13 Reacties

2 jaar geleden

Dus je maakt je nu al druk over een "sprong" die over 15 dagen moet komen. Ik snap dat nooit zo goed en volg gewoon mijn kinderen per dag. Nee voor mij dus ook niet herkenbaar

2 jaar geleden

Wat grappig, ik merkte dit vandaag ookal op. Volgens mij zit mijn dochter er ookal in. Ze slaapt al drie dagen slecht en klacht meer, als je haar maar met 1 vinger aanraakt schreeuwt ze auw en gooit zichzelf langzaam op de grond(dramatisch) Ze is nu 15 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Dus je maakt je nu al druk over een "sprong" die over 15 dagen moet komen. ...
Volgens mij staat er nergens dat ik mij nu al druk maak 🙄 Wat ik me afvroeg of het herkenbaar was voor iemand want zo ken ik mijn dochter helemaal niet. En of het kan dat een kind ook eerder in een "sprong" terecht zou kunnen komen (ook al geloof je er wel of niet in)

2 jaar geleden

Reactie op Nvb86

Volgens mij staat er nergens dat ik mij nu al druk maak 🙄 Wat ik me afvro ...
Die sprongen zijn niet wetenschappelijk bewezen. Dus ja als je er in gelooft zullen ze ook wel iets eerder of later kunnen komen. Maakt het verder wat uit denk ik?

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Die sprongen zijn niet wetenschappelijk bewezen. Dus ja als je er in geloof ...
Sprongen an sich niet. Maar dat de (mentale) ontwikkeling van een kind met soms grote 'sprongen' gaat wel wat ik heb gelezen. Is dus niet zo gek. Merk aan mn zoontje ook dat zn ontwikkeling soms in een sneltreinvaart gaat en dan weer even wat rustiger vaarwater. Dat gaat gepaard met vaak wat onrust, ook minder eten en slechter slapen @TS, niet per se herkenbaar maar je merkt wel dat je de beginnende peuterpuberteit hebt bij mn zoontje, heel duidelijke mening (wilt bijv specifieke schoenen aan die komt hij dan brengen) en als hij zn zin niet krijgt kan die wel boos/geïrriteerd worden🤣

2 jaar geleden

Aaah ja herkenbaar zo'n moeilijke dagen. Zo sneu voor die kleintjes he! Ons CB liet weten dat de afgelopen vaccinaties best pittig kunnen zijn (en ook wat langer dan voorheen bijwerkingen kunnen geven). Het kan dus best dat ze daar wat last van heeft.. en dan ook nog een kies 😪 Ik mopper zelf wel eens om minder 😇😅

2 jaar geleden

Met 15 maanden is er ook nog een slaapregressie (gezellig!), misschien heeft ze hier last van?

2 jaar geleden

Reactie op SDFM

Met 15 maanden is er ook nog een slaapregressie (gezellig!), misschien heef ...
Voor mijn gevoel hadden we die al gehad 🤣 Ach ja... Ook aan deze fase komt een keer een eind haha
Ik was net sprong 10 aan het lezen hier duurt het nog ongeveer 20 dagen. Het kan best dat je dochter al in sprong 10 zit! Ik merk nog niks aan ons zoontje, maar ik kijk wel uit naar deze sprong. Het zijn kleine mensjes met een steeds grotere eigen wil en dat vind ik juist wel mooi. Laat het gemopper je niet te veel beïnvloeden en probeer je kindje uit te dagen ook al komt daar soms wat opstand bij. Ook deze sprong gaat weer over en is volgens mij ook de laatst beschreven ‘sprong’ het gaat zo snel…🥹

2 jaar geleden

Onze kleine zou ook pas over 2 weken met sprong 10 moeten beginnen. Theoretisch gezien haha. Maar ik heb al een paar dagen het idee dat er nu al in zou kunnen zitten. Gisterenavond hoorde ik hem ook een paar keer huilen in zijn slaap. Dit doet ie alleen maar wanneer er een sprong zich aandient of erin zit. Ook is ie wel een beetje verkouden. Maar naar mijn weten huilt ie voornamelijk in zijn slaap. Daarbij is ie ook al een paar dagen heel snel gefrustreerd.. Mooi voorbeeld gisteren: Ik had hem een klein stukje van mijn koek gegeven en ik zei dit is het enige want het is eigenlijk veel te zoet voor zo'n kleintje haha. En ik had de koek op en hij begon te schreeuwen en te tieren. Rood aanlopen enz.. En dat zeker 5 minuten aan 1 stuk!! Ik dacht echt: Wat gebeurt hieeeer?! Zo ken ik hem buiten de sprongen om dus echt niet haha!

2 jaar geleden

Reactie op SDFM

Met 15 maanden is er ook nog een slaapregressie (gezellig!), misschien heef ...
Ik wist dit dus niet... Als je slaapregressies opzoekt zie je 4 mnd, 8 mnd, 12 mnd, 18 mnd en 24 mnd.... Maar heb het idee dat het te maken heeft met lopen. Dat ze die ontwikkeling toch doormaken? Onze kleine loopt sinds vorige week alleen maar haha. Maar de fase voordat ie echt ging lopen geen last gehad van moeilijke nachten of dutjes. Dus het ene kind is er denk ik wel gevoeliger voor ofzo

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Ik wist dit dus niet... Als je slaapregressies opzoekt zie je 4 mnd, 8 mnd, ...
Met 15 maanden is het er ook. Maar wanneer ze gaan leren lopen kan je dat inderdaad ook gaan merken met slapen. En de een is zeker gevoeliger ervoor dan de ander! 😉

2 jaar geleden

Reactie op SDFM

Met 15 maanden is het er ook. Maar wanneer ze gaan leren lopen kan je dat i ...
Ook nooit geweten dat er een slaapregressie rond de 15 maand was maar het verklaart wel onze slapeloze nachten en moeizame dutjes overdag sinds 2 weken 🙈. Slaapt al sinds 8 a 9 maand door, in haar eigen bedje en zonder voedingen, maar alle drie zijn verleden tijd 😆