17 Reacties

één jaar geleden

Hier ook sprong 10 ja, merk het vooral aan slecht eten, aanhankelijker, huileriger, vroeg wakker. Daarnaast ook nog kiezen/tanden 🙈, het is allemaal een fase

één jaar geleden

Hier ook ja.. de ene nacht heel de nacht door slapen en de andere nacht om ze zoveel uur even schreeuwen...

één jaar geleden

Ooh alsjeblieft hou op!😭 Hier grote drama. Had al topic geplaatst over hoofd bonken. Dokter kon niks vinden waarom ze het doet. Ik ga er nu van uit dat ze het allemaal even niet meer weet hoe ze het moet verwerken. Dat ze daarom bonkt. Slapen, sinds 2 a 3 weken komt ze snachts weer voor een fles kv. Ze gaat alleen slapen als ze fles krijgt. Krijgt ze der zin niet, dan is het huis te klein en krijst ze alles bij elkaar tot ze volkomen hysterisch is. Dan is ze ook niet meer normaal rustig te krijgen. Behalve met een fles voeding. Eten, brood gaat na 2 happen op de grond en wil dan niet meer eten. En dan gaat ze weer krijzen van wil eten. En uit eindelijk krijgt ze dan weer een fles en dan is het goed. Ik ga op dit moment maar gewoon met der mee met de fles. Als ik haar geen fles geef. Ga ik straks me geduld verliezen als het nog erger word dan nu.

één jaar geleden

Reactie op Mariianne_MilouLiva

Ooh alsjeblieft hou op!😭 Hier grote drama. Had al topic geplaatst over ho ...
Ooh dat topic had ik net gelezen! Heftig zeg!! Zou zeker kunnen dat dit een vorm van prikkelverwerking is voor haar...heel lastig om daar een plaatsvervangende prikkel voor te vinden en aan te bieden. Ik hou ook echt mijn hart vast. We hebben een echte shit start gehad vanaf de geboorte en eigenlijk altijd veel gedoe gehad. Net nu ik het vertrouwen weer terugkrijg begint sprong 10😔 Meteen vol spanning zelf en stress en angst...want ow ow ow...laten we niet weer teruggaan naar wat we allemaal al gehad hebben. Tijdens sprong 9 bijvoorbeeld heeft hij 8 nachten lang van 00 tot 06 uur gekrijst.....we werden GEK! Zelf na de 7e nacht letterlijk ziek daarvan geworden van de slapeloze nachten en krijsende dreumes. Dat hij nu al zo aan het spektakelen is nog voordat hij slaapt komen bij mij aaaaaallle nare herinneringen accuut terug omhoog...fingers crossed dat de sprong geen hele maand aanhoudt!

één jaar geleden

Ja hier ook.. vannacht een uur bezig geweest om hem weer in slaap te krijgen. Overdag ook niet kunnen spelen en alleen wil alleen gedragen worden🫣.

één jaar geleden

Reactie op Averm

Ooh dat topic had ik net gelezen! Heftig zeg!! Zou zeker kunnen dat dit een ...
Ja het is echt even heftig op dit moment. Dacht ook eerst van sprong 9 OMG😱😰. Maar dit is nog een keer zo dubbel erg. Ja dat heb ik ook. Zodra ze weer richting een sprong komt dan heb ik alweer zo iets van, geen uitjes, bezoek komt hier maar heen, geen rare dingen op de planning. Eerst die sprong voorbij en dan zien we wel weer. Ik vreet me dan helemaal op, moet het meeste allemaal alleen doen. Ben ook de meeste tijd met haar alleen. En als we met z'n 3e zijn. Dan komt het ook meer op mij aan. Ben zelf dan ook meer gestrest, door de stress ben ik dan sneller vatbaar voor migraine. Nou dan komt het allemaal dubbel aan. Oef dat ware lange nachten van 00 tot 06. Zo erg hebben wij het nog niet gehad. Heb wel nachten achter elkaar er 10 tot 20 keer uit gemoeten voor speen. Nou dat breekt je ook op als je om 10 uur op bed gaat en dat je wekker weer af gaat om half 6 om te werken. Soms drijven ze ons gek en worden we zo ziek van ze. Maar we kunnen ook niet zonder ze.

