69 Reacties
2 jaar geleden
Hier denk ik ook een soort slaapregressie, al is het niet hetzelfde als wat jullie omschrijven. Hij gaat tijdens dutjes en 's nachts uit het niets krijsen, echt moord en brand. Het enige wat helpt is hem uit bed tillen en dan valt hij binnen een paar minuten in m'n armen in slaap en kan ik hem weer terug leggen. Maar een tijdje later weer hetzelfde. Overdag is hij in de wakkertijd nu ook best chagrijnig, omdat hij eigenlijk moe is natuurlijk.
De 4 maanden slaapregressie was bij ons wat later, eerder rond 5 maanden, maar dat was echt extreem. Echt nachten wakker, heel hard huilen. Overdag ging het nog redelijk, nu ook. Maar na die slaapregressie zaten we wel in een slecht patroon. Toen hebben we slaaptraining gedaan en speentje afgeleerd en toen sliep hij eindelijk goede nachten zonder onze hulp/troost. We hebben daar nu een maandje van genoten en nu is het dus weer even zoeken. Ik ben wel echt bang dat het na deze slaapregressie weer niet vanzelf beter gaat en dat we hem weer associaties aanleren, zoals uit bed halen. Ik probeer het los te laten, maar dat is niet m'n sterkste kant..
2 jaar geleden
Reactie op Frumpsie
En het lastige vind ik ook dat ik niet zeker weet wat het is: slaapregressi ...
Dit herken ik helemaal. Ik weet ook niet waar ik goed aan doe. Gisteren is ze een dagje bij opa en oma geweest. Heeft tussen de middag maar 20 minuten geslapen. Toen wij haar daarna gingen ophalen zijn we maar gaan wandelen waar ze uiteindelijk nog 30 minuten heeft geslapen. Maar vannacht om 4:30 wakker. Uiteindelijk om 5:30 een klein flesje gegeven (wat ze al heeeeel lang niet meer krijgt) en van 6:10-7:20 heeft ze nog bij mij geslapen. Maar ik wil ook niet dat ze daar aan gaat wennen
2 jaar geleden
Hier ging het overdag slapen altijd al wisselend maar de nachten erg goed, van 7 tot 7. Bij gastouder gaat het overdag slapen wel altijd heel goed. Nu is het overdag slapen nog moeizamer, wordt hij in de nachten regelmatig wakker en krijgen we hem zonder flesje ook niet meer in slaap. Bij gastouder gaat t wel goed met slapen, dus denk steeds dat het niet de slaapregressie kan zijn, maar hoop dat het dat is, vooral met het idee dat we er dan hopelijk snel weer doorheen zijn
2 jaar geleden
Reactie op Frumpsie
En het lastige vind ik ook dat ik niet zeker weet wat het is: slaapregressi ...
Dittttt is zo herkenbaar 🤣 er is altijd wel wat🤣
2 jaar geleden
Ook ik volg!
Wij vragen ons ook al 2 weken af of het een slaapregressie is, sprong 6, tandjes of dat bepaalde sterren "gewoon" even niet meer in 1 lijn staan? 🤷♀️
Vanaf 3 uur sochtends gaan zijn luiken open en begint zijn dag. Dan begint het gevecht om hem weer in slaap te krijgen. Dat lukt meestal rond 6 uur. Na 1 slaapcyclus is hij weer wakker en gaan we allemaal maar uit bed.
Overdag is er geen ritme/schema meer te bekennen en doet hij na uuuuuren vechten tegen zijn slaap in de middag 1 of 2 piep kleine dutjes.
