62 Reacties

2 jaar geleden

Ja, wij hebben dit gedaan in de kerstvakantie, toen hadden we er de tijd voor samen. Wij combineerden het met het stoppen met de speen, want die kon hij nog niet zelf pakken en dat was een hoop gedoe. We zijn 's avonds begonnen. De eerste avond heeft hij best wat gehuild, dat was de zwaarste avond. Ook 's nachts heeft hij toen een paar keer gehuild. Waar je goed op moet letten is het af en aan huilen. Als hij dat doet, gaat hij al in slaap vallen. Als je er dan heengaat stoor je hem waarschijnlijk meer dan dat het helpt. Dus ook daarin consequent zijn (mijn man kon me daar goed bij helpen). Maar goed, na de 1e avond zagen wij telkens verbetering. Nou was ons zoontje toen ook verkouden en door een verstopt neusje soms nog wakker in de nacht, dan ging ik er wel even heen. Maar zelfs met die verkoudheid heeft het bij ons max. een week geduurd voordat hij zelfstandig zonder speen in slaap kon vallen en doorslapen. Nu inmiddels 3 weken verder en ons zoontje doet het echt heel goed, hij slaapt nachten van 19:00-07:00 door, echt heel fijn!! En ook de dutjes overdag hebben we volgens het schema van Snuggles&Dreams gedaan, dat heeft hier ook erg geholpen. Sterkte ermee, het is echt pittig! Misschien goed om met je man af te spreken dat je het x aantal dagen probeert. En dan sterk blijven en dat aanhouden, want moeilijk gaat het wel worden. Ik heb veel meegehuild. Maar ik wist ook dat het wel moest, want ik was helemaal gesloopt van hoe het daarvoor al maanden ging. Het samen doen is wel echt heel fijn, vond ik!

2 jaar geleden

Wij zijn er 2 weken geleden mee begonnen. Wij hebben een telefonisch consult gehad bij slaaptipsvoorbabys om ons een beetje voor te bereiken over hoe het zou kunnen verlopen en wat je moet doen in bepaalde situaties. De eerste avond heeft hij 55 min gehuild, tweede avond 30 min en daarna niet meer. Hier hielp het erg snel. Ik moet wel zeggen dat hij overdag tijdens zijn ochtend en middagdutje al zelf in slaap kon vallen. Maar echt de nachten zijn zoveel beter. Wij zaten standaard vanaf een uur of 4 in zijn kamer op de stoel. Hij kan als hij wakker wordt tijdens zijn middagdutje ook verder slapen. Dus wij zijn wel blij dat we het hebben gedaan. Hijzelf is ook een stuk vrolijker, uitgerust.

2 jaar geleden

Belangrijk is om vol te houden. Je probeert je kindje aan te leren om zelf in slaap te vallen. Als jij na een paar dagen/uur opgeeft, is het allemaal voor niets geweest en heeft je kindje er ook niks van geleerd. Doe het samen dan kan je het beter volhouden. De slaapcoach vertelde ons dat ze iemand heeft gehad waarbij het de eerste avond 4 uur duurde. Succes!

2 jaar geleden

Gecontroleerd laten huilen? Wat is dat voor term? Om je er minder slecht bij te laten voelen? Laten huilen is laten huilen toch

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Gecontroleerd laten huilen? Wat is dat voor term? Om je er minder slecht bi ...
Pfffffff dit is geen bijdrage aan dit topic. Ts: succes. Wij hebben met 4 maanden pick up put down gedaan. Volhouden is het belangrijkste. Je merkt vanzelf de vooruitgang.

2 jaar geleden

Hier gisteren begonnen met de slaapgids van snuggleanddreams wij hebben gekozen voor de pick up put down methode. Gisteren heeft ze heel veel gehuild wat ik erg lastig vond maar vandaag gaat het al meteen beter. Geen echte ervaringen dus maar heb wel hele goede recensies gelezen wat hoopvol klinkt dus! Heel veel succes 😊

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Gecontroleerd laten huilen? Wat is dat voor term? Om je er minder slecht bi ...
Doel was bij ons een blije baby die goed kan uitrusten en slapen en blije ouders die energie hebben om voor hem te zorgen, dat is me toch goed gelukt joh!😃 je maakt onzekere en vermoeide moeders niet blij met je opmerking, iedereen wil het beste voor zijn/haar kind en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Gecontroleerd laten huilen? Wat is dat voor term? Om je er minder slecht bi ...
Die term heb ik ook niet bedacht maar zo heet deze methode nou eenmaal. Dus puur om te kijken of hier meer mensen ervaring mee hebben. En nee, voel me er niet slecht door, hoop juist dat we ons zoontje hier mee gaan helpen want op dit moment is hij oververmoeid en kan niet zelf slapen wat hem enorm in de weg zit.

