14 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee want zit in de zelfde situatie

2 jaar geleden

Ik heb een paar keer voor het slapen dentinox gebruikt, mijne werd dan toevallig niet wakker. Misschien kun je dat ook proberen, kijken of hij doorslaapt wanneer je het gebruikt en weet niet of je een speentje gebruikt. Misschien behoefte aan zuigen, omdat hij alleen rustig wordt aan je borst.

2 jaar geleden

Mijn zoontje kreeg met 6 maanden zijn eerste tandjes. Hij werd in de nacht ook heel vaak wakker en was alleen stil te krijgen door te voeden of door rondjes te lopen in huis. Duurde 1-1,5 uur voordat hij weer sliep. Ook nadat de tandjes waren doorgekomen bleef dit doorgaan. Maar we hadden gelukkig de oude ritme weer te pakken dit deed ik door in de nacht zo min mogelijk te voeden. Door elke keer te voeden houd je het vaker wakker worden in stand.

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

Ik heb een paar keer voor het slapen dentinox gebruikt, mijne werd dan toev ...
Bedankt voor het meedenken! Dentinox heb ik in huis gehaald. Dat zullen we vanavond eens proberen. Doorslapen doet onze kleine man sowieso nog niet, we zaten op 2 nachtvoedingen. Maar hij werd tussendoor in elk geval nergens wakker van en sliep direct weer door. Zijn speentje werkt normaal gesproken heel goed, maar wil hij nu helaas niet. Heel boos wegslaan. Ik denk wel dat het zuigbehoefte kan zijn dus misschien toch nog blijven proberen 🤗

2 jaar geleden

Reactie op Yaseminn

Mijn zoontje kreeg met 6 maanden zijn eerste tandjes. Hij werd in de nacht ...
Bedankt voor het delen van jullie ervaring! Hoe heb je dat aangepakt om minder te gaan voeden, terug naar het oude? Iets wat goed hielp? 🙃

2 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Bedankt voor het delen van jullie ervaring! Hoe heb je dat aangepakt om min ...
Ik doe 's nachts nogal eens venkelthee ipv melk ik een flesje. (Oorspronkelijk tegen de krampjes maar ook om minder afhankelijk van voeding te worden in de nacht) En ik had ook eens gelezen van kleinere hoeveelheden aan te bieden. Probeer ik nu ook. Zodat hij overdag zijn 'melkschuld' inlost.

2 jaar geleden

Reactie op JJC

Ik doe 's nachts nogal eens venkelthee ipv melk ik een flesje. (Oorspronkel ...
In*

2 jaar geleden

Ons zoontje krijgt nu zijn 5e tandje in 3 weken tijd… wat een hel! Hier ook super veel borstvoeding. Ik vind het super vermoeiend en zwaar, maar niet erg. Borstvoeding is zoveel meer dan voeding. Het is ook troost, pijnverlichtend, ontspanning, liefde. Naja als hij dat nodig heeft en ik kan hem op deze manier helpen met z’n tandjes, dan vind ik dat geen probleem!

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Ons zoontje krijgt nu zijn 5e tandje in 3 weken tijd… wat een hel! Hier ook ...
Ach wat sneu! Wel een doorpakker die kleine man zeg.. hopelijk daarna ook even rust op tandgebied. Ja ik ben het helemaal met je eens over alle aspecten van (nacht)borstvoeding. Fijn dat je het noemt, want ik raak soms zo vertwijfeld omdat ik overal over verkeerde slaapassociaties hoor en eerlijk gezegd ook op mijn werk druk voel om "maatregelen te nemen".. Nu ik dit zo opschrijf schaam ik me een beetje richting m'n zoontje, want wat hij nodig heeft staat natuurlijk op de eerste plaats!

2 jaar geleden

Ben heel benieuwd hoe het nu voor jullie is. We hebben al 1,5 week terror en hoop zo dat ze snel weer gewoon slaapt! Nu is het van 8 tot 22 redelijk en vanaf dat moment bijna elk uur ontroostbaar huilen.

2 jaar geleden

Ik kreeg de tip van mijn buurvrouw om zachtjes met z'n eerste dandenborsteltje over het gedeelte te masseren waar de tandjes er door komen met dentox speciaal voor door komende tandjes. Onze kleine man is 8 maand en krijgt er 4 teggelijk😱

2 jaar geleden

Hier merk ik eigenlijk niets van slaap associaties. We slapen samen en ik voed vaak in slaap. Toch krijgen papa en oma haar ook goed in slaap en gaat het na wat wennen op het kinderdagverblijf ook heel goed. Als er iets is (tandje, sprongetje, verlatingsangst, verkouden etc.) dan komt ze somswel 4-6 keer per nacht. Het fijnste voor iedereen is dan voeden en hop doorslapen. Na 2-3 nachten is het eigenlijk altijd weer over en dan komt ze weer de gebruikelijke 2 keer (laatst zelf een paar nachten maar 1 keer). Ze heeft ook soms dat ik in de avond iedere 45 minuten terug moet en dat gaat ook vanzelf weer over, daarna kan ik gewoon weer 2,5 uur beneden zijn. Dat je op je werk commentaar krijgt vind ik echt niet oke. Ik kreeg in het begin ook wel wat (rare) tips van sommige collega's en heb besloten er niet meer over te 'klagen' of iets over zeggen. Ik doe gewoon mijn werk, soms wat minder efficient vanwege slaapgebrek en als het echt er is doe ik wat extra in de avonden of weekend. Als ze er naar vragen zeg ik gewoon dat het goed gaat (en dat gaat het ook, voor ons werkt dit prima).

2 jaar geleden

Reactie op Baby56

Hier merk ik eigenlijk niets van slaap associaties. We slapen samen en ik v ...
Wat lief dat je nog reageert en fijn om herkenning te lezen! Ik heb ook alle zorgen losgelaten en ben volledig op verzoek blijven voeden, (samen) slapen en inderdaad met oorontsteking, ziek, misschien verlatingsangst, de afgelopen weken veeel tijd samen doorgebracht in de nachten.. voelen wij ons allemaal het beste bij dus ik hoop dat ik niet meer aan mezelf ga twijfelen. Bedankt ook voor je tip over werk 🙂 ik zou zelf zo totaal anders reageren op collega's dat het gebrek aan empathie me soms overrompelt, maar minder vertellen helpt dan zeker.

2 jaar geleden

Reactie op FHWH

Ben heel benieuwd hoe het nu voor jullie is. We hebben al 1,5 week terror e ...
Hier nog altijd hetzelfde ook, kleine vent had ook een (en later een dubbele) oorontsteking, maar leg hem direct aan als hij huilend wakker wordt en we slapen samen. Dat lijkt wel uit te maken. Hoe gaat het met jou? Houd je het nog vol? 🥰