51 Reacties

4 jaar geleden
Hier hetzelfde, mijn moeder was ook gestopt met werken en altijd thuis voor ons, heeel fijn was dat 🙂 zelf zou ik niet de rest van mijn leven huismoeder willen zijn maar het moederschap heeft me wel altijd vele malen meer getrokken dan carrière maken. Of ja, noem het een ander soort carrière dan in loondienst zijn 😉 Bij mij komt het nu toevallig net zo uit dat mijn tijdelijke contract afloopt in de laatste dagen van mijn verlof. Ik zit er dan ook sterk aan te denken om dan een poosje thuis te blijven met de kleine. Zou uiteindelijk wel weer willen gaan werken voor mijn persoonlijke ontwikkeling en sociaal netwerk, maar niet full time.

4 jaar geleden
Ik heb hetzelfde gedaan tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik kreeg contractverlenging aangeboden maar ik heb dus gekozen om volledig te stoppen met werken. Ook geen (betaald) verlof dus, dat vond ik niet fair omdat ik al wist dat ik thuis wilde zijn. Geen dag spijt van gehad, en nu is dus de tweede onderweg. Ze schelen straks 2 jaar en een maand. 🥰🍀

4 jaar geleden
Ik heb bij mijn eerste gewerkt en begon na hij 4 mnd was. Vreselijk vond ik t! Na negen mnd werd ik zwanger van baby nr 2. Daar kreeg ik snel verklevingen en zat thuis. Oh wat was dit heerlijk! Nadat ze 2 was geworden ben ik thuis mijn eigen onderneming gestart. Dat doe ik nu nog steeds. Mijn man ook vanuit thuis zijn bedrijf gestart. Had het nooit anders gewild!! Ik werk kleinschalig maar voel me wel nuttig en ben altijd bereikbaar voor de kids. Mijn kids ervaren dit ook als zeer prettig en baby nr 3 weet niet beter en hoop dat baby nr 4 dit ook zo ervaart 🥰.

4 jaar geleden
Ik ga zeer waarschijnlijk ook tijdelijk stoppen met werken, na de geboorte van ons 2e kindje. Werk nu in de thuiszorg. Ons zoontje gaat nu naar de peuterochtenden. En dat komt mooi uit met mijn werk qua tijd. Voor de baby moeten wij straks meer uren afnemen. En dat staat dan niet in verhouding met wat ik werk. Kost ons dan meer. Ook gaat mijn man meer verdienen. Dus dat geeft ons(mij) de mogelijheid om thuis te zijn voor de kindjes. En mn werk pak ik wel weer op zodra de jongste naar de peuteropvang gaat of school.

4 jaar geleden
Na onze eerste ben ik door omstandigheden ook thuis kunnen blijven. Na de bevallingsrust van de 2de even terug aan de slag gegaan. Was niet zo goed te combineren... vriend werkt met vroege shift en late shift. En niet onmiddellijk familie in de buurt om mee voor de opvang te zorgen. financieel kon ik ook gewoon thuis blijven dus na een tijdelijk contract toch weer gestopt. Dan pas weer gaan werken als de jongste naar school ging. Een aantal maanden. Nu zwanger van de 3de en alvast besloten om thuis te blijven bij de baby tot hij naar school zal gaan. Als het financieel toch weer moeilijker word dan ga ik gewoon weer werken. Zolang het niet nodig dat ik ga werken zal ik thuis blijven tot de jongste zelfstandig heel de dag kan thuis blijven. Dan kan ik weer met een gerust hart gaan werken.

4 jaar geleden
Hi hi!
Mijn reden om te stoppen heeft oa te maken met dat ik ook gewoon aanwezig wil zijn voor het kindje, maar ook omdat ik het psychisch gezien niet ga redden met ook nog een baan erbij. Probeer al jaren mee te komen met de maatschappij maar kom altijd weer op dat punt dat het niet lukt. En dan lukt niks meer. En die onstabiliteit wil ik niet voor ons kind, en eigenlijk ook niet voor mezelf. Ben blij dat ik zwanger ben en deze realiteit nu inzie, want ik ben erg koppig en zou het zo weer proberen als ik de energie heb hahah (ik ben manisch-depressief dus heb perioden dat ik de wereld aan kan en alles doe en dan ‘opeens’ kan ik niks meer).
Mijn werk weet nog niet dat ik ga stoppen, wil eerst alles even goed doorspreken met uwv vanwege de financiën. Mijn partner werkt fulltime en ik ga me meer focussen op mijn creativiteit en op die manier geld verdienen. Heb dat in het verleden gedaan maar nooit volledig doorgezet, dus weet dat het ook realistisch is 😌

4 jaar geleden
Het is toch niet zo moeilijk om te weten hoe je het aan je werkgever verteld? Je zegt gewoon je arbeidsovereenkomst op en klaar.
Hebben jullie als thuisblijvende moeders het verder dan wel goed geregeld voor het geval je alleen komt te staan? Levensverzekering? Alimentatie ed mocht je gaan scheiden? Uiteraard hoop ik voor jullie dat het nooit nodig gaat zijn maar er niet over hebben nagedacht is naïef.

