46 Reacties

2 jaar geleden

Ooow drama hier die nachten! Ik trek het niet meer hoor pfoe! Nog mama's die wat motiverende woorden hebben? Ik kan ze wel even gebruiken...we vertrekken maandag op vakantie maar als het zo moet dat word ik gillend gek😪 gisteren ook echt even tranen met tuiten want pfoe is dit heftig

2 jaar geleden

Reactie op Mariianne_MilouLiva

Soms is het een paar dagen tot een week of 2 weken. En andere kindjes hebbe ...
We zijn twee weken op vakantie geweest en daarvoor was het al een paar dagen mis, dus nu inmiddels al bijna drie weken onderweg. Duurt lang genoeg

2 jaar geleden

Ik wist niet eens dat er na de 1 jaar nog sprongen waren 🙊 maar denk wel dat we m hebben 😜 Slapen kan ie altijd al slecht, maar nu... pff.. 1 x nee zeggen en hij gaat gelijk staan prutlippen of zichzelf dramatisch ter aarde storten om op de vloer te slaan met z'n handen of 100 x nee zeggen en uitdagend blijven kijken en het toch weer doen🙈

2 jaar geleden

Hier zitten wij ook in sprong 9. Nou je kunt erg merken dat hij zijn eigen wil krijgt en als hem iets niet aan staat, schreeuwt hij alles bij elkaar 😵‍💫 Hier kan ik echt zo niet tegen ( ik ben het gedrag gaan negeren en dit werkt eigenlijk wel) dit ook met smeren van eten... Maar ben wel direct tegen hem, nee is nee. Onze zoon is erg leergierig en pakt alles heel snel op

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Ik wist niet eens dat er na de 1 jaar nog sprongen waren 🙊 maar denk wel d ...
Er zijn volgens Oei ik Groei 10 sprongen. Dit is dus de een na laatste sprong. Maar ik vraag mij vaak af wat er dan na die sprongen komt.. Want ontwikkelingen gaan gewoon door lijkt me haha.. Dan gaan ze denk richting de peuterpubertijd... Een heeeele lange sprong gok ik ! lol!

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Er zijn volgens Oei ik Groei 10 sprongen. Dit is dus de een na laatste spro ...
Hahaha! Met hoeveel weken/maanden is die 9de sprong? Denk dat we er ook midden in zitten.🙃 Over 2 weken 15 maanden 😊 Hij was altijd al een rampenplan, maar nu... gekmakend gewoon... 3 uur bezig om m in slaap te krijgen savonds, huilen, ellende 😅🤭 hij heeft ook, nu dag 7, geleden de 14maanden vaccinaties gehad, maar lijkt er verder niet ziek van. Kan het daar toch ook mee te maken hebben?

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Hahaha! Met hoeveel weken/maanden is die 9de sprong? Denk dat we er ook mid ...
Ik lees op de Oei ik Groei site dat het tussen week 59 en 65 plaatsvind. Onze kleine is er net uit. Maar sinds ie eruit is, is het drama met eten... Vooral de ochtend. Normaal at ie altijd goed en makkelijk. Nu weigert ie veel ineens. Vanochtend maar een halve boterham dubbel geklapt en toen heeft die die wel op. Het lijkt erop dat ie zelfstandiger gaat worden ofzo

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Hahaha! Met hoeveel weken/maanden is die 9de sprong? Denk dat we er ook mid ...
En het met de vaccinatie te maken kunnen hebben hoor. Je hoort vaak dat er best veel bijwerkingen op kunnen treden. Maar het slapen kan ook komen door de sprong. Onze kleine heeft sinds een paar dagen, we vermoeden, hand-mond en voetziekte te pakken... Ook geen pretje. Allemaal uitslag. Misschien eet ie daarom ook wat minder goed. Maar ik word er verdrietig van om ons mannetje zo te zien :(

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Ik lees op de Oei ik Groei site dat het tussen week 59 en 65 plaatsvind. On ...
Aha, hier nu ongeveer 63 weken, als ik goed geteld heb🤭🤷🏼‍♀️😊 Vervelend dat je kindje zn last heeft! Misschien dat wat koud (glad gemalen) fruit er goed in gaat? Dat kan evt pijn in de mond wat verzachten? 😊 ik had hier nog van die ijsblokvormpjes met fruit erin in de vriezer. Die even iets zachter laten worden, zn klontje in 8 stukjes gesneden, heeft ie heerlijk opgeknoept toen ie kiezen kreeg🤭 Hopelijk is ie snel opgeknapt 😘 sterkte ❤

2 jaar geleden

Hier nog een week te gaan, we zitten dus schijnbaar middenin sprong 9, maar merk echt helemaal nergens last van. Ik moet ook zeggen dat ik zelf nauwelijks meer in die app kijk. In het begin wel, toen leek het ook goed te kloppen, maar vanaf sprong 4/5 nog maar weinig aandacht aan besteed.

