69 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Frumpsie
Hier denk ik ook een soort slaapregressie, al is het niet hetzelfde als wat ...
Ik heb precies hetzelfde!! Ook een maandje genoten van de slaaptraining en de goede nachten.. wat doe je nu als ik vragen mag? De slaaptraining volhouden of wat anders doen? Ik word er zo onzeker van..
2 jaar geleden
Zo herkenbaar allemaal. Onze dochter van 7.5 maand slaapt sinds 1 week heel slecht. In de avond gaat ze na bedje en naar 1uurtjes wordt ze weer wakker en is ze klaarwakker. Ze kan alleen maar krijsen op dat moment. Het duurt heel lang voor ze stil is. We vragen ons ook af of het tandjes, slaapregressie, sprongetje 6 of een verkoudheid is. We halen haar uit wanhoop uit bed en weer mee naar beneden. We weten het ook niet meer ..
2 jaar geleden
Reactie op C01
Ik heb precies hetzelfde!! Ook een maandje genoten van de slaaptraining en ...
Ik probeer wel aspecten van de slaaptraining aan te houden, zoals niet meteen bij het 1e huiltje er naar toe gaan, niet meteen uit bed tillen, maar in bed proberen te troosten. En als ik hem eruit til alleen maar een 'saaie knuffel' geven (dus niet heel gezellig gaan doen, kletsen, de kamer uit, zingen, wiegen) en ik blijf dus ik z'n donkere kamer. Maar ik luister wel naar z'n manier van huilen en dat is dan erg overstuur, dan weet ik al dat ik hem er wel even uit moet halen, en dat is dan ook niet erg. De afgelopen 2 nachten is het hier overigens ineens wel weer goed gegaan, dus ik denk dat het nog niet echt de slaapregressie is, maar misschien zat er gewoon iets anders dwars!
VRIEND
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde... sinds een week of 2/3 is het overdag drama met slapen. Maar elke dag ook weer verschillend. Soms slaapjes van 20 min en soms ineens van 2 uur. En 's nachts vaak wakker worden en meestal voor 6 uur al klaarwakker🥲 ik hoop dat het tijdelijk is😅
2 jaar geleden
Hier eindelijk een nacht doorgeslapen. Alleen om half 3 een speentje ingedaan. Werd wel automatisch rond die tijd wakker. Hopelijk gaat het langzaam weer beter...
2 jaar geleden
Hoe gaat het hier?
Wij zitten er nog volop in🥲 zitten opeens ook op 8 voedingen IPV 5 die hij vooral avonds/snachts wil😅
2 jaar geleden
Ons zoontje is 7,5 maand, en sinds zaterdag zit meneer weer in een regressie.. wat een gekloot met z’n slaapjes jeeeetje haha! Was die van 4 maand helemaal weer vergeten. Hij word s’nachts 30x wakker, slaapt onrustig, 10x die speen kwijt, over dag drama met z’n slaapjes. O God.. 🥲
2 jaar geleden
Reactie op NinaLu
Hier ook nog steeds drama 😞 Hij springt van sprong naar regressie en van z ...
👋 same here! Ik weet even niet meer in wat voor fase we zitten… De twee boventandjes en flinke verkoudheid zijn deze week de boosdoeners. Staan, van staan naar zitten en van zitten naar buik heeft hij inmiddels al onder de knie. Van verlatingsangst hebben wij hier (nog) niets van gemerkt……. Zal dat de volgende zijn? 🙃
2 jaar geleden
Pffffff. Ik heb een tweeling en mijn dochter heeft nergens last van (soms wel lange wakkertijden). Maar mijn zoon... Kan het zijn dat hij het omrollen beter onder de knie moet hebben, dat het dan beter gaat? Hij ligt wel rustig op zijn zij, hij slaapt ook wel op zijn buik. Maar als hij dan per ongeluk op de rug belandt of te lang op zijn buik ligt... Of oververmoeidheid, of verkoudheid, of meer vaste voeding of gewoon een fase?