4 jaar geleden
Ik heb bij mijn eerste gewerkt en begon na hij 4 mnd was. Vreselijk vond ik ...
Wat gaaf dat jullie voor jezelf zijn begonnen! Mag ik vragen wat voor bedrijfje je nu hebt? Ik zit er over te denken om een webshop na verloop van tijd te beginnen. Mijn vriend heeft bedrijfskunde gestudeerd dus hij kan mij daar mooi bij helpen 🙈

4 jaar geleden
Reactie op lalalola
Hoe doen jullie dat financieel? Als je stopt met werken heb je dan alleen n ...
In mijn geval betekend dat dat ik voorlopig geen inkomen heb. Mijn vriend vindt het niet erg om mij en de baby financieel te onderhouden. Wanneer het niet bevalt op die manier voor een van ons heb ik zo weer een baan daar maak ik mij niet druk over...

4 jaar geleden
Het is toch niet zo moeilijk om te weten hoe je het aan je werkgever vertel ...
Ik weet niet hoe jou relatie met de werkgever is maar ik vind het toch wel lastig om aan te geven dat ik wil stoppen met werken na mijn verlof. Ik weet dat ze niet zomaar vervanging hebben gevonden en het overdragen van al het werk is ook niet in een paar weken gedaan. Verder zie ik mijn collega’s echt als sterk team waar ik binnenkort gewoon uit ga stappen. Het opzeggen van het contract kan ook niet te vroeg omdat dan je recht op zwangerschapsverlof vervalt omdat je op dat moment werkloos bent.
En verder hebben wij alles goed geregeld, ik hoef me daar geen zorgen over te maken en dat ga ik dus ook niet doen. Ik hoop dat alle mama’s die stoppen met werken alles goed uitzoeken voordat ze deze keuze maken maar dat is ieders eigen verantwoordelijkheid.

4 jaar geleden
Het is toch niet zo moeilijk om te weten hoe je het aan je werkgever vertel ...
Als mijn partner zou overlijden dan moet ik wel weer aan de slag. Voor de maandelijkse kosten. Verder is het zo geregeld dat als 1 van ons 2 komt te overlijden dat de andere niets meer hoeft af te betalen voor de lening van het huis. Wij wonen in België. Schuldsaldoverzekerig noemt dit hier. Weet niet of dat in Nederland ook bestaat. Levensverzekering zijn we momenteel mee bezig. Als deze relatie stopt (wat wij uiteraard niet hopen maar wel rekening mee houden) dan word ons huis verkocht en krijgt iedereen na aflossing van de lening de helft van de opbrengst. Voorlopig denk ik dat dit volstaat.

4 jaar geleden
Reactie op lalalola
Hoe doen jullie dat financieel? Als je stopt met werken heb je dan alleen n ...
Ik ben volledig afhankelijk van mijn vriend. Zijn inkomen is hoog genoeg om vrouw en 3 kids te onderhouden. Werkt ook ontzettend hard en veel. Vaak 6 dagen in de week. Dat was ook al zo toen ik nog werkte. Hij doet zijn werk heel graag. Dit was voor ons de reden dat ik thuis zou blijven. Zodat de kids toch 1 van de 2 ouders om zich heen hebben.

4 jaar geleden
Als je het kan doen en financieel red, zeker doen! Je krijgt er zoveel voor terug. Mooi als het mogelijk is. Helaas kan dit niet bij iedereen. Maar mooi als je wel de mogelijkheid hebt. En dat met je werkgever komt wel goed. Het is jouw keuze. Sluit je werk netjes af. En lekker van gaan Genieten 🥰

4 jaar geleden
Ik kan thuisblijven als ik wil, maar dan zullen we wel onze uitgaven moeten aanpassen. De baby mag 1 dag bij mijn schoonmoeder komen. Eigenlijk wil ik 1 dag werken en dan nog thuis iets voor mezelf, maar geen idee wat. Altijd al een eigen onderneming gewild, maar ik zou niet weten waarin.

4 jaar geleden
Reactie op nona aboru
Als je het kan doen en financieel red, zeker doen! Je krijgt er zoveel voo ...
Dank je wel voor je lieve berichtje 💗

4 jaar geleden
Reactie op Flowergirl99
Ik kan thuisblijven als ik wil, maar dan zullen we wel onze uitgaven moeten ...
Moeilijk he! als ik iets wil beginnen is het denk ik met lingerie of sieraden maar er zijn al zoveel van die webshops daarin 🤷🏼♀️

4 jaar geleden
Moeilijk he! als ik iets wil beginnen is het denk ik met lingerie of sierad ...
Ja echt heel lastig! Ik wil er voor ons kind zijn, maar wil me ook niet vervelen. En heb nu gewoon geen idee hoe mijn gevoel straks daarin is en hoe alles zal gaan, dus echt lastig om dan een keuze te maken.. En inderdaad, er bestaan al zóveel kleine shops. Ik wil liever wat unieks.