11 Reacties

één jaar geleden

Ik zou nog even wachten, rond de leeftijd van 24m is er nog steeds twijfel of het slaapregressie kan zijn van de sprong. En het dag per dag slaapmoment aanbieden en kijken of ze het neemt wij zijn al voorbij 2jaar maar hier speelt het ook en dag nadien toch geslapen maar om 14u30 wakker gemaakt de avond verliep goed niet meteen in slaap gevallen maar na wat verbouwingen van de knuffels toch in slaap gevallen. Ze is nu vooral bezig met het beseffen dat ze plaats krap wordt in het babybed en ze groot wordt.. dit brengt ook slaapregressie met zich mee.. blijven aanbieden maar niet tot vervelend toe 🤷

één jaar geleden

Wij zijn gestopt i.o.m. CB.. Ze sliep al maanden pas na 21.00 uur als ze overdag 1.5 uur had geslapen.. Eerst het dutje ingekort naar een uur.. Maar elke dag een dutje was nog steeds teveel. Daarnaast sliep ze maar 1.5 uur overdag maar miste ze 's avonds minimaal 2 uur slaap. Normale bedtijd is namelijk 19 uur. Dus nu krijgt ze uiteindelijk meer slaap. Van 19 uur tot 7 uur.. En anders was het 21.00 tot 06.30 uur (+1 uur of 1.5 uur middagdutje). Wij hanteren nu; geen middagdutje of 3kwartier (1slaapcyclus). Soms is het wel handig als je 's avonds uit eten wilt, even ergens heen wilt.. langer weg bent ofzo.. En dan maken wij er wel gebruik van.. En heel af en toe heeft ze dit zelf nodig.. Her CB zei, bij slaapgebrek gaan ze minder goed ontwikkelen.. maar dat is hier absoluut niet het geval.

één jaar geleden

Reactie op OudWachtwoordKwijt

Wij zijn gestopt i.o.m. CB.. Ze sliep al maanden pas na 21.00 uur als ze ov ...
Wij hebben hetzelfde. In de middag is hij nog echt wel moe, als hij rond zijn dutjes tijd niet wilt slapen valt hij meestal wat later op de dag in slaap. Ik zit zelf ook erover na te denken om eventueel het dutje over te slaan, dit doet hij sowieso 2x per week als hij in de middag naar voorschool gaat. Daarnaast heeft mijn zoontje altijd iets aan de onderste gemiddelden gehouden wat slaap betreft, zijn slaap behoefte is ongeveer 11 uur per dag (minimum voor ong 2 jaar oud) waarvan hij nu ongeveer 9-10 in de nacht slaapt en 1,5-2 uur overdag. Hoe doet jouw kindje het zonder dutje? Valt ze weleens in slaap, of merk je dat ze heel moe is overdag?

één jaar geleden

Wisseld per dag. Ik laat hem zelf kiezen eigenlijk. Laatste dagen wil hij wel weer maar bed maar soms ook dagen niet en ene keer houd hij her vol en andere keer valt hij op de bank in slaap. Ik denk net zo overgangsfase. Ene kind is meer slaap nodig dan de ander. Ik zou het gewoon een paar dagen aanzien en dan je eigen gevoel volgen😄

één jaar geleden

Reactie op estelerr_

Wij hebben hetzelfde. In de middag is hij nog echt wel moe, als hij rond zi ...
Nee ze valt eigenlijk niet in slaap.. Alleen soms eind vd dag.. Je kan ook eerst proberen om de dag.. Dat scheelt ook al veel aan slaap. Soms gaat ze gewoon om 18.15 uur al naar boven.. Zou het een weekje proberen en kijken hoe het gaat.

één jaar geleden

Reactie op OudWachtwoordKwijt

Nee ze valt eigenlijk niet in slaap.. Alleen soms eind vd dag.. Je kan ook ...
Gisteren na de voorschool sliep hij om 18:45,echter zijn we nu al vanaf 4:00 wakker 🫢 wilt niet meer slapen. Hij heeft dus 9 uur geslapen, wat hij meestal in de nacht slaapt (9-10 uur achtereen). Soms slaapt hij wel langer als hij geen dutje heeft gedaan maar dit is niet 100% zo. Hoe ging of gaat dat bij de rest bij wie de kindjes geen dutje meer doen, hoe was de overgang?

één jaar geleden

Reactie op estelerr_

Wij hebben hetzelfde. In de middag is hij nog echt wel moe, als hij rond zi ...
Ze heeft maar 1x geen middagslaapje gehd. En dat ws thuis. Toen kon ze goed vol houden. Ze wil anders wel middav naar bed slapen

één jaar geleden

Onze zoontje is 12 juni 2 geworden en weigert soms ook zijn middagdutje. Ik bied het wel elke dag aan, soms blijft hij makkelijk een uur wakker liggen en brabbelen maar soms slaapt hij ook ruim 2 tot 3 uurtjes. Als hij 2 uurtjes in de middag slaapt dan wilt hij ‘s avonds om 20:00 niet naar bed. Om hem wakker te maken in de middag vind ik ook sneu. Wanneer hij in de middag niet slaapt gaat hij wel wat eerder naar bed of krijgt hij een powernap.

één jaar geleden

Het kan idd ook even de 24 maanden regressie zijn. Veel spraakontwikkeling vaak. Je kan ook het middagslaapje inkorten tot 1 cyclus (max 45 minuten) en zien hoe het daarmee gaat?

één jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 2 jaar , en sinds 2 weken zijn we gestopt met het middagdutje het ging gewoon niet meer. Nu slaapt ze om 20 uur en is ze rond 09:00 uur wakker. Wel even omschakelen want als ze in de middag sliep kon ik veel dingen thuis doen nu is het heel anders geworden maar het werd echt een gevecht om haar in bed te krijgen in de middag

één jaar geleden

Mijn zoon is 3 weken terug 2 geworden. Slaapt verschrikkelijk vanaf dat hij 2 is (echt de slaapregressie gok ik). Weigert nu al een dikke week zijn middagdutje, blijft krijsen tot je hem eruit haalt. Ook samen slapen helpt niet. Gaat dus al dagen knock out om 18:00 de nacht in. Wordt nu sinds 2/3 dagen ook krijsend wakker midden in de nacht, wilt ook niet slapen dan (we zijn er minimaal 2u mee bezig), of wordt wakker om 4:30 en wilt de dag starten. Hij is gewoon oververmoeid doordat hij zijn dutje niet wilt doen maar pff geen idee hoe ik dit moet doorbreken. We hebben ook een baby dus we kunnen niet zo makkelijk met hem gaan auto rijden oid om zijn slaapje te doen. Hopelijk gaat die regressie snel voorbij want dit is echt niks. Hij valt bij wijze van om 17u echt om van vermoeidheid, wat ook weer resulteert in slecht/niet willen eten. Echt dramatisch dit 🙄