2 Reacties

één jaar geleden

Onze kleine heeft een tuttelpopje wat hij altijd 2x weggooit zodra we hem in bed hebben gelegd. wat bij ons helpt is er zo kort en krachtig mogelijk naartoe gaan. En de 1ste keer is het leuk om te doen voor hem. De 2de keer ook nog. En daarna is ie op zijn buik gedraaid en is ie binnen 10 minuten wel vertrokken. Nu worden ze natuurlijk steeds zelfstandiger en bewuster. Gaan meer de grenzen opzoeken en ons soms uit lopen dagen (is niet per definitie iets slechts. Heeft gewoonweg te maken met de ontwikkeling) Dus wij als ouder moeten onze weg ook hierin vinden om op zo'n goed mogelijke manier hierop te reageren zonder dat het de spuigaten uitloopt. Probeer vooral rustig te blijven. En kordaat te reageren. Het zo saai mogelijk houden. Op den duur houdt het echt wel op. Want je kindje ziet er uiteindelijk de lol niet meer van in. Zodra je er heisa van gaat maken vinden het ze het alleen maar leuk en blijven ze doorgaan.

één jaar geleden

Mijn dochter had dit ook. Ik legde haar in bed neer en haalde haar niet meer eruit. Als ze ging huilen ging ik om de 3/5 minuten een knuffel of kusje geven maar, liet haar wel in bed. Naar een week viel ze steeds sneller in slaap. Ik deed dit eerst alleen in de middag, toen de middag goed ging deed ik het ook in de avond. Als ze echt veel ging huilen, ging ik er bij zitten en een boekje lezen. Ze bleef wel in bed