'n lijstje zetten, en beginnen ...
Precies dat. Touwtje springen is één van de meest heftige oefeningen voor je bekkenbodem. Ik ben zelf na 2 weken alweer voorzichtig begonnen met wat oefeningen vanuit huis. Dingen als squatten, planken, biceps/triceps, bekkenoefeningen. Maar vooral geen high impact bewegingen, dus geen oefeningen met springen en rennen enzo. En ik doe ook verder geen rechte buikspieren. Er zijn ook wel wat ‘postnatal workouts’ op YouTube te vinden. Als je zelf geen idee hebt van wat wel en juist niet verstandig is, zou ik bijv daarmee beginnen. Niet 100% garantie uiteraard, maar meestal hebben de makers van de filmpjes wel kennis van zaken.

4 jaar geleden

Hier begonnen met skeeleren. Ook goed voor een hoop spieren. En wat oefeningen erbij zoals Squats en buikspieren

4 jaar geleden

Ik ben zelf na 7 weken begonnen en ga nu om de dag naar de sportschool. Doe een uur cardio en daarna halfuur tot uur kracht ene keer armen andere keer benen. Buikspieren ga ik vanaf volgende week mee beginnen. Ik denk dat je lichaam zelf aangeeft wat kan en niet kan! Heel veel succes

4 jaar geleden

Ik sport sinds vorige week weer. Heb een keizersnede gehad. Ben eerst naar de fysio geweest om mn buikspieren te laten checken. Doe ook mamafit om extra te laten checken of het goed gaat.