Hi allen,
Wij zijn van plan om morgen te starten met slaaptraining, namelijk gecontroleerd laten huilen. Ik heb een slaapgids van snuggles and dreams waarin deze beschreven staat. Onze zoon is bijna 8 maanden en slapen gaat op het moment heeeeel slecht. Elke nacht kunnen we 8/10x naar hem toe om hem te sussen (hij heeft geen speentje), omdat hij dan uit het niets heel hard begint te huilen. Dan moeten we hem echt weer in slaap wiegen. Ook gaat overdag slapen steeds slechter, afgelopen dagen slaapt hij steeds maar een paar minuten en wordt dan helemaal in paniek wakker. Hij kon redelijk goed zelf in slaap vallen (niet altijd maar ging langzaam beter) maar dit is hij volledig kwijt, we moeten hem steeds in slaap wiegen.
Ik weet dat er rond deze tijd ook een sprong oid gaande is en dat ze verlatingsangst ontwikkelen dus ik dacht eerst, we moeten deze fase gewoon even uitzitten. Maar het duurt ondertussen al WEKEN en het gaat elke dag alleen maar slechter en slechter, gister moest ik hem zelfs eerder ophalen van de opvang omdat hij daar niet wilde slapen!
Het lijkt heel erg of hij ons steeds opnieuw nodig heeft om in slaap te vallen vandaar de slaaptraining. Ik zie er erg tegenop maar lees en hoor er veel goede verhalen over. Heeft hier iemand ervaring met deze slaaptraining? Hoe begonnen jullie (ik las in avond beste om te beginnen?) en na hoe lang zalen jullie resultaat?
Ik hoop echt dat wij ons zoontje hiermee helpen..