9 Reacties

één jaar geleden

Hoi! Ik ben ook rond die leeftijd gestopt met haar speentje, en die had zij inderdaad ook alleen bij het slapen. Ik heb een dag uitgekozen dat ze echt heel moe was (we waren op bezoek gegaan) en heb haar zonder speen laten slapen. Ze is 1 keer wakker geworden, gezocht naar haar speen en is toen eigenlijk verder gaan slapen. Zo heb ik het er ingehouden en nu al 5 maandjes zonder 🙏🏼

één jaar geleden

Wij sinds 1-1. Cold turkey gestopt. Hij was een week verdrietig maar hij deed het super goed. Ook de opvang gaf aan dat hij gelijk zijn dutjes deed zonder te huilen wel wat wakker in bed. Maar zo blij dat we van de speen af zijn.

één jaar geleden

Wij zijn bij onze dochter met 1 jaar al gestopt net na de verjaardag. Ze kreeg hem ook alleen met haar slaapjes maar ze gooide hem steeds uit bed als ze niet wou slapen 😂 als een soort verzet ofzo. Na 3 - 4 keer de kamer in te moeten om dat ding weer in de mond te steken was ik er klaar mee. Heb hem eruit gehaald en nooit mee gegeven 😂 Eerste keer slapen zonder was het een half uurtje huilen maar met af en toe bij haar komen om te zeggen dat ze moest gaan slapen was het ook zo over.

één jaar geleden

Ik ben 1week gestopt met de speen overdag. Hij krijgt de speen alleen met zijn slaapje tussen de middag en avonds als hij gaat slapen. Op begin vond hij het lastig maar zolang de speen uit het zicht is gaat t goed en het lijkt of hij nu hieraan het wennen is.

één jaar geleden

Wij zijn op 18 maanden gestopt. Kreeg het ook enkel nog bij slapen. Alle spenen verzameld en 'aan een baby'tje gegeven'. Zodat hij echt besefte dat ze weg waren. 1e middagdut was een ramp en niet geslapen. In de avond 2 keer moeten terug gaan om te troosten, maar het troosten ging best snel. Daarna eigenlijk geen moeilijkheden meer gehad? Vroeg er soms nog wel naar, maar was tevreden met de uitleg die ik dan gaf. Ging gelijk beter doorslapen in de nacht en zit nu opvallend veeeeeeel minder met z'n mondje open.

één jaar geleden

Bij 14 maanden gestopt tijdens zn slaapjes overdag. En voor 15maanden snachts ook gestopt. 1 week iets moeilijker in slaap komen maar ging vrij snel dus heel goed!!

één jaar geleden

Zijn jullie kinderen niet gaan duimen? Ik ben zo bang dat mijn zoon gaat duimen als ik zijn knuffel afpak (knuffel stopt hij in de mond)

één jaar geleden

Reactie op lentebaby12

Zijn jullie kinderen niet gaan duimen? Ik ben zo bang dat mijn zoon gaat du ...
Nee, is hier niet gaan duimen. Steekt ook wel vaker knuffeltje in de mond, maar dat is echt dan 5 minuutjes maar bij het in bed gaan liggen en valt dan in slaap zonder knuffel in zijn mond, dus dat vind ik niet erg.

één jaar geleden

Wij zijn van de zomer (onze dochter was toen 1) van een bibs overgestapt op een Philips avent. Dit was 2 dagen een drama. Ze gooide de Avent speen weg en weigerde hem. Toch heeft ze zich daarna erbij neergelegd en heeft ze hem geaccepteerd. Ze krijgt hem alleen als ze gaat slapen (s middags en s nachts). Achteraf gezien hadden we toen beter volledig kunnen stoppen met de speen. Ze viel na een flinke huilbui die 2 dagen nl weg gewoon in slaap. Dus mijn advies zou zijn: stop cold turkey ermee. Vertel een verhaaltje dat de speen op vakantie gaat of naar een ander kindje gaat en geef hem niet meer. Het is ff doorbijten, maar je bent er dan wel vanaf.