2 jaar geleden
Hier is het ook één grote ramp sinds een week 😭 kan er wel om janken. Normaal had k er geen problemen mee om haar in bed te leggen maar nu... 🥺 Zodra ik haar in bed wil stoppen krijst ze het uit! Zacht uitgedrukt. Overdag gaat het nog wel redelijk maar zodra het avond begint te worden dan breekt de hell los en ik weet me gewoon geen raad meer. Ternietermin dat ze nu ook verkouden is en gelukkig sinds gister geen koorts meer heeft. Wat gisteravond heeft geholpen was een baby massage al zittend op mijn schoot en toen viel ze gelukkig om half 2 in slaap. Ik heb op internet gelezen dat het de 8 maanden sprong is en dat ze nu nieuwe vaardigheden aanleren en als je ze daar mee helpt de sprong eerder afgelopen is maar ik heb geen idee wat ze nu aan het leren is. Ze rolt nog niet fatsoenlijk laat staan tijgeren of zitten. Ook tevens heb ik het idee dat mijn dochter autisme heeft want ze vertoont heeeeel veel trekjes wat eigenlijk niet normaal is voor een baby. Sorry voor de lange tekst maar ik moet het even van me afschrijven.
2 jaar geleden
Reactie op RenateEllaNova
Hier is het ook één grote ramp sinds een week 😭 kan er wel om janken. Norm ...
Jeetje wat pittig zeg, probeer nog even vol te houden….. Mag ik vragen wat voor trekjes je bij haar ziet die eventueel bij autisme passen? Mijn vriend zei het vandaag nog over onze zoon maar had destijds de symptomen opgezocht en die kwamen totaal niet overeen maar iets kriebelt dat ik denk, klopt dit allemaal wel 🤔
2 jaar geleden
Bij ons gaat het nu weer goed, m'n meisje slaapt 's nachts weer zo goed als door.
3 weken terug zat ik ook met mijn handen in het haar en bleek ze tegelijkertijd ook nog corona te hebben. Hou moed lieve moeders 💜
2 jaar geleden
Reactie op MommytobeMHK
Bij ons gaat het nu weer goed, m'n meisje slaapt 's nachts weer zo goed als ...
Dit is hoopgevend, duurt nu 1,5 week hier al😩
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Dit is hoopgevend, duurt nu 1,5 week hier al😩
Ja dan lig je er echt helemaal af he.. bij ons heeft het 2 weken geduurd en nu is ze soms nog 1 of 2x per nacht wakker. Speentje in en dan is het goed!
2 jaar geleden
Reactie op MommytobeMHK
Ja dan lig je er echt helemaal af he.. bij ons heeft het 2 weken geduurd en ...
Omg klinkt hemels!
Ik ben gewoon zo niet scherp momenteel functioneer half heb ik het idee😆 we liggen elke avond 21:00 in bed om toch aan wat slaap te komen😅
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Omg klinkt hemels!
Ik ben gewoon zo niet scherp momenteel functioneer hal ...
Ohh ik snap het.. af en toe is het ff mega zwaar! Ik merkte wel daarna dat ze overdag ook minder slaap nodig had. Nou duim dat het bij jullie ook snel beter mag gaan
2 jaar geleden
Reactie op RenateEllaNova
Hier is het ook één grote ramp sinds een week 😭 kan er wel om janken. Norm ...
Hoi hoi! Puur vanuit mijn interesse en omdat het overlap heeft met mijn vakgebied.. Wat voor signalen denk je te herkennen voor autisme spectrum stoornis?
Hier ook moeilijk met slapen, alles lijkt oke totdat hij z’n bedje raakt en dan gaat hij “aan” 😅. Daarbij ook verkouden, ook niet bevorderlijk. Omdat het toch al lastig gaat heb ik meteen maar de speen afgebouwd. Nachten zijn toch al wat onrustig en door verkoudheid kan hij zn speen ook niet in houden..
Succes met alles!