2 jaar geleden

Reactie op Mandy.

Hier nog een week te gaan, we zitten dus schijnbaar middenin sprong 9, maar ...
Moet zeggen dat ik er ook nooit meer in kijk. Maar ze was echt niet te genieten dus m’n man zei, misschien een sprong? Dus ik keek en zag sprong 9, denk jeetje wat snel allemaal! Nog 1 te gaan!

2 jaar geleden

Ik lees dit in de nacht, wij worden inmiddels gek🥲 onze zoon is al vanaf 00.00 wakker en weigert te slapen. Fles geprobeerd etc maar blijft maar huilen. Overdag wilde hij ook niet slapen. Al 2 weken s’nachts in de weer.. hoelang gaat dit nog duren😞 nu is hij 64 wkn

2 jaar geleden

Reactie op lisavl

Ik lees dit in de nacht, wij worden inmiddels gek🥲 onze zoon is al vanaf 0 ...
Onze zoon is de laatste tijd ook geregeld wakker in de nacht. Hij lijkt dan helemaal in paniek, alleen maar huilen en ontroostbaar. Dit kan hij makkelijk 1 uur of langer volhouden. Uit wanhoop eens de tv aangezet wat goed hielp bij kalmeren, en dan later evt nog een flesje of in slaap wiegen.

2 jaar geleden

Reactie op lisavl

Theoretisch gezien loopt sprong 9 vanaf week 59 t/m week 65. In de praktijk kan het altijd anders zijn natuurlijk. Maar ik hoop voor jullie dat jullie kleine er snel overheen is!

2 jaar geleden

Reactie op lisavl

Oh wat vervelend zeg.. m’n dochter is gelukkig al een tijdje uit deze sprong. Moet zeggen dat na die sprong zij ook nog geregeld komt snachts. Gelukkig geen flesje meer en is kroelen even genoeg☺️. Tis maar een fase zeg ik altijd maar 🥲

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Onze zoon is de laatste tijd ook geregeld wakker in de nacht. Hij lijkt dan ...
Wij ook.. de iPad naast zijn bed gezet ben er echt geen voorstander van maar dit was echt de enige manier om hem rustig te krijgen.

2 jaar geleden

Jaa sprong 9, soort pre-peuterpuber is het 🤪 ook met nachtmerries, en overdag moeilijk of niet slapen.. maar.. ik merk ook dat ze echt zoveel snapt! Ik leg dus veel uit, betrek haar veel en als we ergens weg moeten waar ze niet weg wil, dan zeg ik: we gaan nu eten, zeg maar dag speeltuin! Of ik zeg: je mag nog 1 laatste besje. Oid. En dan gaat t soms wonderwel! Maargoed, het is pittig.. ff volhouden. T is een faaaasseee 😅

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Er zijn volgens Oei ik Groei 10 sprongen. Dit is dus de een na laatste spro ...
Hahaha 😁😅

2 jaar geleden

Reactie op lisavl

Wij ook.. de iPad naast zijn bed gezet ben er echt geen voorstander van maa ...
Begrijpelijk, wij ook niet maar wel blij dat we iets gevonden hebben wat werkt. Overdag wilt hij trouwens ook bijna nooit slapen, hij gaat echt tot het gaatje. Dus of hij valt in slaap in de buggy of autostoel, of ik geef hem een flesje, of hij valt bijna in slaap bij het spelen en dan neem ik hem gauw mee naar bed. Hier helpt het om heel veel met hem te ondernemen (veel buiten, laten klimmen rennen etc) om hem moe te maken. Anders is het alleen maar krijsen en huilen 😢 hij valt altijd wel in slaap uiteindelijk maar had het graag anders gezien. Hopelijk is dit een fase en is het zo voorbij

2 jaar geleden

Hoe is het inmiddels bij iedereen? Wij een weekendje weg geweest maar slapeloze nachten.. s’avonds niet willen slapen maar wel erg moe. S’nachts zo overstuur wakker worden en niet te troosten😞