2 jaar geleden

Reactie op frenkel1988

Pfffffff dit is geen bijdrage aan dit topic. Ts: succes. Wij hebben met 4 ...
Thanks 😄 pick up put down ook geprobeerd maar hielp niet bij onze zoon, hij werd juist actief en wakker door het sussen/ optillen

2 jaar geleden

Reactie op steffie32

Die term heb ik ook niet bedacht maar zo heet deze methode nou eenmaal. Dus ...
Ah oké, ja ik ken de term niet ik vond het zo raar klinken
8 maanden slaapregressie? Ik zou deze eerst afwachten anders heeft het toepassen van de methode ook geen zin denk ik. Misschien slaapt hij hierna wel ineens door en hoef je hem ook niet te laten huilen.. 🍀

2 jaar geleden

Vorige week met de slaaptraining controlled crying gedaan ivm supervaak wakker worden. Ik kwam met het schema tot dag 2 en toen kon hij weer prima zelf in slaap vallen!

2 jaar geleden

Ons zoontje van bijna 8 maanden wordt ook heel vaak wakker en valt enkel in slaap door borstvoeding. Daardoor moet ik ‘s nachts dan een pamper doen (of een overloop pamper) en hij heeft in de voormiddag niet veel honger. Ik vind het verschrikkelijk om te laten huilen, maar ik ben op. Hij moet echt zelf leren slapen. We zijn net gestart.

2 jaar geleden

Reactie op Elise1304

Ons zoontje van bijna 8 maanden wordt ook heel vaak wakker en valt enkel in ...
Hij gaat het snel leren, het komt goed. Succes! 🍀😊

2 jaar geleden

Hoi mama’s, wij zijn hier vorige week ook mee gestart! Ik zie wel al veel verbetering, hij kan s avonds al zelfstandig in slaap vallen en 1 dutje op 2 lukt ook al goed, maar hij wordt nog steeds erg vaak wakker in de nacht en blijft echt soms 2u lang wakker 😰. Uiteindelijk geef ik hem dan een fles, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Hebben andere hier ook last van (gehad)? Zijn jullie blijven volhouden of hebben jullie mss tips wat we kunnen doen? Hij wordt standaard tussen 12u en 2u wakker (blijft dan 1,5 a 2u huilen) en rond 4u ook vaak nog eens (en dan geef ik een fles want zie het niet zitten om weer 2u wakker te blijven )

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

Hoi mama’s, wij zijn hier vorige week ook mee gestart! Ik zie wel al veel v ...
Hoeveel slaapt hij overdag? Gaf je die flesjes altijd al rond die tijdstippen? Kan ook gewenning zijn. Je kan dan misschien steeds wat minder in de flesjes doen zodat je het op die manier afbouwt? En anders zou ik echt een slaapconsult aanraden. Het kost 110 euro bij slaaptipsvoorbabys maar wij vinden het het echt 100% waard. Nachtrust is echt belangrijk.

2 jaar geleden

Hier sinds 3 dagen bezig. We hebben gekozen voor de pick up put down methode. Eerste nacht was zwaar met soms wel een uur er langs zitten en sussen maar nu valt ze echt binnen een paar minuten zelfstandig in slaap. En waar ze eerst niet of nauwelijks dutjes deed overdag zaten we gisteren op 2x een uur en een powernap van 20min!

2 jaar geleden

Reactie op Mitzy

Hoeveel slaapt hij overdag? Gaf je die flesjes altijd al rond die tijdstipp ...
Ghou overdag slaapt hij echt heel onregelmatig, in de ochtend vaak een dut van 40 a 50 min (afhankelijk van dag tot dag) en middagdut is vaak maar een uur tot 1,5u Max. Langer kan hij echt niet 😥

2 jaar geleden

Hoi Steffie, hoe is het gegaan?

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

Ghou overdag slaapt hij echt heel onregelmatig, in de ochtend vaak een dut ...
En een derde dutje? Denk dat hij misschien oververmoeid naar bed gaat en daardoor veel wakker wordt in de nacht.