46 Reacties
2 jaar geleden
Gister overduidelijk in sprong 9. OMG😱.
Meestal is mijn partner erg rustig, maar nu zegt hij zelf nog even en ik verkoop je.
Deze is bijna even erg als sprong 8. Slapen, nee wij doen een gillen, huilen, janken en dat een uur lang tot we uiteindelijk moe worden. Eten gaat nog redelijk. Spelen, doen we niet aan. Alleen babytv vind ze op dit moment leuk.
2 jaar geleden
Reactie op Mariianne_MilouLiva
Meestal is mijn partner erg rustig ...
Bij ons werkt baby tv ook goed idd! Bizar hè hoe dat van op de een of andere dag kan verschillen met die kleintjes. Spelen wilt ze wel gelukkig! Maar dat gillen 😨 en dat huilen pfoeeeee
2 jaar geleden
Lijkt alsof ik jou verhaal zelf geschreven heb. Dus helaas geen tips maar ergens blij dat we dus niet de enige zijn
2 jaar geleden
Reactie op Liefjunimeisje
Lijkt alsof ik jou verhaal zelf geschreven heb. Dus helaas geen tips maar e ...
Bizar hè! Hopelijk is het snel over!
2 jaar geleden
Reactie op Kleintje06
Bizar hè! Hopelijk is het snel over!
Maar echt. Mijn god ik dacht eerst het is de warmte maar denk toch echt sprong 9...
2 jaar geleden
Reactie op Liefjunimeisje
Maar echt. Mijn god ik dacht eerst het is de warmte maar denk toch echt spr ...
Jaa! Nog 1 sprong te gaan en dan zijn we er vanaf maar dan komen er weer andere dingetjes. Ach zo heb je altijd iets 😂🤭
2 jaar geleden
Hij zit volgens het schema ook sinds een paar dagen in sprong 9. Maar ik ervaar tot nu toe niet veel verandering gelukkig. Wel is ie meer driftig en sneller boos. Heel ondeugend ook en zoekt de grenzen op. Hangt ook meer aan mijn benen haha. Maar dat was voor de sprong ook vaak al aanwezig. Maar het kan wel versterkt worden daardoor ofzo.. Slapen gaat vooralsnog gewoon goed. Dus ik pin me eigen er maar niet teveel op vast.. wat komt, dat komt en de rest komt later
2 jaar geleden
Reactie op Mariianne_MilouLiva
Meestal is mijn partner erg rustig ...
Hahaha bij ons moet Bumba altijd aan of Juf Roos.. Als dat niet gebeurt dan word ie boos😂 (en dat rijmt haha!)
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Hij zit volgens het schema ook sinds een paar dagen in sprong 9. Maar ik er ...
Nee ik pin mezelf er ook niet aan vast maar m’n dochter word altijd een heel ander kindje als ze in een sprong zit. Bijna zielig eigenlijk.. ze weet echt niet wat ze met haar zelf aan moet. Dan wilt ze kroelen, en dan toch weer niet, zet ik haar op de grond dat is het krijsen dus dan toch maar weer kroelen, oh wacht, nee dit wil ik niet en dan alles weer overnieuw 😅🥲 ze heeft nu sinds een paar dagen 1 slaapje omdat ze al 2 weken haar ochtendutje niet wilt, waardoor ze maar 1u slaapt op een dag, dat is t me niet waard dus ga ik 1 slaapje proberen.. lastig altijd met die kleintjes 😅
2 jaar geleden
Mijn dochter kan in deze sprong echt meeega humeurig zijn, dat kan ineens omslaan, als het niet gaat zoals ze wilt, of gewoon om niks 😅Dan komt ze in een driftbui en is daar moeilijk uit te krijgen, kan over de grond rollen met dikke tranen. Is dan echt even zoeken hoe haar eruit te krijgen. Uiteindelijk lukt het meestal wel met liedjes zingen ofzo of haar favoriete speelgoed aanbieden.
Gelukkig gaat het slapen goed 🙏🏻
2 jaar geleden
Reactie op NS1990
Pff hier ook 1. Heb zo het gevoel dat m'n dochter ook in sprong 9 zit maar ...
Jaa dat kan zeker! Je kindje houd geen agenda bij🙈
2 jaar geleden
Reactie op NS1990
Pff hier ook 1. Heb zo het gevoel dat m'n dochter ook in sprong 9 zit maar ...
Het kan 2 weken verschillen, dus of 2 weken te vroeg of 2 weken te laat 😊
2 jaar geleden
Omg hier nu sprong 9!!wat een drama! Hij sliep met sinds 2 weken eeeeindelijk de nachten door sinds zijn geboorte en nu?!?!??! Dutjes overdag drama en begin niet over de nachten! Wat een gedoe deze sprong!! Hoelang heeft deze bij jullie geduurt?