We waren ongeveer 1 a 1.5 maand gestopt met de speen, maar hij is weer helemaal terug. De enige manier voor hem (en voor ons) om de dag door te komen 🙈
Verheug me er nu al op om weer een ritme te creëren en de speen af te bouwen ha-ha
Alles is een fase 🌈🙌
2 jaar geleden
Ohhhhhh ik ga echt aan álles twijfelen wat ik doe. Heb nooit een geweldige slaper gehad maar toen hij drie weken geleden ineens ging doorslapen had ik hoop. Een week heeft hij goed geslapen (sinds geboorte) en nu is het weer draaaaaaama. Constant wakkerworden, willen drinken, vastgehouden worden, mega vroeg wakker.. Ik weet het soms echt niet meer 🥲
2 jaar geleden
Dat is een zeer goede conclusie: Er is altijd wel wat 🤣🙈 Die van mij slaapt ‘s nachts hooguit 1 uur in eigen bed, de rest weer bij mij en dan ook echt òp mij en ook dan nog elk uur even wakker, bewegen, drinken, verliggen, hoofdje nog even op een ander plekje want we zijn beide nat van het zweet, en zo word ik dus elk uur gewekt. Vooral heel veel sterkte mamma’s, even volhouden zoals het ineens zo is gegaan gaat het ook ineens weer goed (gaan we dan maar vanuit)😅
2 jaar geleden
HALLELUJAH voor dit topic. Het is hier werkelijk waar verschrikkelijk. Hij is bijna 8 maanden en we zitten al 2 weken in het volgende riedeltje. Rustig op bed. En standaard ergens in de nacht 1,5 a 2 uur huilend wakker. Met een beetje pech zelfs 2 keer. Niet stil te krijgen (fles, wiegen, whatever) en ik zie aan hem dat ie heel druk is in zn hoofd met het kruipen. Hoe houden jullie dit vol?
2 jaar geleden
Lieve dames! Ik heb goed nieuws voor jullie. Onze zoon heeft bijna 4 weken heel slecht geslapen. Rond 02:00/03:00 wakker en dan niet meer willen slapen tot de vroege ochtend. Van alles geprobeerd zonder resultaat. Van het ene op het andere moment slaapt hij weer het klokje rond! En wat denk je? Hij kan opeens zoveel meer. Stevig zitten, zichzelf omhoog trekken, zwaaien en meer “aanwezig en bewust” van zijn omgeving. Oftewel het is even zwaar klote maar het komt echt goed!
2 jaar geleden
Reactie op maybabyx
Lieve dames! Ik heb goed nieuws voor jullie. Onze zoon heeft bijna 4 weken ...
Wat fijn!! Bleven jullie continu proberen hem weer te laten slapen tijdens die uurtjes of lieten jullie hem na een bepaalde tijd even spelen oid? Gisterennacht 3 uur lang met een wakkere baby gezeten en na 1,5 uur proberen was ik het zo zat 😭
2 jaar geleden
Hier gaat het overdag inmiddels erg moeizaam 😕 vooral op het kinderdagverblijf kan ze haar slaap niet te vatten. Ik word er zo moedeloos en onzeker van. 's nachts wordt ze nu tussen 4:30 en 5:00 wakker. Ik weet dan echt niet wat ik moet doen. In alle frustratie en verdriet heb ik een consult geboekt bij een slaapcoach want ik denk dat we overdag ook iets verkeerds doen. Het lijkt wel alsof we in een vicieuze cirkel zijn beland van slecht slapen.
Wat doen jullie als je kindje zo vroeg wakker is in de ochtend? Nu laten we haar even tot ze echt overstuur is en daarna halen we haar uit bed om bij ons verder te slapen (als dat lukt). Ik lees ook wel eens iets over een overbruggings dutje tussen 7:00-7:30. Maar werkt dat echt?
Pfff ik ben op van vermoeiend en verdriet
2 jaar geleden
Terwijl ik dit aan het typen ben lig ik ook met mijn dochter van bijna 8 maanden op schoot. Ze heeft 1,5 uur gehuild en zolang ik haar wieg op haar benen gaat het redelijk. Wij hebben 3 ook corona, dus ik dacht eerst dat het daarmee te maken had, maar het is nu al een week rond 03.00/04.00 uur dat het feest is en dan zet ze het op krijsen. Ik ben helemaal kapot.. blij om de succesverhalen te lezen.. Ik heb inmiddels best een angst voor ooit een tweede, maar misschien moet de tijd erover heen gaan
2 jaar geleden
Herkenbaar! Ik heb een tweeling van 8,5 maand. Slapen al vanaf dag 1 slecht overdag en de nachten zijn al een week of 6 ruk.. het is een fase is mijn mantra😂
2 jaar geleden
Reactie op maybabyx
Lieve dames! Ik heb goed nieuws voor jullie. Onze zoon heeft bijna 4 weken ...
Mijn god… 4 weken lang trek ik niet 😭😭
Voor de mensen die slaaptraining hebben gebruikt, gebruik je dit dan ook tijdens deze slaapregressie??
Ik heb precies dezelfde als de andere moeder… ik ga geen tweede nemen als ik hier nog een keer doorheen moet. Hij kan nog niet zitten maar steeds bijna… vannacht ook al 1,5 uur gehuild en maar in bed genomen..