69 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Meisje12345

Iemand tips voor mij? Mijn dochter gaat rond 7 uur savonds slapen. Wordt ...
Dit zijn lastige situaties ja... Als je 2x een avond/nachtvoeding moet geven dan krijgen al snel teveel binnen. Maar soms lijken ze het gewoon echt nodig te hebben net als wat jij zegt dat ze gelijk naar de speen hapt. Ik denk ook dat dit een fase is en ze gaan tijgeren, kruipen. Dat kost heel veel energie maar ook geestelijk kost dit veel bij zo'n kleintje. Vandaar ook veel wakker worden enz. Sinds 7 maanden is onze kleine ook vaker onrustig in de nacht. Soms gaat het dan weer een paar nachten goed en dan is het weer helemaal mis. Nu eet ie overdag ook minder goed waardoor hij in de nacht soms weer komt voor de fles. Maar het is niet anders, Hij zal het wel nodig hebben op het moment en dat trekt echt wel weer recht. Ze huilen niet voor niks snachts. Daar is altijd een reden voor

2 jaar geleden

Omg. Wij hadden paar dagen geleden bruluurtje van 22-23 niet te troosten niks is goed (wiegen zingen knuffelen niks) en afgelopen 2 nachten van 4-5馃槄 zelfs in ons bed nemen helpt niet hij was niet op zoek naar de borst. Na een uur werd hij stil maar of mijn aanwezigheid heeft bijgedragen.. Hoop echt iedere nacht op beter maar het wordt na 2.5 week slechter? Of zou dit de piek zijn en gaat het dan over?馃ゲ

2 jaar geleden

Reactie op Tessa1989

Hoe was het consult?
Ik heb een fijn consult gehad. Kennelijk deden we het al best wel goed alleen we waren niet consequent genoeg. We hebben als tip mee gekregen om de ochtend dut niet langer dan 30 minuten te laten duren zodat ze 's middags langer slaapt. En het dutje niet voor 9 uur laten starten. Wat we deden was haar 's ochtends laten liggen en soms sliep ze dan ruim een uur. Daardoor kwamen we in de middag vaak in de knoei. Waar het op neerkomt is werken met vaste tijden voor dutjes. 9:15 omkleden en naar bed. 9:30-10:00 slapen. 12:45 omkleden en naar bed. 13:00-15:00 slapen. Als ze bijvoorbeeld maar 45/60 minuten slaapt dan tussen 16:00-17:00 een powernap van 15/20 minuten aanbieden en dan om 18:30 naar bed. Ook heb ik tips gekregen hoe om te gaan als mijn dochter, na een dagje opvang, in de auto in slaap valt (ze gaat naar de babygroep op de locatie waar ik werk en we moeten 30 minuten rijden) Mocht ze nog even in slaap vallen in de auto dan mag ze later naar bed. Wat we deden als dat gebeurde was haar vroeger op bed leggen waardoor ze kennelijk te vroeg aan haar nacht begon. Dat kan er ook voor zorgen dat ze vroeger wakker wordt. Ik moet nu een logboek bijhouden en volgende week heb ik nog mail contact en de week daarna nog een half uur via video bellen (had nog een half uur tegoed namelijk 馃榿) Zo... Het is een heel verhaal geworden en zal vast wel iets vergeten zijn haha

2 jaar geleden

Voor de dames (en eventueel heren) die op zoek zijn naar tips, na veel zoeken werkt dit nu redelijk voor ons. En met redelijk bedoel ik dat ik geen anderhalf uur meer bezig ben om een krijsende baby tot rust te brengen. Ik doe een variant van de "pick up, put down" methode. Het advies is om babies na 8 maanden niet meer op te pakken omdat het te stimulerend zou zijn, maar die van ons heeft dat echt nog wel nodig om rustig te worden. Ik hou nu een strak bedtijd ritueel aan. Ik noem ook meerdere keren dat het tijd is om te gaan slapen. Uiteindelijk gaan de lampen uit en krijgt hij een kus. Hij zet het meestal meteen op een brullen. Ik kijk het even een minuutje aan terwijl ik op z'n rug klop, dan weet hij dat ik er wel ben. Als hij overstuur blijft of raakt (wat tot nu toe elke keer nog wel gebeurt) pak ik hem op. Meer niet. Ik wacht totdat hij helemaal stopt met woelen en kletsen en tel dan rustig tot 30. Dan leg ik hem neer en klop op z'n ruggetje (hij slaapt op z'n buik). Dit moet ik vaak 2 of 3 keer herhalen totdat hij langzaam wegzakt. Ik doe dit nu 2 dagen en hoewel het vermoeiend is en hij nog steeds bijna elke 2 uur wakker wordt, lukt het hem wel om sneller in slaap te vallen zonder helemaal overstuur te raken. Uiteindelijk wil ik de tijd dat ik hem vast houd verkorten, maar alles op z'n tijd. Ik hoop dat dit iemand helpt, maar het vereist wel engelen geduld 馃槄 Als jullie willen hou ik jullie op de hoogte van hoe het gaat.

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Omg. Wij hadden paar dagen geleden bruluurtje van 22-23 niet te troosten n ...
Derde week schijnt het ergst te zijn idd 馃槱馃槳

2 jaar geleden

Reactie op Lynx

Voor de dames (en eventueel heren) die op zoek zijn naar tips, na veel zoek ...
Update: vannacht werd hij zoals gewoonlijk na 2 uur slaap weer wakker, lag even een beetje te zeuren en viel toen zelf weer in slaap. Wat waren we blij! En toen werd hij een half uur later enorm snotterig en verkouden wakker. Hij kon niet eens drinken, zo verstopt zat z'n neus. Dus nu is hij w茅茅r ziek en zullen we moeten wachten tot hij weer beter is voor we het weer proberen. Ik kan niet meer 馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Lynx

Voor de dames (en eventueel heren) die op zoek zijn naar tips, na veel zoek ...
Inderdaad.. Onze kleine van bijna 9 maanden kan soms ook helemaal overstuur zijn en in bed liggen te brullen. Sorry hoor, maar dan pak ik hem gewoon op pfff.. Hij heeft dat dan echt nodig! Al die regels en adviezen pfff je word er gek van. Een kind van 8 maanden niet meer oppakken.. Nee laten liggen terwijl ie compleet overstuur is, dat is gezond willen mensen zeggen 馃槱 Typisch zoiets westers vind ik al die regeltjes ontremd het slapen. Dat mag je niet doen want dan leert ie dat verkeerd aan of dat.. of dat... Pfff 馃槅 We zijn als ouders vaak zo verwijderd van ons gevoel door al die zogenaamde regeltjes pfff zo spastisch allemaal haha 馃槀

2 jaar geleden

Nou daar ben ik weer hoor 馃槄 Waar ik een paar weken geleden dacht dat we in de slaapregressie terecht waren gekomen, ben ik daar nu niet meer zo zeker van. Volgens mij zaten we toen in sprong 6 en zit de regressie eraan te komen 馃ゴ Mijn dochter heeft vandaag de grootste moeite om in slaap te komen. Pfff.... Ze huilt er nog niet bij maar ligt wel constant te draaien en met haar knuffeldoekje te zwaaien. Ik ben benieuwd wat het gaat worden de komende tijd haha

2 jaar geleden

Hier gaat het na 2.5 week iets beter de nachten. Niet altijd meer voeding maar wel nog regelmatig wakker voor speentje. Bruluurtje is over gelukkig.