Hier met slapen constant 5 min stil en dan weer brullen en dat de heeeeeele nacht!
Iemand tips haha!
2 jaar geleden
Tot nu toe meestal niet zo heel veel last van sprongetjes gehad. Maar nu valt het wel erg op dat hij niet zichzelf is. Eerst dacht ik aan tandjes (misschien ook wel). Maar nu ik jullie ervaringen lees, moet dit wel sprong 9 zijn. Hij is zo veranderlijk als het weer. Soms heel lief en aanhankelijk en daarna ineens op de grond liggen en krijsen als iets niet mag/kan zoals hij het wil. Telkens grenzen zoeken en zelf al nee schudden als hij weet dat het niet mag, als ik hem vervolgens afleid met speelgoed o.i.d. is de wereld te klein en gooit hij het weg. Een paar dagen bijna niet gegeten, nu komt dat gelukkig weer terug. Slaapjes gingen altijd goed, is nu ook een drama. Wil naast mij in slaap vallen maar eigenlijk ook niet, lees: draaien, bijna slapen, rechtop in bed gaan zitten en met alle macht verzetten als ik weer een poging doe om hem in slaap te helpen. Ik geef nog borstvoeding, dat komt hij regelmatig zelf even 'halen'. Daardoor ook erg aanhankelijk aan mij, savonds wil hij bijvoorbeeld niet naast m'n partner in slaap vallen, alleen maar op mijn borst. Pff ik kan nog wel even doorgaan. Vind het een zeer pittige sprong. Tussendoor geniet ik wel enorm van de nieuwe ontwikkelingen, stapjes zetten, boekjes lezen, gebaren nadoen enz....
2 jaar geleden
Reactie op Huisjeboompjekindje
Tot nu toe meestal niet zo heel veel last van sprongetjes gehad. Maar nu va ...
Ooo zo herkenbaar van dat slapen!! Ik vind het echt heel pittig ook! We vertrekken maandag ook op vakantie en hoop zo dat we t ergste dan gehad hebben! Sterkte voor jullie ook!
2 jaar geleden
Rond het donderwolkje had ie een paar dagen wel echt dat ie niet helemaal zichzelf was. Uiteindelijk ook een paar dagen ziekjes geweest hoor. Mijn vermoeden was een kiesje die doorkwam. Dus het kan ook daar aan hebben gelegen. Dat denk ik zelf ook. Los van deze dagen nog vrijwel niks gemerkt van de sprong. Hij is alleen wel heel erg aan het uittesten. Kan heel bazig zijn enz.. dat is wel verergerd vind ik de afgelopen tijd. Het slapen gaat snachts heel goed. Van de week had ie 2 middagen dat ie niet wilde slapen. En 2 a 3 weken geleden ook 3 middagen hetzelfde gedonder 😂 Maar voor de rest gaat het wel prima... Hij moet nu nog 6 dagen volgens het schema. Het ergste hebben we denk wel gehad. En ik vond het reuze meevallen gelukkig
2 jaar geleden
Wij hebben nooit echt heel erg op sprongetjes etc gelet. Maar denk dat we er nu in zitten. Hij ontwikkelt erg snel, kan de hele dag door eten en wilt totaal niet slapen!
Wij hebben wel vaker periodes gehad dat hij vecht tegen zijn slaap, maar dit is echt extreem. Hij lijkt eigenlijk ook niet eens moe… Vandaag is tot nu toe wel een hoogtepunt. Om 5:00 opgestaan, meerdere keren op bed gelegd zonder succes (krijsen). Om 12:30 viel hij in slaap in de eetstoel, in bed gelegd en om 13:00 weer klaarwakker! Hij slaapt nu pas net weer 20:30 na heel lang gehuild te hebben, weer even mee naar de woonkamer, en nog een keer een klein flesje. Hopelijk slaapt ie wel uit, want de laatste dagen is het tussen 4:30-5:30 de dag beginnen…
Hoort het niet slapen erbij? En hoe gaan jullie ermee om?
2 jaar geleden
Ja, hier ook! Opzich is ze overdag vrolijk, willen eten is wel wat minder. Maar dan de avonden en nachten, drama! Vre-se-lijk! En wanneer je haar uit bed haalt vindt ze het reuze gezellig... 🙄 Helemaal niks voor haar deze nachten, ze is normaal de beste slaper die je kunt wensen.
Ik heb nooit het idee gehad dat ze last had van de sprongen, maar deze is pittig. Heb gezien in de app dat het nog even duurt, zijn nog wel even zoet dus... Haha 😅
2 jaar geleden
Reactie op A N N I E
Ja, hier ook! Opzich is ze overdag vrolijk, willen eten is wel wat minder. ...
Soms is het een paar dagen tot een week of 2 weken. En andere kindjes hebben er weken last van.