één jaar geleden

Wel heel fijn om die herkenning te lezen bij jullie!! Dat doet echt al goed hihi.... Het is een fase....het is een fase...maaaar oef🙈 We kunnen zeker niet zonder ze. Als ons zoontje dan wel heerlijk speelt kan ik uuuuren verliefd naar hem kijken en denken, goh hij is echt de mijne♡ en dat is het allemaal waard. (Maar maakt het niet minder moeilijk in een sprong😆

één jaar geleden

Wat een vreselijke fase dit zeg, echt de pittigste sinds newborntijd. Nauwelijks of niet willen eten en dan huilen, brullen bij naar bed gaan, dan wakker worden en brullen net zo lang tot ze een fles krijgt. Wij waren juist net een maand van alle flessen af, en nu geven we er per avond/nacht wel 2 vaak. Ben echt bang dat we daar moeilijk vanaf gaan komen :(

één jaar geleden

Hier met 69 weken vervroegd in sprong 10. Sinds donderdag niet voor 20:30/21:00 slapen. Echt krijsen en gillen als ik ze er eerder in leg. Dus ik houd ze nu gewoon op tot 20:30. Vaak snachts huilend wakker worden. Valt wel weer gelijk in slaap na speen. En vandaag overdag 1 uur geslapen (van de 12 uur die ze op was 🫢)

één jaar geleden

Bij ons weet ik het al niet meer sinds begin september.. hij is nu 68 weken maar eigenlijk s’nachts heel slecht slapen, vroeg wakker en krijsend wakker geworden. 1 week tussendoor doorgeslapen & daarna begon het weer🥲

één jaar geleden

Hier ook! ☹️ Sinds anderhalve week begint onze dag tussen 2.00 en 4.00. Wallen van hier tot ginder 🤦🏻‍♀️ maar.... vanmorgen was het 4.00 en om 4.30 sliep hij weer, tot 6.00 🥳 Hopelijk blijft dit een beetje zo🤞 Oohja... en overdag heel humeurig

één jaar geleden

Vannacht is ze van 00:00 tot 03:15 wakker geweest 🥲🥲🥲🥲

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Vannacht is ze van 00:00 tot 03:15 wakker geweest 🥲🥲🥲🥲
Oh shake hands! Hier gisternacht ook exact dezelfde tijd… 3 pogingen om hem terug te leggen met steeds weer staan en krijsen tot gevolg. Wat een verschrikking hè? 😅

één jaar geleden

Reactie op CRMN•

Oh shake hands! Hier gisternacht ook exact dezelfde tijd… 3 pogingen om hem ...
Ja om te gaan werken vandaag was een feestje na zo’n nacht 🙄🫢 Ik heb 2 pogingen gedaan toen dacht ik nou na 3 uur wakker te zijn slaap je maar bij mij. Eerste keer sinds 16 maanden. Maar madam lag prima 😂 toen sliep ze na een half uurtje.

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Ja om te gaan werken vandaag was een feestje na zo’n nacht 🙄🫢 Ik heb 2 p ...
Oh man, ook nog een werkdag voor jou! Ellendig… vanochtend was het hier 05.20 uur!! Geen tijden voor een mens, althans, niet voor deze hier 😂 Nou, duim voor een goede nacht voor jullie!

één jaar geleden

Yup.. sprong 10 welke *piep* heeft die dingen oooooit bedacht pffff 😂 Onze dochter van 16 maanden is nu ongeveer 1,5 week al op en af bezig. Altijd een geweldige eter geweest, maar nu erg specifiek in avondeten. Soms is het niet lekker, soms mag ik haar niet voeren, soms wil ze heft zelf doen maar het lijkt nooit goed 😅 Slapen is een lekker drama. Eerst alleen krijsend wakker worden 3x per nacht. Na een uurtje of 2 sliep ze dan weer... nu is het al krijsen 's ik haar in bed leg en dan moet ik nog voorlezen. Heb de menige kopstoot en klap voor mijn gezicht al gehad van madame.. Hoop zooooo dat het net zoals elke sprong na een week of 2 voorbij is.. 😬

één jaar geleden

Reactie op Mariianne_MilouLiva

Ooh alsjeblieft hou op!😭 Hier grote drama. Had al topic geplaatst over ho ...
Oh ik wou hier even nog wat over kwijt. Een Slaaptunnel zou de oplossing kunnen bieden voor het hoofdbonken en bij ernstige slaapstoornissen is een tunnel in combinatie met verzwaringsdeken echt een aanrader. Let wel op een verzwaringsdeken mag max 20% van het lichaamsgewicht zijn.